بخورم نخورم های بارداری

به گزارش تور انگلیس، این ماهی ها ممکن است با باکتری ها یا مواد شیمیایی آلوده شده باشد قبل از خرید ماهی از فروشگاه ها از سلامت آن تعیین پیدا کنید و ماهی را از جاهای مطمئن که مراکز بهداشتی بر سلامت آنها نظارت دارد تهیه کنید.

بخورم نخورم های بارداری

بخورم نخورم های بارداری

مصرف غذاهای غنی از پروتیین در رشد و نمو بدن جنین و مناسب نگهداشتن عمل جفت بسیار مهم است. علاوه بر پروتیین کافی اندازه زیادی کالری باید به صورت کربوهیدرات های پیچیده مانند برنج، نان وحبوبات به بدن برسد. غذاها نقش اساسی در ساختار و رشد و نمو مغز و سیستم عصبی جنین دارند و یک رژیم عاری از چربی در بارداری اصلا مناسب نیست و اصلا رژیم گرفتن در بارداری به زنان توصیه نمی شود.

مادران باردار نباید از خوردن مواد مغذی که برای بدنشان لازم است سرباز بزنند اما لازم است از خوردن بعضی غذاها در این دوران اجتناب کنند.زمانی که خانمی باردار است، هوس بسکمک از غذاها را می کند که به اصطلاح می گویند ویار کرده اما ممکن است بعضی از این غذاها برای او و کودکش ضرر داشته باشد.زنان باردار بهتر است از خوردن غذاهای زیر اجتناب کنند:

ماهی های رودخانه ای یا ماهی هایی که از دریاچه ها گرفته می شوند.

این ماهی ها ممکن است با باکتری ها یا مواد شیمیایی آلوده شده باشد قبل از خرید ماهی از فروشگاه ها از سلامت آن مشخص پیدا کنید و ماهی را از جاهای مطمئن که مراکز بهداشتی بر سلامت آنها نظارت دارد تهیه کنید.

ازخوردن گوشت های خام بپرهیزید.

زنان باردار باید از خوردن تخم مرغ خام و یا غذاهای دریایی و مرغ و گوشت نپخته پرهیز کنند. غذاهای گوشتی نپخته ممکن است با انواع باکتری ها یا ویروس ها آلوده شده باشد. همیشه برای اطمینان از پخت کامل غذا از یک دماسنج استفاده کنید.

از خوردن غذاهایی مانند هات داگ و گوشت های فرآیند شده مانند سوسیس و کالباس بپرهیزید.

این غذاها هم ممکن است آلوده به ماده بیماری زای به نام لیستریا مونوسیتوژن باشد که ممکن است بیماری به نام لیستوریوزیس را ایجاد کند. در نتیجه ابتلای زن باردار به این عامل بیماری زا ممکن است سقط و مرده زایی را ایجاد کند.

توکسوپلاسموز نوعی عفونت انگلی است که برای جنین مشکل ساز است. در دوران بارداری، از خوردن گوشت خام و دست زدن به مدفوع گربه جدا خودداری کنید. برای کارهای باغبانی هم حتما از دستکش استفاده کنید.

استفاده از کافئین در دوران بارداری مضر است.

مصرف قهوه، شکلات و چای هم که حاوی کافئین هستند باید محدود شود.

اگر از رژیم غذایی درستی پیروی کنید، مواد غذایی مورد نیاز بدن خود و جنین را تأمین خواهید کرد.

وعده های غذایی زن باردار باید شامل هر پنج گروه ماده غذایی اصلی باشد. رژیم غذایی روزانه شما باید شامل حبوبات سبزی، میوه، شیر و لبنیات و مواد پروتیینی باشد که بهترین رژیم غذایی دارای اندازه چربی پایین و اندازه فیبر بالاست.

تا می توانید آب بیاشامید.

مصرف زیاد مایعات در طول بارداری به بدن شما در تحمل افزایش حجم خونِ در گردش کمک می کند. حداقل روزی 6 تا 8 لیوان آب، آب میوه یا شیر بنوشید. یکی از نشانه های مصرف کافی مایعات، رنگ ادرار است. ادرار زن باردار باید بیرنگ یا به رنگ زرد بسیار کمرنگ باشد.

از مصرف غذاهای غیر پاستوریزه مانند شیر و پنیر و آب میوه بپرهیزید.

مواد لبنی غیر پاستوریزه ممکن است با باکتری های بیماری زا آلوده باشند. همچنین این زنان باید از مصرف غذاهای آلرژی زا پرهیز کنند. بر اساس تاریخچه خانوادگی مثبت از آلرژی ها، کودک شما هم ممکن است در معرض خطر آلرژن ها قرار گیرد. بنابراین اگر فردی را در خانواده دارید که به غذای خاصی حساسیت دارد شما هم از خوردن آن غذا اجتناب کنید. غذاهایی مانند بادام زمینی و باقلا در دوران بارداری ممکن است موجب حساسیت در شما و فرزندتان شود.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1184

به "بخورم نخورم های بارداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخورم نخورم های بارداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید