اتصال مرکز استان آذربایجان غربی به شبکه ریلی کشور تا خاتمه بهار

به گزارش تور انگلیس، تکمیل خط ریلی آذربایجان غربی تا سرانجام بهار، این شبکه ریلی که از کنار دریاچه ارومیه عبور میکند به آذربایجان غربی می رسد و مرکز استان آذربایجان غربی نیز به شبکه ریلی کشور متصل می گردد.

اتصال مرکز استان آذربایجان غربی به شبکه ریلی کشور تا خاتمه بهار

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت:

تا سرانجام بهار امسال خط ریلی به ارومیه خواهد رسید تا مرکز استان آذربایجان غربی رسما به شبکه ریلی کشور متصل گردد.

خیرالله خادمی درباره آخرین شرایط این پروژه شرح داد:

دولت یازدهم از ابتدا پنج پروژه ریلی بزرگ را به عنوان اولویت های اصلی کشور در این حوزه مطرح نمود با توجه به برنامه اقتصاد مقاومتی ارائه شده شرایط برای تامین اقتصادی این پروژه ها و تکمیل آنها در زمانی کوتاه فراهم شد.

اتصال راه آهن به ارومیه یکی از پروژه های بزرگ ریلی محسوب شده و در چهارچوب این برنامه دولت نهاده شد و بنا شد تا خط آهنی از مهاباد به سمت نقده و سپس ارومیه کشیده گردد تا با اتصال خط ریلی از مراغه به مرکز استان آذربایجان غربی امکان اتصال آن به شبکه سراسری راه آهن فراهم گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طول این پروژه 185 کیلومتر در نظر گرفته شده، توضیح داد:

در حال حاضر حد فاصل مهاباد تا نقده به طور کامل آماده بهره برداری است و تمام مراحل آن به اتمام رسیده است. از امروز حد فاصل نقده تا ارومیه که حدودا 75 کیلومتر است، وارد مرحله ریل گذاری شده که امیدواریم این فرآیند نیز به زودی به اتمام برسد.

خادمی ادامه داد:

عملیات زیرسازی این بخش از کار پیشرفت 95 درصدی داشته و از امروز ریل گذاری در دو جبهه ایستگاه نقده و کیلومتر 55 پروژه شروع شده است. با آماده شدن شرایط جبهه سوم ریل گذاری نیز از ارومیه کلید خواهد خورد.

با به سرانجام رسیدن مراحل ریل گذاری امکان تردد قطارها در ایستگاه ارومیه به وجود خواهد آمد.می توان امید داشت که این پروژه تا سرانجام بهار امسال آماده بهره برداری نهایی گردد. البته برای انتقال بار و مسافر احتیاج به انجام تست های فنی و ایمنی نهایی وجود دارد که شاید چند هفته به طول بیانجامد اما در نهایت تا پیش از سرانجام دولت یازدهم قطعا امکان تردد مسافران در این خط ریلی به وجود خواهد آمد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 تیر 1401 بروزرسانی: 23 تیر 1401 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1439

به "اتصال مرکز استان آذربایجان غربی به شبکه ریلی کشور تا خاتمه بهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال مرکز استان آذربایجان غربی به شبکه ریلی کشور تا خاتمه بهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید