خبرنگاران استفاده از ظرفیت دانشگاه های آذربایجان شرقی برای کنترل کرونا

به گزارش تور انگلیس، تبریز - خبرنگاران - در نخستین جلسه کمیته علمی و فناوری ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا در آذربایجان شرقی بر استفاده از توان و ظرفیت دانشگاه ها در کنترل این ویروس تاکید شد.

خبرنگاران استفاده از ظرفیت دانشگاه های آذربایجان شرقی برای کنترل کرونا

در این نشست که امروز یکشنبه با حضور روسا و معاونان پژوهشی دانشگاه های استان در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی برگزار گردید، راهکارهای علمی کنترل و قطع زنجیره انتقال، حمایت از طرح های مرتبط با جلوگیری از شیوع و درمان ویروس کرونا و زیرساختها و امکانات مراکز علمی و پژوهشی استان به منظور بومی سازی محصولات مقابله با این ویروس آنالیز شد.

جانشین دبیر ستاد مقابله با کرونای استان در این نشست گفت : مجوزهای لازم برای فراوری محصولات مقابله با کرونا در استان در کمتر از 48 ساعت صادر می گردد .

دکتر تقی زادیه اضافه نمود: هیچگونه کمبود دارویی و تجهیزاتی در این زمینه نداریم و تنها مشکل ما کمبود ماسکهای فیلتردار است.

رییس پارک علم و فناوری استان هم گفت: بعضی شرکتهای فناور استان محصولاتی آماده فراوری دارند اما در صدور مجوزهای لازم با مشکل مواجهند.

رضا واعظی اضافه نمود: قرار است محصولات مرتبط با کرونا که در استان قابل فراوری است در این کمیته آنالیز و مسائل و موانع موجود واحدهای فناور برای فراوری آنها جمع بندی و به منظور برطرف به ستاد استانی ارجاع گردد.

محصولات مرتبط با کرونا در این جلسه 4 محصول فراوریی شرکت های فناور و دانش بنیان استان شامل محلول آنتی باکتریال، ژل و مایع ضدعفونی با پایه الکلی، کیت تشخیص اولیه ویروس کرونا و ماسک هیتردار ارائه و مورد آنالیز کمیته علمی مقابله با کرونای استان نهاده شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 263

به "خبرنگاران استفاده از ظرفیت دانشگاه های آذربایجان شرقی برای کنترل کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استفاده از ظرفیت دانشگاه های آذربایجان شرقی برای کنترل کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید