مقاوم سازی 40 هزار واحد مسکونی روستایی کردستان در 8 سال گذشته

به گزارش تور انگلیس، خبرنگاران: مدیرکل بنیاد مسکن استان کردستان از مقاوم سازی 40 هزار واحد مسکونی روستایی کردستان در 8 سال گذشته اطلاع داد.

مقاوم سازی 40 هزار واحد مسکونی روستایی کردستان در 8 سال گذشته

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران از سنندج، رضا قادری ظهر امروز در مراسم نمادین شروع طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی استان کردستان که در مسجد جامع روستای سراب قامیش سنندج برگزار گردید اظهار کرد: این طرح از 20 مهر و به مدت یک ماه در 307 روستای استان کردستان اجرا می گردد.

وی گفت: طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی هر پنج سال یکبار به صورت سراسری برگزار می گردد و این طرح برای اولین بار در سال 82 در کشور و استان کردستان برگزار گردید.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان توضیح داد: این طرح سال جاری در 307 روستا و پنج هزار و 409 واحد مسکونی استان کردستان اجرا می گردد.

وی گفت: گردآوری آمار و اطلاعات از خصوصیات کمی و کیفی مسکن در روستاهای کشور به منظور شناخت ویژگی واحدهای مسکونی روستایی، شناخت ویژگی های عمومی روستا و شناخت و تغییرات ایجاد شده در واحدهای مسکونی بهسازی شده از اهداف کلی این طرح است.

قادری اضافه نمود: معین ویژگی های فنی و تخصصی واحدهای مسکونی روستایی، معین ویژگی های آماری واحدهای مسکونی روستایی بر حسب فضاهای زیستی و معیشتی، معین ویژگی های اجتماعی، مالی و کالبدی روستا، معین واحد مسکونی بر حسب شکل ظاهری، نوع مصالح بکار رفته و سنجش میزان رضایت سرپرست خانوار از دیگر اهداف این طرح است.

به گفته وی برای اجرای این طرح هشت کمیته تشکیل شده و در مجموع 26 نفر نیرو با استفاده از سه نوع پرسشنامه اجرای این طرح را بر عهده دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان در خاتمه تعداد واحدهای مسکونی روستاهای استان کردستان را هم اکنون 115 هزار واحد ذکر کرد و اضافه نمود: از این میزان 40 هزار واحد مسکونی روستایی در طول 8 سال اخیر مقاوم سازی شده است.

وی گفت: هم اکنون 34 درصد از جمعیت یک میلیون و 480 هزار نفری استان کردستان در هزار و 711 روستا زندگی می نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 222

به "مقاوم سازی 40 هزار واحد مسکونی روستایی کردستان در 8 سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاوم سازی 40 هزار واحد مسکونی روستایی کردستان در 8 سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید