ویندوز 11 را چگونه نصب کنیم؟

به گزارش تور انگلیس، در این گزارش سه روش ارتقاء ویندوز 10 به ویندوز 11 آورده شده است.

ویندوز 11 را چگونه نصب کنیم؟

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی خبرنگاران، به نقل از tomshardware، نسخه رسمی ویندوز 11 در حال حاضر به اسم یک ارتقاء رایگان برای هر کسی که ویندوز 10 دارد و رایانه ای که حداقل سخت افزار مایکروسافت را برآورده می نماید در دسترس است. با این حال، غول نرم افزاری ردموند ارتقای ویندوز را به طور همزمان به هر سیستمی نمی دهد. بعضی از کاربران گزینه ارتقای ویندوز را در منوی تنظیمات خودشان در حدود تاریخ 5 اکتبر یا همان حوالی مشاهده می نمایند، در حالی که بعضی دیگر باید تا 2022 منتظر بمانند.

در این گزارش چند روش مختلف برای ارتقاء از ویندوز 10 به ویندوز 11 آورده شده است. اگر می خواهید این بروزرسانی را روی رایانه شخصی خودتان داشته باشید، باید ISO Windows 11 را بارگیری نموده و نصب را انجام دهید. اگر پس از نصب متوجه شدید که سیستم عامل نو را دوست ندارید، برای همواره می توانید ویندوز 11 را حذف نصب کنید.

در ادامه راجع به الزامات سیستم مسائلی را می خوانید:

آیا رایانه شما واجد شرایط ارتقاء است؟

مایکروسافت برای ارتقاء به ویندوز 11 دارای سخت افزار هایی است. مهمترین آن ها این است که کامپیوتر شما باید TPM 2.0، حداقل 4 گیگابایت RAM، حداقل صفحه نمایش 720p، حداقل 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی و کارت گرافیک داشته باشد. استفاده از DX12 و یکی از پردازنده های Intel یا AMD هم از دیگر شرایط است. فهرست پردازنده های مایکروسافت شامل بیشتر پردازنده های نسل 7 یا قدیمی اینتل یا نسل اول AMD Ryzens نمی گردد.

اگر رایانه شما با این مشخصات مطابقت ندارد، مایکروسافت این بروزرسانی را به شما ارائه نمی دهد، اما ممکن است بتوانید با استفاده از یک راه میانبر که در ادامه آن را می خوانید، بروزرسانی را انجام دهید. پیش از نصب یک پیغام هشدار به شما می رسد که می گوید رایانه شما با این بروزرسانی سازگار نیست، اما به هر حال به شما اجازه می دهد که ادامه دهید.

اگر TPM ندارید، نصب نماینده مایکروسافت کار نمی نماید مگر اینکه از اسکریپت خاصی برای دور زدن نیاز TPM ویندوز 11 بهره ببرید. با این حال، مایکروسافت ممکن است هیچ گونه ارتقایی را از جمله به روزرسانی های امنیتی به شما تحمیل نکند، بنابراین ارتقاء یک سیستم پشتیبانی نشده بسیار خطرناک است، به ویژه هنگامی که شما در نظر بگیرید که ویندوز 11 یک ارتقاء ضروری نیست.

بروزرسانی ویندوز 11 به وسیله Windows Update

ساده ترین راه برای ارتقاء به ویندوز 11 این است که منتظر بمانید تا مایکروسافت آن را به وسیله قسمت Windows Update در تنظیمات در دسترس شما قرار دهد. با این حال، ممکن است هفته ها یا ماه ها این اتفاق نیفتد، زیرا این یک روال تدریجی است. گفته می گردد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که آنالیز کنید آیا ارتقاء واقعاً به وسیله این جهت در دسترس شما است یا خیر.

1. به زیر منوی تنظیمات Windows Update بروید. ساده ترین راه برای رسیدن به آنجا فقط جستجوی Windows Update در جستجوی ویندوز و کلیک روی نتیجه است. بعلاوه می توانید به قسمت Settings-> Update & Security بروید.

اگر بنر ارتقا به ویندوز 11 آماده است را مشاهده کردید، می توانید به مرحله بعدی بروید. در غیر این صورت، به بخش اجبار بروزرسانی ویندوز 11 بروید.

اگر پیغامی مانند این پیغام را مشاهده می کنید که می گوید زمان خاص برای ارائه آن می تواند متفاوت باشد، این بدان معناست که می توانید ویندوز را مجبور به ارتقاء کنید.

2. روی بارگیری و نصب کلیک کنید.

3. توافقنامه مجوز را بپذیرید.

بارگیری و نصب Windows Update چند دقیقه طول خواهد کشید.

4. در صورت درخواست کامپیوتر خود را مجدداً راه اندازی کنید. پس از راه اندازی مجدد، در ویندوز 11 خواهید بود.

نحوه ارتقاء به ویندوز 11 با دستیار ارتقاء

اگر رایانه شما نیاز های سخت افزاری ویندوز 11 را برآورده می نماید، اما مایکروسافت هنوز این ارتقا را به شما ارائه ننموده است، ساده ترین راه برای ارتقاء استفاده از دستیار نصب ویندوز 11 مایکروسافت است.

1. به صفحه بارگیری ویندوز 11 بروید.

2. بر روی Download Now در Windows Installation Assistant کلیک کنید. دستیار نصب دانلود می گردد.

3. دستیار نصب ویندوز 11 را راه اندازی کنید.

4. روی Accept and Install کلیک کنید.

بارگیری ویندوز 11 و نصب آن چند دقیقه طول خواهد کشید.

5. در صورت درخواست کامپیوتر خود را مجدداً راه اندازی کنید. کامپیوتر شما چند دقیقه طول می کشد تا روشن گردد و چند بار خود را مجدداً راه اندازی می نماید تا نصب کامل گردد.

نحوه استفاده از رسانه نصب برای ارتقاء اجباری

اگر رسانه نصب ویندوز 11 خود را ایجاد می کنید که یک درایو فلش USB قابل بوت است، می توانید از آن برای ارتقاء اجباری بهره ببرید، حتی اگر سیستم شما تمام الزامات را برآورده نکند. توجه داشته باشید که شما به درایویی نیاز دارید که حداقل 8 گیگابایت داشته باشد و پاک گردد، بنابراین مطمئن شوید که هیچ داده ای که برایتان ارزشمند است را در آن نداشته باشید.

1. به صفحه بارگیری ویندوز 11 بروید.

2. روی Download Now در ویندوز 11 Media Installation کلیک کنید. ابزار ایجاد رسانه دانلود می گردد.

3. ابزار ایجاد رسانه را راه اندازی کنید.

4. روی Accept کلیک کنید.

5- در صورت درخواست انتخاب زبان و نسخه روی Next کلیک کنید.

6. درایو فلش USB خود را در صورتی که قبلاً درج نشده وارد کنید.

7. USB Flash Drive را انتخاب نموده و روی Next کلیک کنید.

8. درایو خود را انتخاب کنید، اگر بیش از یک دستگاه متصل است روی Next کلیک کنید.

این برنامه اکنون ویندوز 11 را دانلود نموده و آن را روی درایو فلش USB شما می نویسد.

9. روی Finish کلیک کنید. نام حجم درایو فلش ممکن است به ESD-USB تغییر نموده باشد.

10. فایل setup.exe را از درایو فلش USB راه اندازی کنید. اکنون به وسیله فرآیند ارتقاء وارد خواهید شد. در صورت درخواست کنترل حساب کاربر روی بله کلیک کنید.

11. روی Next کلیک کنید. نصب نماینده سیستم شما را آنالیز می نماید. اگر دریافت که سیستم شما حداقل الزامات را برآورده نمی نماید، اما TPM دارد، ممکن است یک صفحه هشدار به شما نشان دهد که امکان ارتقاء وجود ندارد، اما ممکن است این کار را انجام دهد.

12. اگر پیغام را دریافت کردید و می خواهید ادامه دهید، روی صفحه آنچه به یاری شما نیاز دارد کلیک کنید. اگر رایانه شما شرایط لازم را داشته باشد، این هشدار را دریافت نمی کنید.

13. برای شرایط مجوز روی Accept کلیک کنید.

بارگیری بعضی از بروزرسانی ها برای سیستم یک یا دو دقیقه طول می کشد.

14. روی Install کلیک کنید.

فرآیند نصب چندین دقیقه به طول می انجامد و در نهایت سیستم شما شاید بیش از یک بار راه اندازی مجدد گردد. پس از راه اندازی دوباره رایان ویندوز 11 را خواهید داشت.

بیشتر بخوانید

گزارش از مائده زمان فشمی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1178

به "ویندوز 11 را چگونه نصب کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویندوز 11 را چگونه نصب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید