افزایش تزریق دلار، کاهش عرضه یورو

به گزارش تور انگلیس، خبرنگاران : تغییرات قیمتی دلار در بازار آزاد، سامانه سنا و بازار متشکل ارزی جزئی بود و قیمت بازار آزاد بر خلاف سنا و متشکل کاهش یافت.

افزایش تزریق دلار، کاهش عرضه یورو

به گزارش خبرنگاران، عرضه دلار و یورو در بازار متشکل تغییرات کمی نسبت به روز پنج شنبه داشت. تغییرات قیمتی بازار آزاد نیز برای این دو ارز جزئی و در جهت منفی بود، اما بر خلاف بازار آزاد تغییرات قیمت در سامانه سنا و بازار متشکل مثبت بود. در نتیجه اندازه شکاف بین نرخ سنا و بازار آزاد برای این دو ارز کوچک شد.

تغییرات جزئی قیمت در بازار دلار

قیمت متوسط دلار در بازار متشکل ارزی نسبت به روز پنج شنبه 39 تومان افزایش یافت و روی رقم 22 هزار و 145 تومان قرار گرفت. در سامانه سنا 76 تومان رشد کرد و روی رقم 22 هزار و 372 تومان ایستاد. دلار بازار آزاد ظهر شنبه نسبت به نرخ های انتهایی روز پنج شنبه 60 تومان افت کرده و روی رقم 22 هزار و 880 تومان قرار گرفته بود. در نتیجه دلار سنا و بازار آزاد 508 تومان معادل 2.3 درصد اختلاف داشتند. اندازه این شکاف در روز پنج شنبه حدود 2.9 درصد بود. در نتیجه اندازه شکاف قدری کوچک شد.

عرضه دلار بالای متوسط

حجم عرضه دلار نسبت به روز پنج شنبه 3 درصد افزایش یافت و روی رقم 6 میلیون و 81 هزار قرار گرفت. متوسط حجم مبادلات دلار متشکل در 45 روز کاری گذشته حدود 4 میلیون و 732 هزار به دست می آید. در نتیجه حجم عرضه بالای متوسط 45 روز کاری قرار داشت.

تغییرات قیمتی یورو

قیمت متوسط یورو در بازار متشکل ارزی نسبت به روز پنج شنبه 119 تومان افزایش یافت و روی رقم 27 هزار و 64 تومان قرار گرفت. قیمت انتهایی یورو در سامانه سنا نسبت به روز پنج شنبه 224 تومان رشد کرد و روی رقم 27 هزار و 386 تومان ایستاد. یورو بازار آزاد در ساعات انتهایی معاملات روز شنبه نسبت به روز پنج شنبه 98 تومان پایین تر بود و روی رقم 27 هزار و 927 تومان قرار داشت. در نتیجه یورو بازار آزاد و سامانه سنا 541 تومان معادل حدود 2 درصد اختلاف داشتند. اندازه این شکاف در روز پنج شنبه 3.2 درصد بود. در نتیجه اندازه شکاف کوچک شد.

عرضه پایین یورو در بازار متشکل

حجم عرضه یورو در بازار متشکل نسبت به روز پنج شنبه 2 درصد افت کرد و روی رقم 468 هزار قرار گرفت. متوسط عرضه یورو در 45 روز کاری گذشته حدود یک میلیون و 528 هزار به دست می آید. در نتیجه عرضه یورو زیر متوسط 45 روز کاری قرار داشت.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1024

به "افزایش تزریق دلار، کاهش عرضه یورو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تزریق دلار، کاهش عرضه یورو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید