خبرنگاران نزاع و درگیری در مازندران کاهش یافت

به گزارش تور انگلیس، ساری- خبرنگاران-گزارش پزشکی قانونی مازندران نشان می دهد که آمار زد و خورد در استان طی 2ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 20درصد کاهش داشته است.

خبرنگاران نزاع و درگیری در مازندران کاهش یافت

بنابر گزارش این نهاد ،در 2 ماهه سال جاری 3 هزارو 244 نفر معاینه شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 20 درصد کاهش یافته است و طبق آمار 2 هزار و 133 نفر از مراجعه نمایندگان با موضوع نزاع مرد و مابقی زن بودند.

بر اساس این گزارش بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری با عدد 656 ، بابل با عدد 471 و آمل با عدد 336 نفر و کمترین موارد نزاع در شهر فریدونکنار با عدد 55 نفرثبت شده است.

ساری مرکز استان مازندران با حدود 550 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان عظیم استان پس از بابل با 565 هزار نفر جمعیت است.

پزشکی قانونی مازندران بیشترین دلیل مراجعه به مراکز پزشکی قانونی را موضوع پرونده نزاع و درگیری عنوان نموده است و یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه است.

مازندران 22 شهرستان دارد و کمترین جمعیت هم مربوط به شهرستان سیمرغ با 19 هزار نفر است.

طبق قانون افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شوند و در این مجموعه پزشکی هم بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی طول درمان صادر می گردد.

کارشناسان یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه عنوان می نمایند و یکی از راه چاره های کاهش نزاع را آموزش مهارت های زندگی با رویکرد گفت و گو می دانند.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 423

به "خبرنگاران نزاع و درگیری در مازندران کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نزاع و درگیری در مازندران کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید