آیا زمستان ها دچار افسردگی می شوید؟

به گزارش تور انگلیس، آیا زمستان ها دچار افسردگی و بی حالی می شوید؟ نگران نباشید شما تنها نیستید، بسیاری از افراد با فرا رسیدن فصل زمستان دچار این حالات می شوند. راه درمان مشکل تان همینجا است.

آیا زمستان ها دچار افسردگی می شوید؟

همانطور که می توانید حدس بزنید بروز این حالت در شما با تغییر فصل اتفاق می افتد و همزمان با کم شدن طول روز علائم وخیم تر خواهند شد. البته این نوع افسردگی می تواند با عوض شدن فصل، مثلا با تمام شدن بهار و آغاز تابستان هم اتفاق افتد. این نوع افسردگی باعث پایین آمدن سطح سرتونین و ملاتونین بدن تان می گردد که علائم متفاوتی را در بدن فرد ایجاد می نماید.

بسیاری افراد مبتلا به افسردگی زمستانه در این زمان نشانه هایی مانند ناامیدی، عدم تمرکز، منزوی شدن، بی علاقگی، ناراحتی، رخوت و خستگی را تجربه می نمایند.

اما برای درمان آن چه می توان کرد؟ بهتر است قبل از استفاده از هر دارو شیمیایی این 10 غذا را امتحان کنید و از تاثیر شگفت انگیز آنها متعجب شوید:

1- شکلات تلخ

یکی از خوردنی های عالی برای مبارزه با این نوع افسردگی شکلات تلخ است. پلی فنول های موجود در شکلات تلخ حال و هوای شما را عوض می نمایند و شما را از افسردگی و خمودگی می رهانند. فلاونوئیدهای موجود در کاکائو که در شکلات تلخ به وفور یافت می شوند، گردش خون در مغز را افزایش می دهند و اثر ضد التهابی و محافظت نمایندگی برای عصب ها دارند.

2- سالمون

سالمون، این ماهی محبوب آبهای سرد، یکی دیگر از غذاهایی است که می تواند با افسردگی مبارزه کند. سالمون سرشار از امگا 3 و اسیدهای چرب مفید است که این مواد باعث می شوند نشانه ها و علائم افسردگی درمان شوند. اسیدهای چرب فراوری دوپامین و سرتونین را افزایش می دهند و باعث ایجاد حسی خوب در مصرف نماینده خواهند شد. از طرف دیگر این ماده برای تقویت حافظه و مغز هم مفید است.

3- موز

خوردن تعداد کمی موز در روز یاری می نماید افسردگی شما رفع گردد. موز سرشار از تریپ توفان است که بدن این پروتئین را به سرتونین تبدیل می نماید. پس می توانید حدس بزنید که خوردن موز شما را ریلکس می نماید، حالتان را بهتر خواهد نمود و در کل شادترتان می نماید. تریپ توفان با دو هورمون دیگر هم در ارتباط است، نورآدرنالین و دوپامین که هر دو این هورمون ها هم حال و هوای تان را خوب می نمایند و یاری می نمایند آرامش داشته باشید.

4- ماست یونانی

ممکن است باکتری های مفیدی که در روده تان زندگی می نمایند بر حال و هوای شما تاثیر گذار باشند. خوردن روزانه ماست یونانی می تواند تعداد این باکتری های مفید روده را بالا نگه دارد و به همین طریق با افسردگی شما مبارزه کند.

5- تخمه کدو

دانه کدو یکی از مواد عالی برای مبارزه با افسردگی زمستانه است چرا که حاوی مقادیر زیادی منیزیوم است. منیزیوم، این ماده معدنی، به شما یاری می نماید احساس خوبی داشته باشید و ریلکس و آرام بمانید. منیزیوم، بعلاوه، باعث می گردد خواب بهتری داشته باشید که همین به درمان افسردگی یاری می نماید. برای اینکه میزان مناسبی از منیزیوم را دریافت کنید، روزانه 1 تا 2 قاشق غذاخوری تخمه کدو میل کنید. این کار را هر روز انجام دهید تا منیزیوم مورد احتیاج روزانه بدن تان تامین گردد.

6- چای سبز

نوشیدن چای سبز به صورت روزانه، می تواند با افسردگی زمستانه شما مبارزه کند. ماده ای به نام ال تینین در چای سبز موجود است و همین ماده است که علائم افسردگی را کاهش می دهد. ال تینین در واقع یک آمینو اسید است که اثرات آرم نمایندگی دارد. این ماده سطح انتقال دهنده های عصبی مانند سرتونین و دوپامین را هم در مغز تغییر می دهد که همین باعث عوض شدن حال و هواتان خواهد شد.

7- تخم مرغ

مصرف روزانه تخم مرغ می تواند هر نوع افسردگی و حال بد، که افسردگی زمستانه هم جز آن می گردد، را درمان کند. تخم مرغ یکی از معدود مواد غذایی است که حاوی ویتامین D است و نقشی اساسی در سلامت مغز و عملکرد سلول های عصبی بازی می نماید. در واقع پایین بودن سطح ویتامین D باعث بروز علائم افسردگی می گردد.

8- اسفناج

اسفناج سرشار از فولیک اسید است و باعث ساخت سرتونین در بدن می گردد و حال تان را خوب می نماید. این ماده مغذی، سلامت مغزتان را هم تضمین می نماید.

9- زعفران

زعفران یکی از گران ترین ادویه ها در تمام دنیا است اما خوشبختانه در ایران مقرون به صرفه تر است. احتمالا از قبل هم می دانستید زعفران موجب از بین رفتن حالات افسردگی زمستانه خواهد شد. زعفران سرشار از کاروتینوئید و ویتامین B است و موجب افزایش ترشح سرتونین و دیگر مواد شیمیایی که در از بین بردن افسردگی دخیل هستند، در مغز می گردد.

10- آجیل برزیلی (بادام برزیلی)

برای از بین بردن افسردگی تان تنها کافی است روزانه چند بادام برزیلی بجوید. بادام برزیلی در ترکیب خود سلنیم، که دارای مواد طبیعی از بین بردن افسردگی و خمودگی است، دارد. در واقع کم شدن سلنیم در بدن باعث بروز افسردگی و حالات آن می گردد.

منبع: فوت و فن / top10homeremedies.com
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1465

به "آیا زمستان ها دچار افسردگی می شوید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا زمستان ها دچار افسردگی می شوید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید