پارک هنرمندان تهران ، پاتوق من!

به گزارش تور انگلیس، در پارک هنرمندان، در هر روز سال یک برنامه هنری در جریان است. از نمایشگاه عکس گرفته تا نقاشی. هنرمندان مجسمه ساز و طراح هم در گالری های این پارک، نمایشگاه برگزار می کنند.

پارک هنرمندان تهران ، پاتوق من!

پارک هنرمندان تهران یکی از آن پارک های باصفا است. می توان یک روز کامل در آن بود. خسته نشد و خوش گذراند. این بوستان، پاتوق هنرمندان تهران و حتی دیگر شهرهای ایران به شمار می رود. البته فقط به هنرمندان تعلق ندارد. هر کس که هنر را دوست داشته باشد، می تواند آنجا برود. حتی اگر چندان هم هنردوست نیستید، بازهم پارک هنرمندان ناامیدتان نمی کند. می توانید از فضای سبز خوب و آرامش آن استفاده کنید.

پارک هنرمندان تهران کجاست؟

خیابان طالقانی تهران را بلدید؟ پارک هنرمندان همان جا قرار گرفته است. به پارک هنرمندان، بوستان ایرانشهر هم می گویند. چون حوالی همین خیابان است. پارک هنرمندان در گذشته بخشی از زمین های یک شاهزاده قاجاری بود. در زمان جنگ جهانی دوم هم انبار اسلحه متفقین، آنجا قرار داشت. در سال 1375 خورشیدی، شهرداری تهران، زمین پارک را خرید. چند بنای خوب در آن تاسیس کرد. بعد از آن، به مرکزی برای هنرمندان و هنردوستان تبدیل شد.

در پارک هنرمندان، در هر روز سال یک برنامه هنری در جریان است. از نمایشگاه عکس گرفته تا نقاشی. هنرمندان مجسمه ساز و طراح هم در گالری های این پارک، نمایشگاه برگزار می کنند. هنرمندان معروف و سرشناس هم ترجیح می دهند برای نمایش آثارشان از این مجموعه استفاده کنند. جالب ترین قسمت پارک، باغ مجسمه های آن است. مجسمه ها در بخشی از فضای باز پارک، بیشتر از بقیه قسمت های آن دیده می شوند. این مجسمه ها همگی هنر دست هنرمندان معاصر هستند. هر کدام شان داستانی دارند. البته این مجسمه ها مفهومی هستند. یعنی ممکن است برداشت شما از آن، با چیزی که در فکر خالق اثر می گذشته، متفاوت باشد.

نکات مهم برای بازدید از پارک هنرمندان تهران

خانه هنرمندان یک کافه جذاب دارد که بخشی از آن روی بالکن است. باصفا است و جان می دهد برای قرارهای عصرانه. فضای کافه بزرگ است. بنابراین، اگر دنبال جایی برای دیدار با دوستان مدرسه یا دانشگاه تان هستید، مناسب به نظر می رسد. منوی غذای گیاهی هم دارد. بنابراین، برای گیاه خوارها مناسب است.

خانه هنرمندان یک فروشگاه عرضه محصولات هنری دارد. انواع دی وی دی های موسیقی از هنرمندان بزرگ، مجسمه و رومیزی های هنری، بخشی از این محصولات هستند. همه جور صنایع دستی هم در آن پیدا می کنید. اگر در پی هدیه ای قابل توجه برای فردی خاص هستید، این فروشگاه می تواند به کارتان بیاید. خود محوطه پارک، شبانه روزی است؛ ولی خانه هنرمندان- یعنی ساختمان وسط پارک- شب ها باز نیست.

سفر به کازابلانکای ایران با 200 هزار تومان

سفر به کازابلانکا، تفریح پولدارها

به فکر یک سقفم

با صفحه گردشگری و خبرنگاران همراه باشید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 78

به "پارک هنرمندان تهران ، پاتوق من!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک هنرمندان تهران ، پاتوق من!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید