افزایش تعرفه برق پر مصرف ها از اول بهمن ماه

به گزارش تور انگلیس، سخنگوی صنعت برق گفت که طرح افزایش تعرفه برق برای مشترکان پر مصرف از ابتدای بهمن ماه امسال اجرا خواهد شد و این دسته از مشترکان هزینه نزدیک به قیمت تمام شده پرداخت خواهند کرد.

افزایش تعرفه برق پر مصرف ها از اول بهمن ماه

مصطفی رجبی مشهدی در مصاحبه با ایسنا، با بیان اینکه قطعا قبوضی که بعد از بهمن ماه صادر می شوند با تعرفه های نو خواهد بود، اظهار کرد: پیش بینی شده در این طرح برای مشترکانی که مقدار مصرف آن ها زیر الگوی کم مصرفی است مشوق هایی لحاظ گردد.

وی اضافه کرد: الگو کم مصرفی افزایش پیدا نموده یعنی کسانی که زیر 50 درصد الگو منطقه باشند در ماه های غیر گرم 100 کیلووات ساعت برای منطقه ها عادی و برای ماه های غیر گرم 150 کیلووات ساعت لحاظ می گردد اگر مشترکی ماهیانه مقدار مصرفی زیر این اعداد داشته باشد و علاوه بر آن تحت پوشش کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی باشد برابر بند یک تبصره هشت قانون بودجه سال 1400 از تعرفه رایگان برخوردار می گردد.

سخنگوی صنعت برق در پاسخ به این سوال که قبض برق برای کنتور های تجمیعی چگونه محاسبه می گردد نیز گفت: تعداد این کنتور ها بسیار اندک است در بعضی روستا ها چنین کنتور هایی وجود دارد که اعلام شده برای جداسازی اقلامات لازم انجام گردد، در شهر ها نیز اگر دو خانوار از یک کنتور استفاده می نمایند می توانند برای تفکیک کنتور درخواست خود را ثبت نمایند و در سریع ترین زمان این کار انجام خواهد شد و مسئله ای در این خصوص وجود ندارد و مشترکان می توانن انشعاب جداگانه ای را دریافت کند.

رجبی مشهدی با بیان اینکه 75 درصد مشترکان زیر الگو مصرف منطقه قرار دارند و تنها 25 درصد که حدود هفت میلیون مشترک را شامل می گردد جز مشترکان پر مصرف هستند، گفت: البته در منطقه ها مختلف پراکندگی ها فرق دارد، در مجموع این دسته از مشترکان که بیش از حد مصرف منطقه مصرف دارند شامل حال این طرح خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه قطعا کوشش وزارت نیرو این است که با ایجاد سیاست های تشویقی این دسته از مشترکان را به سمت کاهش و مدیریت مصرف سوق دهد، اضافه کرد: تعدادی از مشترکان نیز در مرز های بیش از الگو قرار دارند که می توانند با یکسری اقدامات ساده به سرعت مقدار مصرف خود را کاهش دهند و به زیر الگوی مصرف منطقه بروند و مشمول این افزایش قیمت نشوند.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه برای مشترکانی که مقدار مصرف آن ها بیش از الگو بوده تعرفه برق به صورت تساعدی و پلکانی است و متناسب با مصرف آن ها این تعرفه ها افزایش می یابد، گفت: هدف این است تا توزیع عادلانه یارانه انجام گردد، علاوه بر این کسانی که مصرف بیشتری دارند هزینه های نزدیک به قیمت واقعی و یا غیر یارانه ای را پرداخت نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1312

به "افزایش تعرفه برق پر مصرف ها از اول بهمن ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تعرفه برق پر مصرف ها از اول بهمن ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید