اجرای طرح توسعه گردشگری مذهبی در زیارتگاه خضرزنده

به گزارش تور انگلیس، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از اجرای طرح توسعه گردشگری مذهبی در زیارتگاه خضرزنده شهرستان سنندج اطلاع داد.

اجرای طرح توسعه گردشگری مذهبی در زیارتگاه خضرزنده

یعقوب گویلیان در بازدید از زیارتگاه خضرزنده که با همراهی ازهاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان، هیئت امنای آرامگاه خضرزنده و جمعی از مدیران و نمایندگان ادارات مربوطه استان انجام شد، گفت: وجود ظرفیت های مناسب مذهبی همراه با صد ها جاذبه طبیعی و تاریخی در استان موجب شده تا کردستان به یکی از قطب های مهم گردشگری کشور تبدیل گردد و همیشه مورد توجه تعداد بی شماری از گردشگران قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار کرد: زیارتگاه خضرزنده که به زبان کُردی به آن خیرزنه گفته می گردد، یکی از جاذبه های گردشگری و اماکن سیاحتی و زیارتی سنندج است که در دامنه کوه آبیدر واقع شده است.

او با بیان اینکه این زیارتگاه از جایگاه بسیار والایی در نزد شهروندان سنندجی برخوردار است، اضافه نمود: این بازدید به منظور سامان دهی محوطه و بنای خضرزنده و افزایش امکانات برای رفاه حال مردم، زائران و گردشگران و با هدف توسعه گردشگری مذهبی انجام شد.

گویلیان بیان کرد: با اجرای طرح توسعه گردشگری مذهبی می توانیم مقدمات ایجاد اشتغال و رونق مالی را در استان فراهم کنیم.

خبرنگاران کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آبان 1401 بروزرسانی: 6 آبان 1401 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1507

به "اجرای طرح توسعه گردشگری مذهبی در زیارتگاه خضرزنده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح توسعه گردشگری مذهبی در زیارتگاه خضرزنده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید