خبرنگاران کیفیت هوای مشهد در آستانه هشدار است

به گزارش تور انگلیس، مشهد- خبرنگاران- میانگین شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد روز بیست و هفتم مهر ماه با افزایش حجم آلاینده ها در آستانه شرایط هشدار است.

خبرنگاران کیفیت هوای مشهد در آستانه هشدار است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز یکشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار خبرنگاران گفت: هم اکنون به طور میانگین هوای مشهد با 96 ای. کیو. آی در شرایط سالم است اما با افزایش بیشتر حجم آلاینده ها و رسیدن این شاخص به عدد 100 هوای این کلانشهر ناسالم می شود و در شرایط هشدار برای تنفس شهروندان قرار می گیرد.

تورج همتی افزود: شاخص کیفیت هوا هم اکنون در مناطق سمزقند، شهید مفتح، شهید کریمی، شهر، امامیه و شهید آوینی نشانگر هوای آلوده و شرایط هشدار برای گروههای حساس است.

وی ادامه داد: شاخص کیفیت هوا در سایر 17 ایستگاه دیگر مستقر در شهر مشهد نشانگر هوای سالم است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیرضروری نقش موثر خود را در بهبود شرایط هوا ایفا کنند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا 50 ای. کیو. آی به معنای شرایط پاک و بین 51 تا 100 ای. کیو. آی نشانگر شرایط سالم است.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و بچه ها و بین اعداد 151 تا 200 ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می شود.

همچنین قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 201 تا 300 ای. کیو. آی حالت اضطرار و بالاتر از عدد 300 نیز حالت بحرانی را نشان می دهد.

شهروندان مشهدی پارسال 40 روز هوای پاک، 266 روز هوای سالم، 57 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و 2 روز نیز هوای ناسالم برای تمامی گروه ها تنفس کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 608

به "خبرنگاران کیفیت هوای مشهد در آستانه هشدار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کیفیت هوای مشهد در آستانه هشدار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید