اینجا میکروبها رژه می فرایند

به گزارش تور انگلیس، محققان می گویند آلودگی میکروبی تلفن ها و صفحه کلیدها در دفاتر کار اداری بیشتر از میکروب ها و آلودگی های موجود در توالت و سرویس های بهداشتی است. بر اساس آنالیز ها، میکروب های دفاتر کاری حدود 400 برابر بیشتر از توالت و سرویس های بهداشتی است. کارشناسان بهداشت هشدار داده اند که برای پیشگیری از انتشار ویروس ها و

اینجا میکروبها رژه می فرایند

اینجا میکروبها رژه می فرایند

نویسنده:

محققان می گویند آلودگی میکروبی تلفن ها و صفحه کلیدها در دفاتر کار اداری بیشتر از میکروب ها و آلودگی های موجود در توالت و سرویس های بهداشتی است. بر اساس آنالیز ها، میکروب های دفاتر کاری حدود 400 برابر بیشتر از توالت و سرویس های بهداشتی است. کارشناسان بهداشت هشدار داده اند که برای پیشگیری از انتشار ویروس ها و باکتری های بیماری زا، تجهیزات و وسایل کاری باید به طور مرتب ضدعفونی شوند. نتایج این آنالیز که از سوی پژوهشگران دانشگاه آریزونا صورت گرفته است نشان داد، در یک میز کاری حدود 5/64 میلیون باکتری وجود دارد و به طور میانه در هر سانتی متر مربع از یک دفتر کار 135 هزار و 232 میکروب وجود دارد.

این آنالیز نشان داد که تلفن های دفاتر اداری با حدود 162هزار و 109، صفحه کلید رایانه با 21هزار و 258 و موش واره رایانه با 108هزار و 13 میکروب در هر سانتی متر مربع از آلوده ترین تجهیزات در دفاتر کاری اداری است و این در حالی است که در هر سانتی متر مربع توالت و سرویس بهداشتی 316 میکروب وجود دارد.

دکتر چارلز گربا، میکروبیولوژیست از دانشگاه آریزونا که سرپرستی این تحقیق را به عهده داشت، می گوید: وقتی فردی دچار سرماخوردگی و آنفلوآنزا می گردد، در طول روز نقاطی را که با آنها تماس دارد، آلوده می نماید چون ویروس سرماخوردگی و آنفلوآنزا تا 24 ساعت در محیط باقی می ماند.

دفتر کار یا کارخانه میکروب سازی

یک دفتر کار اداری می تواند به کارخانه پرورش میکروب تبدیل گردد. این آنالیز نشان داد که باکتری ها به ویژه پس از صرف غذا با سرعت در طول روز تکثیر می شوند. ذرات غذا مانند چای و بیسکوییت و ساندویچ به طور معمول به سرعت تمیز می شوند اما اغلب به تمیز کردن تلفن و صفحه کلید کمتر توجه می گردد. دکتر گربا می گوید: اگر محل کارتان را تمیز نکنید، یک آلودگی کوچک در محل کار می تواند میلیون ها باکتری بیماری زا را تکثیر کند. بعلاوه این آنالیز نشان داد که کارمندان اداری که میز کارشان را با مواد شوینده و ضدعفونی نماینده تمیز می نمایند، مقدار باکتری و آلودگی های میز کارشان 99 درصد کمتر است.

پروفسور سالی بلومفیلد، میکروبیولوژیست انگلیسی می گوید: این آنالیز بار دیگر اهمیت توجه به سلامت و بهداشت در خانه و محل کار را نشان داد. او می گوید: عظیم ترین راه انتقال باکتری ها دست ها و اشیایی است که لمس می کنیم. بیشتر باکتری ها و ویروس ها به ویژه ویروس سرماخوردگی به وسیله دست های آلوده انتقال پیدا می نمایند. ما نمی توانیم محیط اطراف مان را استریلیزه کنیم اما می توانیم با شستشوی مرتب دست ها و تمیز کردن مبلمان و لوازم اداری با مواد شوینده و ضدعفونی نماینده، مقدار خطر را کاهش دهیم.

راهنمای گام به گام تمیز کردن کیبورد

کیبورد یکی از ابزارهای کامپیوتر است که با آن سر وکار داریم و شاید در روز، ساعت ها و ساعت ها دست های ما با آن در تماس باشند. برای همین ضروری است هر از گاهی کیبورد را تمیز کنیم. این کار خیلی سخت نیست اما خیلی مورد توجه قرار نمی گیرد. برای تمیز کردن صفحه کلید می توانید از این راهنما بهره ببرید.

مواد لازم:

کمی دستمال کاغذی و یا دستمال های مشابه که بتوانیم با آن گردگیری کنیم.

یک لیوان آب

صابون یا مایع شوینده

جارو برقی

خلال دندان

پیچ گوشتی

روش کار:

1 ابتدا کیبورد را در حالت صاف قرار دهید، سپس سری مناسبی به جارو برقی متصل کنید. مکش جارو را در پایین ترین حد ممکن قرار دهید و لابه لای کلیدهای کیبورد را تمیز کنید.

2 جارو برقی را خاموش کنید و سپس دستمال کاغذی یا دستمال گردگیری را بر دارید و سعی کنید روی کلیدها و لابه لایشان را کمی گردگیری کنید. در این مرحله، کلیدها زیاد تمیز نخواهند شد ولی مقداری از گرد و غباری که روی آنها نشسته کاسته می گردد.

3 خوب، حالا پیچ گوشتی را بردارید و از یک گوشه کیبورد آغاز به در آوردن کلیدها از جایشان کنید. این کار پیچید گی خاصی ندارد می توانید آن را بدون پیچ گوشتی و با دست هم انجام دهید ولی در هر دو حالت باید با حوصله این کار را انجام داد. ترجیحا درآوردن کلیدهای کیبورد را از یک گوشه آغاز کنید، برای مثال، گوشه سمت چپ پایین و از کلید کنترل. ضمناً اگر به در آوردن و جا زدن کلیدها خوب مسلط نیستید، سعی کنید کلیدهای عظیم مانند شیفت، اسپیس، بک اسپیس و اینتر را در نیاورید چون کمی جا زدن و در آوردن شان با کلیدهای دیگر فرق دارد.

4 وقتی صفحه کلید را به این شکل پیاده کردید، احتمالا یکی از ترسناک ترین منظره ها ممکن را می بینید. زیر کلیدها مخلوطی از گرد و خاک و مو و حشرات ریز است و حسابی کثیف است.

هرچند یک بار با جارو برقی لابه لای کلیدها را تمیز کر دید ولی حالا ضروری است یک بار دیگر به همان شکل سطح کیبورد را هم تمیز کنید.

5 پس از اینکه با جاروبرقی تمیز این کار را انجام دادید، ممکن است هنوز در بعضی جا ها روی سطح کیبورد ذراتی چسبیده باشند. اینجاست که خلال دندان به کار می آید تا شما را از شر این ذرات ریز خلاص کند.

6 بعد هم می توانید لابه لای جای کلید ها را با یک دستمال مرطوب با آب و صابون کمی تمیزتر کنید و سپس با یک دستمال خشک به طور کامل خشک کنید.

7 اگر دقت نموده باشید، روی کلیدها به خصوص آنهایی که بیشتر از بقیه کاربرد دارند، مقدار بیشتری چربی و آلودگی وجود دارد. برای اینکه از شر این چربی هم خلاص شوید، می توانید کلیدها را در یک لیوان آب و صابون بیندازید. کمی صبر کنید و سپس آنها را خوب خشک کنید، رطوبت می تواند به کیبورد آسیب وارد کند، سپس کلیدها را جا بزنید و دفعه بعد از صفحه کلیدی تمیز و پاکیزه بهره ببرید.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 5 مهر 1400 بروزرسانی: 5 مهر 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1155

به "اینجا میکروبها رژه می فرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینجا میکروبها رژه می فرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید