کرونا چگونه منتقل می گردد؟

به گزارش تور انگلیس، سوالات افراد در خصوص کروناویروس با توجه به افزایش تعداد بیماران مبتلا به بیماری کووید-19در سطح جهانی روز به روز افزایش می یابد.

کرونا چگونه منتقل می گردد؟

به گزارش خبرنگاران، ایسنا به نقل از سی ان ان نوشت: در سرتاسر دنیا افراد زیادی گرفتار این بیماری شدند و حتی تست کرونای فرد مسوول سرکشی فرودگاه نیویورک نیز مثبت اعلام شده است.

بنابراین در مورد انتقال گسترده این ویروس، سوالات زیادی ذهن افراد را به خود مشغول نموده که در ذیل به چند مورد آن پاسخ داده شده است.

  • آیا با توجه به سیستم تهویه هوای داخل کابین هواپیما، قابلیت انتقال بیماری وجود دارد؟

متخصص طب مسافرتی بیان می نماید که اگر مجبور به مسافرت با هواپیما هستید، نگران هوای کابین نباشید. فقط دست های خود را ضدعفونی کنید. همواره به یاد داشته باشید که دستگیره ها و سنگ دستشویی به شدت آلوده هستند.البته لمس کردن آنها تا زمانی که با دست صورت خود را لمس نکنید موردی ندارد اما برای خوردن غذا باید دست های خود را بشویید یا ضدعفونی کنید. محلول های ضد عفونی نماینده دست عالی هستند. از دستمال مرطوب ضدعفونی نماینده نیز می توانید برای تمیز کردن دسته جایگاه و میز سینی خود نیز بهره ببرید.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها (CDC) بیشتر ویروس ها به راحتی نمی توانند در هواپیما پخش شوند زیرا هوا در کابین گردش می نماید و فیلتر می گردد. جت های تجاری جدید 10 تا 50 درصد هوای داخل کابین را درحالی که با هوای بیرون مخلوط شده است به گردش در می آورد. هوای داخل کابین از فیلترهایی 20 تا 30 بار در ساعت عبور می نماید. درنتیجه، هوای کابین برای پخش شدن بیشتر بیماری های مسری مساعد نیست. با این وجود از تماس با افرادی که عطسه یا سرفه می نمایند بپرهیزید و اگر خودتان احساس بیماری می کنید دهانتان را هنگام عطسه و سرفه با داخل آرنج بپوشانید.

  • افراد در چه سنینی به این بیماری دچار می شوند؟

به گفته CDC افراد بالای 60 سال و افرادی که بیماری زمینه ای دارند ریسک بالاتری در ابتلا به این بیماری دارند بنابراین باید از حضور در اماکن عمومی مانند مراکز خرید اجتناب نمایند. به گفته یک متخصص بیماری های مسری باید از ارتباط چهره به چهره اجتناب گردد.

به گفته یک متخصص دیگر میانگین سن فوت ناشی از کرونا 80 سال است ولی به طور میانگین افراد بالای 60 سال نیز احتیاج به مراقبت های پزشکی پیدا می نمایند.

  • آیا باید از افراد با ملیت چینی، کره ای و ایتالیایی دوری کرد؟

خیر.زیرا تمام افراد در این نواحی در معرض خطر نیستند. به علاوه برچسب های اجتماعی از قبیل ملیت یا شغل افراد مثلا کسانی که در بیمارستان کار می نمایند اغلب تأثیر بدی دارند تا مفید باشند.

به گفته CDC این برچسب ها سلامت روحی روانی افرادی را که به آنان برچسب زده ایم را تحت الشعاع قرار می دهد.

  • آیا کرونا ویروس به وسیله غذا منتقل می گردد؟

طبق گفته CDC کرونا ویروس عموما به وسیله ذرات تنفسی از فردبه فرد انتقال می یابد و در حال حاضر شواهدی مبنی بر انتقال به وسیله غذا وجود ندارد. البته به طورکلی به دلیل اینکه تحقیقات کافی در زمینه انتقال به وسیله سطوح صورت نگرفته است به نظر می رسد که احتمال انتقال ویروس به وسیله محصولات غذایی یا بسته بندی هایی که به وسیله کشتی طی چند روز در دمای محیط یا یخچال یا فریزر حمل می شوند، بسیار پایین است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 201

به "کرونا چگونه منتقل می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا چگونه منتقل می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید