تقلید از غرب سبب آشفتگی در معماری شده است

به گزارش تور انگلیس، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: تقلید از کشورهای غربی سبب آشفتگی در معماری شده که باید مورد توجه قرار گیرد.

تقلید از غرب سبب آشفتگی در معماری شده است

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران از قزوین محمدعلی حضرتی ها بعد از ظهر امروز در همایش نقش معماری در سبک زندگی که در سالن جلسات شهید بهشتی استان قزوین برگزار گردید، گفت: پدیده نوستالوژی امروز در دنیا مبتنی بر حسرت بر موضوعات از دست رفته است و امروز این موضوع در معماری ایرانی و اسلامی مشاهده نمی گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین مطرح کرد: مدرنیسم حالتی بود که بر ایران تحمیل شد و در زمان قاجار کشور از روسیه بازنده شد و در مذاکرات با انگلیسی ها، آلمانی ها و غیره ناموفق عمل کرد و مدرنیسم اجباری بود که کشور به آن تن داد.

حضرتی ها گفت: ایران از آنجایی که به دنبال تقلید رفت بازنده شد که مثال تاریخی آن عهدنامه ترکمانچای و گلستان در زمان ترکمانچای پس از قرارداد فین کن اشتاین و تقلید روش نظامی فرانسه بود.

وی گفت: در گذشته خانه ایرانی دارای آسمان شب، حوض آب و درخت بود و بافت مسکونی از بافت تجاری کاملا جدا بود که این مهم نشان دهنده روش زندگی سالم در گذشته بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توضیح داد: امروز با آشفتگی خاصی در نحوه معماری خود روبه رو هستیم که نشان از باطن انسان ها دارد.

حضرتی ها با اشاره به اینکه بعضی از مصوبات کمیسیون ماده پنج مسائل معماری و سبک زندگی را افزایش می دهد، اعلام کرد: سرمایه گذاران و طراحان تمامی جامعه ایران محسوب نمی شوند و نباید در مصوبات کمیسیون ماده پنج تصمیمات سرمایه گذاران را عملیاتی کنیم.

وی گفت: از آن زمانی که سوداگران برای شهرهای ایران تصمیم گرفتند ما در شهرسازی و معماری با مشکل روبه رو شدیم و تا زمانی که این فرایند ادامه داشته باشد ما شاهد تحول خاصی در معماری نخواهیم شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اضافه کرد: در تهران در بزرگراه صدر پل طبقاتی می زنند ولی در قزوین در جنوبی ترین قسمت شهر پل طبقاتی می زنند که این مهم نشان دهنده این است که ما حتی در تقلید هم درست عمل نکرده ایم.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 98

به "تقلید از غرب سبب آشفتگی در معماری شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقلید از غرب سبب آشفتگی در معماری شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید