آشنایی با تعدادی از سنت های عجیب و غریب آفریقایی

به گزارش تور انگلیس، قاره آفریقا پر از شگفتی و ویژگی های حیرت آور است. این قاره مملو از مراسمهای خاص و سنت های عجیب و غریب بوده که بعضی از آنها شناخته شده هستند و بسیاری ناشناخته. بعضی از سنت های عجیب و غریب آفریقایی هنوز هم سالها بعد از آغاز تمدن، در این قاره موجود بوده و اجرا می شوند. قومهای مختلفی در سرتاسر آفریقا وجود دارند و رسومی را به اجرا در می آورند که اگر آنها را از نزدیک ببینید یا در موردشان بشنوید، شوکه خواهید شد. در این مطلب به معرفی عجیب ترین آداب و رسوم آفریقا می پردازیم. پس، با ما در میان آداب و رسوم عجیب در آفریقا همراه باشید.

آشنایی با تعدادی از سنت های عجیب و غریب آفریقایی

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

فهرست مطالب

دزدیدن همسر در نیجراحوالپرسی به وسیله پرتاب کردن آب دهان در قبیله ماساییفستیوال مردگان در مالاویپریدن روی گاو وحشی در اتیوپیکتک خوردن برای ازدواج در فولانیکشیدن لب ها در اتیوپی و سودان

دزدیدن همسر در نیجر

در قبیله وودابه Wodaabe در نیجر که کشوری در غرب آفریقا است، رسمی وجود دارد که در آن، مردان همسران یکدیگر را می دزدند. در این قبیله، مردان خیلی زود ازدواج می نمایند و معمولا از همان دوران نوزادی قرار ازدواج آنها با یکی از فرزندان اقوام گذاشته می شود. اما، در فستیوال سالانه گروول Gerewol Festival که یکی از عجیب ترین آداب و رسوم آفریقا بوده، مردان قبیله صورتشان را گریم می نمایند، لباسهای عجیب و غریب می پوشند و حرکات موزون ویژه ای را انجام می دهند تا بتوانند زنان قبیله را تحت تاثیر قرار داده و همسر جدیدی را برای خود پیدا نمایند.

احوالپرسی به وسیله پرتاب کردن آب دهان در قبیله ماسایی

در قبیله ماسایی Massai که در کشورهای کنیا و تانزانیا زندگی می نمایند، سنت عجیبی وجود دارد و آن این است که برای احوالپرسی و سلام گفتن به یکدیگر، از روش پرتاب کردن آب دهان استفاده می نمایند. علاوه بر آن، وقتی یک بچه متولد می شود، رسم بر این است که مردان روی نوزاد آب دهان پرتاب و از نوزاد با عنوان یک شخص بد یاد نمایند. آنها اعتقاد دارند این کار، نوزاد را از شر ارواح خبیثه حفظ می نماید. جنگجویان ماسایی Massai همچنین قبل از دست دادن با یک شخص مسن تر، برای ادای احترام به او کف دستشان آب دهان می اندازند. قبیله ماسایی Massai همچنین بخاطر نوشیدن خون تازه حیوانات که یکی از سنت های عجیب و غریب آفریقایی بوده، مشهور هستند.

فستیوال مردگان در مالاوی

قبیله بانتو Bantu در مالاوی دارای رسم و رسوم عجیبی هستند. در طول مراسم دفن جسد یکی از اعضای قبیله، رسم است بدن شخص مرده را بشویند. جسد آن شخص به یک مکان مقدس برده شده، گلوی او بریده می شود و درون بدنش آب می ریزند. ترسناک بودن این رسم در اینجا به سرانجام نمی رسد. این سنت وجه ترسناک تر و عجیب تری هم دارد و آن وجه این است که آنقدر آب به درون جسد ریخته می شود تا در نهایت، آبی که از بدن او بیرون می آید، تمیز باشد. سپس، این آب جمع شده و از آن برای تهیه غذا استفاده می شود.

پریدن روی گاو وحشی در اتیوپی

در اتیوپی، پسران جوان می بایست یک زنجیره از مراسم خاص را انجام دهند تا مردانگی خود را به اثبات برسانند. این پسران می بایست لباسهای خود را در آورند و روی پشت یک گاو نر بپرند. سپس، می بایست روی پشت گاوهای وحشی متعددی که در یک صف بطور منظم ایستاده اند و دم و شاخهایشان توسط مردان مسن تر کشیده می شود، بدوند. این مراسم را با عنوان هامار Hamar می شناسند.

کتک خوردن برای ازدواج در فولانی

قبیله های فولانی Fulani رسم عجیبی داشته که شارو Sharo نام دارد. آنها قبل از ازدواج، این رسم را اجرا می نمایند. طی این رسم و سنت عجیب، داماد می بایست توسط اعضای مسن تر قبیله کتک زده شود تا بتواند احترام همسر را برای خود کسب کند. اگر آن مرد به اندازه کافی قوی نباشد که بتواند درد کتک خوردن را تحمل کند، مراسم ازدواجش کنسل می شود. علاوه بر آن، خانواده عروس مراسمی به نام کوگال Koowgal را انجام می دهند که طی آن، می بایست حیوانی از گله خود یا مبلغی را به عنوان جهیزیه به داماد بپردازند.

کشیدن لب ها در اتیوپی و سودان

مردم قبیله سورما Surma که در سودان جنوبی و جنوب غربی اتیوپی سکونت دارند، دارای رسم و سنت عجیبی هستند. طی این مورد از آداب و رسوم عجیب در آفریقا، در طول دوران نوجوانی، دختران تحت فرایند عجیب کشیده شدن لبها قرار می گیرند. برای انجام این رسم، دندانهای پایینی از جای خود در آورده می شوند تا جا را برای یک بشقاب درون لبها باز نمایند. اندازه این بشقاب که درون لبهای دختران نصب می شود، هر ساله بیشتر شده تا به یک اندازه فوق العاده عظیم می رسد. بعضی از مردان هم این کار را با گوشهای خود انجام می دهند. آنها همچنین جنگجویان خود را با گذاشتن زخمهایی روی بدنشان به درجه بالاتر نائل می نمایند. آنها عقیده دارند هر چقدر جای زخمهای مختلف روی بدن بیشتر باشد، برای اعضای مونث قبیله جذاب تر به نظر می رسند.

منبع: همگردی
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 560

به "آشنایی با تعدادی از سنت های عجیب و غریب آفریقایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با تعدادی از سنت های عجیب و غریب آفریقایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید