احداث نخستین هتل 5 ستاره یزد

به گزارش تور انگلیس، محمدمهدی شرافت مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد از صدور مجوز برای ساخت هتل پنج ستاره در یزد اطلاع داد و به گفته وی، مجوز ساخت 4 هتل پنج ستاره در یزد صادر شده است.

احداث نخستین هتل 5 ستاره یزد

محمدمهدی شرافت گفت:

یزد به دلیل افزایش آمار گردشگران احتیاجمند توسعه زیرساخت های گردشگری ازجمله هتل است. بر این اساس علاوه بر استقبال از ساخت هتل های کوچک به ویژه در بافت تاریخی یزد با مرمت و بازسازی خانه های قدیمی، از ساخت هتل های بزرگ و پنج ستاره نیز حمایت می کنیم.وی از اختصاص زمینی به وسعت 13 هزار مترمربع در یکی از نقاط خوب شهر یزد برای ساخت هتل پنج ستاره اطلاع داد و بیان نمود:

زمین این هتل به وسیله مزایده آماده واگذاری است.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد اذعان کرد:

در حال حاضر 4 هتل پنج ستاره در استان یزد در مراحل مختلف از اخذ مجوز تا عملیات اجرایی قرار دارند و به تازگی با پیگیری اجرا شده، زمین دیگری از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان آماده واگذاری برای احداث هتل با ویژگی های پنج ستاره در مجاورت بلوار شهید قندی و بیمارستان شهید صدوقی به وسیله مزایده شده است.

شرافت ادامه داد:

افراد حقیقی و حقوقی علاقه مند برای سرمایه گذاری در این پروژه با مراجعه به معاونت سرمایه گذاری اداره کل و ارائه درخواست و مدارک مربوطه به ویژه مدارکی که تائید نماینده توان اقتصادی لازم باشند، می توانند به اداره کل راه و شهرسازی استان برای حضور در مزایده معرفی می شوند.

شرافت با بیان اینکه اعطای تسهیلات احتاقتصادی به این طرح پس از پیشرفت فیزیکی حداقل 40 درصد و در صورت وجود اعتبار اعطا خواهد شد، توضیح داد:

اولویت ارائه تسهیلات با افرادی است که دارای تمکن اقتصادی لازم باشند و بتوانند بدون دریافت تسهیلات، پروژه را تکمیل نمایند بنابراین ضروری است متقاضی، توانایی و برنامه تأمین اقتصادی خود برای اجرای حداقل 50 درصد پروژه را به صورت شفاف و بدون استفاده از تسهیلات بانکی ارائه دهد و میراث فرهنگی تنها پس از اطمینان از این توانایی نسبت به صدور معرفی نامه اقدام خواهد نمود.

وی گفت:

با اجرا و بهره برداری هتل های پنج ستاره در یزد، به زودی احتیاج استان به تخت های اقامتی تامین می گردد و امیدواریم بتوانیم خدمات قابل توجهی به گردشگران ارائه دهیم.

منبع:خبرگزاری مهر

منبع: کجارو
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 153

به "احداث نخستین هتل 5 ستاره یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث نخستین هتل 5 ستاره یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید