خبرنگاران جمهوری آذربایجان کاهش تولید نفت را در قالب توافق اوپک پلاس آغاز کرد

به گزارش تور انگلیس، باکو- خبرنگاران- وزارت انرژی جمهوری آذربایجان امروز (جمعه 12 اردیبهشت) در گزارشی از آغاز کاهش میزان تولید نفت این کشور در قالب توافق اوپک پلاس خبر داد.

خبرنگاران جمهوری آذربایجان کاهش تولید نفت را در قالب توافق اوپک پلاس آغاز کرد

براساس این گزارش، در قالب توافق اوپک پلاس، میزان تولید روزانه نفت جمهوری آذربایجان در ماه های می و ژوئن(11 اردیبهشت تا 9 تیرماه) سال 2020 میلادی، 554 هزار بشکه، در ماه های جولای تا دسامبر(10 تیر تا 10 دی ماه) 587 هزار بشکه و نیز در ماه آوریل سال آینده میلادی(فروردین، اردیبهشت 1400) تا 620 هزار بشکه خواهد بود.

کاهش استخراج روزانه نفت در جمهوری آذربایجان در میان شرکت دولتی نفت این کشور (سوکار) و شرکت های نفتی خارجی فعال در این کشور به تناسب میزان تولید این فرآورده انجام می شود.

با توجه به اینکه در ماه اکتبر(مهر-آبان) سال 2018 میلادی حجم استخراج روزانه نفت در جمهوری آذربایجان 718 هزار بشکه در روز بود، این کشور قرار است میزان تولید خود را در ماه های می و ژوئن سال جاری میلادی 23 درصد، در ماه های جولای تا دسامبر سال جاری 18 درصد و در ماه های ژانویه تا آوریل سال 2021 میلادی نیز 14 درصد کاهش دهد.

پرویز شاهبازاف وزیر انرژی جمهوری آذربایجان در این زمینه گفت: این کشور با کاهش حجم استخراج روزانه نفت در میادین دریایی و خشکی، سعی دارد تعهدات خود در قالب توافق اوپک پلاس را اجرا کند.

وی با یادآوری اینکه از امروز در تاریخ صنعت جهانی نفت، اجرای نخستین توافق بزرگ مربوط به میزان و شرایط تولید آغاز می شود، ابراز امیدواری کرد که اجرای تعهدها در قالب اوپک پلاس بر شرایط بازار نفتی جهان تاثیر مثبت داشته باشد.

وی اضافه نمود: نتایج همکاری و همبستگی کشورهای تولیدکننده نفت همچنین به پایداری بازار و بهای آن تاثیر مثبتی خواهد داشت.

جمهوری آذربایجان در حال حاضر عمده نفت خود را در همکاری با کنسرسیوم شرکت های نفتی خارجی به پیمانکاری بریتیش پترولیوم در سه میدان آذری، چراغ و گونشلی در دریای خزر استخراج می کند که حجم روزانه آن براساس آمار ماه اکتبر(مهر-آبان) سال 2018 میلادی 567 هزار بشکه بوده است.

همچنین تا به امروز روزانه 126 هزار بشکه نفت توسط شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان (سوکار) و نیز 26 هزار بشکه از سوی چند شرکت مشترک در این کشور استخراج می شد.2023

به گزارش خبرنگاران، نهمین نشست وزیران نفت و انرژی 23 کشور عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) 21 فروردین ماه به صورت کنفرانس ویدئویی و به ریاست مشترک وزیران انرژی عربستان و روسیه برگزار شد. در این نشست شرکت کنندگان بر سر کاهش تولید روزانه حدود 10 میلیون بشکه نفت معادل 23 درصد از تولید خود موافقت کردند. البته بر اساس این توافق، ایران، ونزوئلا و لیبی از این توافق مستثنی هستند.

همچنین براساس توافق جدید، قرار است اوپک پلاس تولید خود را به 20 میلیون و 500 هزار بشکه در روز برساند.

این توافق تاکید کرده که سهم اعضای اوپک از کاهش تولید بر اساس میزان تولید اکتبر سال 2018میلادی(آبان 1397)، کاهشی 6 میلیون بشکه ای خواهد بود. کشورهای غیر اوپکی نیز با این توافق نزدیک به 4 میلیون بشکه از نفت خود را از بازار خارج می کنند و تولیدشان به 13.2 میلیون بشکه خواهد رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 332

به "خبرنگاران جمهوری آذربایجان کاهش تولید نفت را در قالب توافق اوپک پلاس آغاز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جمهوری آذربایجان کاهش تولید نفت را در قالب توافق اوپک پلاس آغاز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید