فراوری قطعات تعمیری بدنه جت های جنگنده با چاپگر سه بعدی

به گزارش تور انگلیس، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، پرواز آزمایشی جنگنده تعمیر شده با استفاده از این قطعات با موفقیت بر فراز کارخانه شرکت ساب در سوئد در تاریخ 19 مارس سال 2021 انجام شد.

فراوری قطعات تعمیری بدنه جت های جنگنده با چاپگر سه بعدی

جهت دریافت مشاوره خدمات کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

انتظار می رود این موفقیت موجب فراوری منظم قطعات تعمیری ابزار مختلف جنگی و نظامی با استفاده از چاپگر سه بعدی در سال های آینده گردد. با توجه به ضرورت استحکام وسایل و ابزار جنگی و دوام و پایداری قطعات فراوری شده با چاپگرهای سه بعدی، استفاده از این چاپگرها بدین منظور همواره با ابهام روبرو بوده است. اما گفته می گردد در آینده حتی برای تعمیر کشتی های جنگی و برطرف نیازهای لجستیکی آنها نیز از قطعات تهیه شده با استفاده از چاپگرهای سه بعدی استفاده خواهد شد.

این تحول تعمیر سریع جنگنده های آسیب دیده در نبردهای هوایی را با هزینه کمتر و سرعت بیشتر ممکن می نماید تا تعداد بیشتری از هواپیماهای جنگی همواره آماده پرواز و شرکت در عملیات رزمی باشند.

ساب از سال 2018 در کوشش برای استفاده از چاپگرهای سه بعدی برای تعمیر سریع بدنه بیرونی آسیب دیده هواپیماهای جنگی بوده و تکمیل این طرح با اسکن سه بعدی بدنه جنگنده های فراوریی آن ممکن شده است. برای تهیه قطعات تعمیری با چاپگر سه بعدی از نوعی پلیمر بسیار مستحکم ارزان قیمت و مقاوم در برابر اشعه ماورا بنفش و مواد مختلف شیمیایی استفاده شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 902

به "فراوری قطعات تعمیری بدنه جت های جنگنده با چاپگر سه بعدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری قطعات تعمیری بدنه جت های جنگنده با چاپگر سه بعدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید