چین 2 واکسن کرونای جدید توسعه داد

به گزارش تور انگلیس، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، شرکت کلاور (Clover)چین ادعا می نماید دو واکسن کووید19 توسعه داده که در آزمایش های اولیه بالینی واکنش ایمنی قدرتمندی در بدن داوطلبان ایجاد نموده اند و به نظر می رسد ایمن باشند.

چین 2 واکسن کرونای جدید توسعه داد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

یکی از این واکسن های بالقوه حاوی ادجوانت درمانی شرکت گلاکسواسمیت کلاین و دیگری حاوی ادجوانت شرکت دایناواکس است. ادجوانت ها موادی هستند که واکنش ایمنی بدن را تقویت می نمایند.

در بیانیه این شرکت آمده است: با توجه به نتایج مثبت مرحله اول آزمایش های بالینی و احتیاج مبرم به واکسن های کووید19، کلاور و همکارانش مصمم هستند مرحله نهایی توسعه بالینی هر دو واکسن را شروع نمایند.

این واکسن ها در بدن 150 داوطلب آزمایش بالینی هیچ گونه عوارض جانبی شدیدی ایجاد نکردند. آزمایش بالینی مرحله میانی-پایانی واکسن حاوی ادجوانت گلاکسو اسمیت کلاین در ماه جاری شروع می گردد. فاز دوم / سوم آزمایش بالینی واکسن حاوی ادجوانت دایناواکس نیز در نیمه نخست سال آینده میلادی انجام می گردد.

طبق نتایج اولیه هر دو واکسن را می توان در دمای 2تا8 درجه سانتیگراد به مدت 6 ماه نگهداری کرد.

هرچند در هفته های اخیر چند واکسن بالقوه نتایج بالینی رضایتبخشی نشان داده اند اما کارشناسان بهداشت و درمان همچنان معتقدند توسعه واکسن های بیشتر به کنترل شیوع ویروس کرونا یاری می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 723

به "چین 2 واکسن کرونای جدید توسعه داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین 2 واکسن کرونای جدید توسعه داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید