خبرنگاران سه کارگاه صنایع دستی در باشت راه اندازی شد

به گزارش تور انگلیس، گچساران - خبرنگاران - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشت گفت: سه کارگاه صنایع دستی در رشته های معرق کاری و سیاه چادربافی در این شهرستان راه اندازی شد.

خبرنگاران سه کارگاه صنایع دستی در باشت راه اندازی شد

صادق ماندنی زاده پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود:کارگاه های فراوریی صنایع دستی در روستاهای بخش های بوستان و مرکزی باشت راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه کارگاه های صنایع دستی با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شده بیان نمود: هفت میلیارد و 500میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای کارگاه های فراوریی پیش بینی شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشت ابراز داشت: کارگاه های صنایع دستی مذکور10 فرصت شغلی ایجاد نموده است. ماندنی زاده تاکید نمود:از این تعداد 2 کارگاه در رشته معرق کاری و یک کارگاه در رشته سیاه چادربافی است.

وی تعداد هنرمندان صنایع دستی این شهرستان را سه هزار نفر برآورد کرد.

ماندنی زاده اضافه نمود:هم اکنون پنج کارگاه صنایع دستی در باشت فعالیت فراوریی دارد که هر یک 2 تا پنج فرصت شغلی ایجاد نموده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشت گفت: همچنین بیش از 500 فقره کارت شناسایی و پروانه فراوری انفرادی صنایع دستی در این شهرستان صادر شده است.

وی ابراز داشت:جاجیم بافی،سیاه چادر بافی و نی چیت از مهمترین دست بافته های سرپنجه هنرمندان این شهرستان است.

ماندنی زاده ابراز داشت: پرداخت تسهیلات بانکی، راه اندازی حجره های صنایع دستی در مناطق گردشگری مانند پل تاریخی بریم از مهمترین راهبردهای دولت برای رونق در حوزه صنایع دستی این شهرستان است.

وی با یادآوری اینکه نی چیت بافی یکی از هنرهای صنایع دستی فراموش شده در استان است گفت: خانواده چهار نفری فعال در این رشته شناسایی شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشت گفت: سپردن فراوری نی چیت سیاه چادرهای مورد احتیاج در جشنواره ها به این خانواده و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت از برنامه های میراث فرهنگی برای حمایت از این هنرمندان است.

وی تاکید نمود: تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای رونق و احیای این هنر به دیگر هنرمندان متقاضی نیز پرداخت می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 910

به "خبرنگاران سه کارگاه صنایع دستی در باشت راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سه کارگاه صنایع دستی در باشت راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید