امکانات درمان برای شهروندان گیلان هم فراهم نیست، مسافران سلامتشان را به خطر نیندازند

به گزارش تور انگلیس، نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محدود بودن امکانات درمان برای شهروندان گیلان از مسافران خواست با سفر به شهرهای شمالی سلامت خود را به خطر نیندازند و برای شهروندان این مناطق دردسر ایجاد نکنند.

امکانات درمان برای شهروندان گیلان هم فراهم نیست، مسافران سلامتشان را به خطر نیندازند

اسدالله عباسی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان های رودسر و املش هر کدام یک بیمارستان دارند که شرایط خوبی ندارند و امکانات و تجهیزات آنها بسیار ضعیف است و از امکانات اولیه برخوردار نیستند. بیمارستان املش که پزشک معالج هم ندارد و هر دو بیمارستان هم همیشه با کمبود کادر درمانی، افراد خدماتی و کادر پرستاری بیمارستان روبرو بودند.

وی اضافه نمود: بیمارستان رودسر که محل بستری بیماران کرونایی نیز هست حتی دستگاه اکسیژن ساز و سی تی اسکن ندارد، این بیمارستان پر شده و پذیرش ندارد و دستکش و ماسک آن را هم مردم و خیرین اهدا می نمایند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مردم عادی دسترسی به مواد ضدعفونی نماینده، دستکش و ماسک ندارند، گفت: متاسفانه به دلیل اینکه ما شرقی ترین شهرستان های گیلان هستیم توجه چندانی به این دو شهرستان نمی گردد. من چند بار گله مندی خود را در این زمینه مطرح نموده ام که حداقل ها باید تامین گردد. دو سال است قول داده اند دستگاه سی تی اسکن که خریداری شده را به بیمارستان رودسر بیاورند اما با لابی های اجرا شده آن را به شهرستان های دیگر بردند.

عباسی ادامه داد: امروز مردم احتیاج به سرعت عمل دارند و این کمبودها نگرانی و استرس مردم را دو چندان می نماید، بیمارستان های شهرهای همجوار هم از شهر ما بیماری را پذیرش نمی نمایند. متاسفانه در چنین شرایطی عده ای از مردم رعایت نمی نمایند و پنهانی و به هر بهانه ای به شهرهای شمالی سفر می نمایند. بعضی اهالی هم به دلیل نداشتن درآمد به آنها اتاق اجاره می دهند و این کارها دور از چشم مسئولان نظارتی صورت می گیرد.

وی گفت: در واقع اینطور نیست که بگوییم مسافری نیست و مسافرتی صورت نمی گیرد، راه حل اصلی این بود که وقتی فهمیدند این بیماری از قم شایع شده، استان های شمالی را می بستند و به داد مردم می رسیدند اما گذاشتند این بیماری در همه استان گیلان و مازندران شیوع پیدا کرد و حالا می گویند راه ها را می بندیم.

این عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه هر مسافری که به شهرهای شمالی می آید سلامتی خودش را به خطر می اندازد، گفت: در شرایطی که امکانات درمانی و تجهیزات پیشگیری براش شهروندان گیلانی وجود ندارد، این مسافران دردسرهایی را ایجاد می نمایند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس در انتها یادآور شد: متاسفانه ما از شهرهای دیگر و حتی قم مسافرانی را به استان های شمالی داشته ایم که در این شهرها اسکان پیدا نموده اند، این در حالی است که برای شهروندان گیلان هم شرایط و امکانات درمان وجود ندارد چه برسد به کسانی که به عنوان مهمان و مسافر به این شهرها می آیند و این جز دردسر و گرفتاری و مشکل مضاعف تحمیل کردن به استان های شمالی، شهروندان گیلان و کادر درمانی این مناطق نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 193

به "امکانات درمان برای شهروندان گیلان هم فراهم نیست، مسافران سلامتشان را به خطر نیندازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکانات درمان برای شهروندان گیلان هم فراهم نیست، مسافران سلامتشان را به خطر نیندازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید