سفر به توکیو ، بهترین جاذبه های گردشگری مرکز ژاپن

به گزارش تور انگلیس، شهر توکیو، مرکز کشور دموکراتیک ژاپن، جایگاه کاخ امپراتوری و مقر دولت و مجلس ژاپن می باشد. این شهر پر جمعیت در سمت شرقی هونشوی مرکزی، بزرگ ترین جزیره سرزمین ژاپن، ارزش بازدید کردن را دارد. شهر توکیو که بخاطر بازسازی های بعد از زلزله وحشتناک سال 1923 و ویرانی های جنگ جهانی دوم، از نظر ساخت و طراحی، یکی از مدرن ترین شهر های جهان به شمار می رود، بعلاوه عنوان گران قیمت ترین شهر جهان برای زندگی را نیز دارا می باشد؛ در عین حال به واسطه شبکه ریلی و مترویی فوق العاده اش، آسان ترین سطح رفت و آمد شهری در جهان را نیز دارا می باشد. جنبه فرهنگی در سفر به توکیو بخاطر موزه ها، تئاتر ها، فستیوال ها، غذاهای بین المللی و باشگاه های حرفه ای ورزشی از قبیل باشگاه های بیس بال، فوتبال و باشگاه های ورزش های باستانی ژاپنی مانند کشتی سومو Sumo در مجموعه جاذبه های گردشگری توکیو مشهور می باشد. این شهر بعلاوه به علت اجراهای متعدد نمایش های متفاوت از ژاپنی تا مدرن، ارکستر های سمفونی و کنسرت های پاپ و راک، در زمینه موزیک و تئاتر، بسیار غنی است. اگر قصد سفر به توکیو، مرکز ژاپن و بازدید از جاهای دیدنی توکیو دارید، بهتر است این شهر را به طور کامل بشناسید و برای لحظه لحظه سفر خاطره انگیزتان برنامه ریزی کنید. بنابراین پیشنهاد می کنیم ابتدا این مطلب خبرنگاران را بخوانید.

سفر به توکیو ، بهترین جاذبه های گردشگری مرکز ژاپن

قصر امپراطوری / The Imperial Palace

قصر امپراطوری Imperial Palace در سفر به توکیو و جاهای دیدنی توکیو جاذبه اصلی منطقه مارونوچی Marunouchi توکیو است که پارک های قرن هفدهمی زیبای آن به وسیله دیوار ها و خندق ها احاطه شده اند. این قصر که هنوز محل اقامت خانواده امپراطوری ژاپن می باشد، در جایی نهاده شده است که در سال 1457 اولین قلعه نظامی به وسیله لرد فئودال اوتا دوکان Ota Dokan ساخته شد و در واقع، هسته اصلی پیدایش توکیو کنونی که آن موقع ادو Edo نامیده می شد می باشد. همانقدر که قصر امپراطوری معروفیت دارد، پل نیجوباشی Nijubashi که به فضای داخلی این قصر منتهی می گردد نیز مشهور است. نام این پل از جاذبه های گردشگری توکیو ، نیجو باشی Nijubashi، به معنی دو پل است، به این علت که بازتاب این پل به روی آب می افتد. از دیگر نکات جالب در مورد این قصر، دیواری با ضخامت دو متر می باشد که قصر و دروازه های آن را احاطه نموده است. یکی از دروازه های قصر به باغ هیگاشی گیوئن شرقی East Higashi-Gyoen Garden منتهی می گردد که از معدود بخش هایی است که بازدید عموم از آن، آزاد می باشد. باغ های اصلی قصر تنها دو بار در سال در دوم ژانویه و 29 آوریل باز هستند؛ چرا که در این دو روز، انبوهی از جمعیت به قصر می آیند تا امپراطور را در سفر به توکیو و جاذبه های گردشگری توکیو ببینند. یکی از قلعه هایی که امکان بازدید آن وجود دارد، قلعه ادو Edo Castle یا قلعه چیودا Chiyoda Castle می باشد که در سال 1457 ساخته شده و در منطقه چیودا Chiyoda شهر توکیو نهاده شده است.

منطقه خرید گینزا Ginza

منطقه گینزا Ginza در سفر به توکیو ، شلوغ ترین منطقه خرید در شهر توکیو و جاهای دیدنی توکیومی باشد و به مقدار میدان تایمز Times Square در نیویورک مشهور و حتی از آن، قدیمی تر است. این منطقه، برای قرن ها، مرکز تجاری کشور بوده و محل تلاقی پنج جاده باستانی ژاپن که شهر های اصلی این کشور را به هم متصل می سازند، به شمار می رود. در منطقه گینزا Ginza که پر از فروشگاه های منحصر به فرد و مغازه های مجلل و باشکوه است، قدم زدن و گردش کردن بسیار لذت بخش است؛ بعلاوه نشستن و استراحت کردن در یکی از کافی شاپ ها یا رستوران های آن و دیدنی جمعیتی در حال عبور. در روزهای آخر هفته که همه جا باز است، ورود خودروها به این منطقه ممنوع می گردد که آن را به بهشت خریداران و یکی از بزرگ ترین منطقه ها مخصوص پیاده روی تبدیل می نماید. سالن تئاتر مشهور کابوکی زا Kabuki-za که خواستگاه نمایش سنتی کابوکی Kabuki می باشد نیز در این منطقه واقع شده است؛ بعلاوه سالن تئاتر شیمباشی انبوجو Shimbashi Enbujo که در آن، پایکوبی های آزوما اودوری Azuma-odori و اجراهای بونراکو Bunraku از جاهای دیدنی توکیو به روی صحنه می روند.

آساکوزا Asakusa و معبد سنسو جی Sensō-ji

در منطقه آساکوزا Asakusa در توکیو و جاهای دیدنی توکیو ، معبد بی نظیر سنسو جی Sensō-ji، مشهورترین زیارتگاه شهر، در انتهای خیابانی پر از فروشگاه که در آن ها انواع ماسک، وسایل تزئینی چوبی، شانه های چوبی، اسباب بازی، کیمونو، پارچه و کالاهای کاغذی ارزشمند به فروش می رسند، نهاده شده است. این معبد که به کانن Kannon، الهه بودایی ترحم تقدیم شده، در سال 645 پس از میلاد مسیح ساخته شده و با وجود دفعات متعددی که مورد بازسازی نهاده شده، ظاهر اولیه خود را حفظ نموده است. در سفر به توکیو یکی از جالب ترین بخش های این معبد، دروازه کامیناری مون Kaminari-mon با فانوس کاغذی سرخ رنگ به ارتفاع 3.3 متر می باشد. بعلاوه کبوتر های فوق العاده این معبد که به پیام رسانان مقدس کانن Kannon مشهور می باشند و با کشیدن کارت هایی از میان کارت های پیشگویی، آینده شما را نیز پیش بینی می نمایند، بسیار جالب هستند. به یاد داشته باشید حتما در محوطه 50 هکتاری معبد به گشت و گذار در جاذبه های گردشگری توکیو بپردازید.

موزه ملی علوم و طبیعت / National Museum of Nature and Science

در سفر به توکیو و دیدنی جاهای دیدنی توکیو موزه ملی علوم و طبیعت یا Kokuritsu Kagaku Hakubutsukan که در سال 1871 افتتاح شده و یکی از قدیمی ترین موزه های کشور ژاپن به شمار می رود، در پارک اوئنو Ueno Park توکیو نهاده شده است. در این موزه که کاملاً بازسازی و مدرن شده است، کلکسیون وسیعی از موارد مربوط به تاریخ طبیعت و علم، از جمله نمایشگاه هایی در مورد فضانوردی، انرژی هسته ای و حمل و نقل که اطلاعات منحصر به فردی در مورد آخرین پیشرفت های علمی و تکنولوژی در اختیار بازدید نمایندگان می گذارد. جالب ترین بخش های گالری ژاپن Japan Gallery یا نیهونکان Nihonkan، شامل نمایشگاه های بی شماری از موجودات ما قبل تاریخ و مردم ژاپن، از جمله لباس ها و سنت های مردم این کشور از مجموعه جاذبه های گردشگری توکیو و در جاهای دیدنی توکیو هستند؛ بعلاوه در گالری دنیای Global Gallery یا چیکیوکان Chikyūkan نمایشگاه هایی در مورد علم و تکنولوژی شامل ربات ها و وسایل نقلیه قدیمی برپا می شوند.

پارک و باغ وحش اوئنو Ueno

پارک اوئنو Ueno Park از جاذبه های گردشگری توکیو فضای سبزی بهشت مانند در قلب توکیوی شلوغ، بزرگ ترین فضای سبز شهر این شهر و محبوب ترین جاذبه گردشگری آن به شمار می رود. این پارک فوق العاده علاوه بر محوطه زیبا و دوست داشتنی، دارای باغ وحش، آکواریوم و معابد و موزه های بی شمار می باشد. این پارک 212 هکتاری با مسیر های شنی دوست داشتنی نشانه گذاری شده و جالب ترین بخش های آن قایق سواری در دریاچه شینوبازو Shinobazu، به دور جزیره کوچکی که معبد Bentendo در آن واقع شده است، بازدید از معبد قرن هفدهمی Toshogu با 256 فانوس برنزی و سنگی آن و یا گشت و گذار در باغ وحش اوئنو Ueno Park Zoo می باشد. این باغ وحش که در سال 1882 افتتاح شده است، قدیمی ترین باغ وحش ژاپن به شمار می رود و به خاطر آن که پاندا های متعلق به کشور چین را به نمایش گذاشته است، مشهور می باشد. در سفر به توکیو و دیدنی جاذبه های گردشگری توکیو آکواریوم Aqua-Zo که یکی از بزرگ ترین آکواریوم های آسیا از جاهای دیدنی توکیو محسوب می گردد نیز ارزش بازدید کردن دارد؛ بخصوص اگر بهمراه بچه ها خود از مجموعه جاهای دیدنی توکیو سفر می کنید.

موزه ملی توکیو / Tokyo National Museum

موزه ملی توکیو در سفر به توکیو و مجموعه جاذبه های گردشگری توکیو Tokyo National Museum جایگاه بیش از 100,000 اثر مهم هنری ژاپنی، چینی و هندی، شامل بیش از صد گنجینه ملی می باشد. این موزه که در سال 1938 افتتاح شده است، شامل بخش های جالبی مانند تعداد زیادی مجسمه بودا، متعلق به ژاپن و چین و با قدمت قرن ششم تا اکنون می باشد؛ بعلاوه کلکسیونی از پارچه های قدیمی، سلاح ها و تجهیزات نظامی تاریخی، لباس های تاریخی ژاپنی، سفال ها و سرامیک های آسیایی. آثار هنری مهمی چون نقاشی های ژاپنی متعلق به قرن هفتم تا چهاردهم، شاهکارهای خارق العاده ژاپنی و چینی متعلق به قرون مختلف و بسیاری از نمونه های عالی خوش نویسی نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده اند. یکی دیگر از مکان هایی که ارزش بازدید دارد، محوطه ژاپنی سنتی موزه می باشد که دارای سه پاویون و یک چایخانه متعلق به قرن هفدهم می باشد؛ بعلاوه موزه هنرهای آسیای شرقی Museum for East Asiatic Art با 15 گالری و نمایشگاه از جاهای دیدنی توکیو که در همان نزدیکی واقع شده است.

موزه ملی هنر غربی / National Museum of Western Art

موزه ملی هنر غربی در سفر به توکیو یا Kokuritsu Seiyō Bijutsukan در پارک اوئنو Ueno Park و به مقدار یک پیاده روی سه دقیقه ای با ایستگاه اوئنو Ueno Station فاصله دارد. این موزه در سال 1959 به وسیله معمار مشهور سوئیسی Le Corbusier طراحی و ساخته شده است. نمایشگاه های این موزه به طرز وسیعی، آثار هنرمندان مهم فرانسوی را به نمایش گذاشته اند؛ آثاری که اغلب از کلکسیون های فوق العاده تاجر و کلکسیونر هنری ژاپنی به نام Kojiro Matsukata که در اوایل قرن بیستم در سفرهایش به اروپا خریداری نموده بود، می باشند. در قسمت محوطه باز این موزه، آثار مجسمه ساز فرانسوی آگوست رودین Auguste Rodin قرار دارند؛ اما جالب ترین بخش های موزه، بوم های نقاشی نقاشان امپرسیونیست مانند پل سزان Paul Cézanne، کلود مونه Claude Monet، ادوارد مونه Edouard Manet و ادگار دگاس Edgar Degas هستند. بعلاوه این موزه دارای یک رستوران فوق العاده با منظره های عالی از محوطه آن می باشد.

زیارتگاه مئیجی Meiji

ساخت زیارتگاه باشکوه مئیجی Meiji Shrine از مجموعه جاذبه های گردشگری توکیو که به امپراطور مئیجی Emperor Meiji و همسرش امپراطریس شوکن Empress Shōken تقدیم شده بود، در سال 1915 شروع شد و در سال 1926 به سرانجام رسید. با وجود این که بنای اصلی در طول جنگ دنیای دوم تخریب شد، در سال 1958 مورد بازسازی نهاده شد و همچنان به عنوان یکی از مهم ترین مکان های مذهبی توکیو شناخته می گردد. این معبد با 175 هکتار جنگل سرسبز که زیستگاه 120,000 درخت از انواع گیاهی سرتاسر ژاپن می باشد، احاطه شده است. جالب ترین بخش های این معبد، بخش داخلی آن یا نائین Naien، محل موزه جواهرات سلطنتی و بخش خارجی آن یا گائین Gaien، محل گالری عکس های یادبود مئیجی Meiji Memorial Picture Gallery با کلکسیون عالی از دیوار نقش هایی از زندگی امپراتور و امپراطریس می باشند.

موزه میرایکان Miraikan و موزه ادو توکیو Edo-Tokyo

موزه تاثیر گذار علم و فناوری در حال ظهور یا Nippon Kagaku Mirai-kan که معمولا نام آن به سادگی میرایکان Miraikan خوانده می گردد، یکی از تازه ترین موزه های توکیو از جاذبه های گردشگری توکیو در مورد علم و تکنولوژی می باشد که نقش برجسته ژاپن را در این زمینه به نمایش می گذارد. این موزه فوق مدرن و هدفمند که به وسیله آژانس علم و تکنولوژی تأسیس شده است، دارای نمایشگاه هایی در مورد همه چیز از زلزله تا هوا شناسی، انرژی های تتازه پذیر و بعلاوه روبات ها می باشد و نمایشگاه هایی از حمل و نقل مدرن که مربوط به یک مدل عالی از قطار ماگلو Maglev می گردد. به نمایش می گذارد. موزه دیگری که ارزش بازدید کردن دارد، موزه ادو توکیو Edo-Tokyo می باشد. این موزه در سال 1993 تکمیل شده است و در مورد پیشینه غنی، حال حاضر و آینده منطقه است.

برج آسمانی توکیو Tokyo Skytree

برج آسمانی توکیو یا اسکای تری Skytree که به ژاپنی Tōkyō Sukaitsurī خوانده می گردد، به عنوان برج مخابراتی و مشاهده با ارتفاع 634 متر، مانند یک موشک فضاپیما در منطقه میناتو Minato در توکیو به چشم می خورد. اسکای تری Skytree مرتفع ترین سازه کشور ژاپن و مرتفع ترین برج مستقل در دنیا به شمار می رود که در سال 2012 افتتاح شده و بخاطر منظره های پانورامایی بی نظیر از رستوران و سکو های مشاهده، بسرعت به یکی از پربازدید ترین جاذبه های دیدنی شهر تبدیل گشت. پایه این برج به یک سه پایه بزرگ شبیه است و برج شامل تعدادی سکوی مشاهده استوانه ای شکل می باشد؛ برای مثال، یک سکوی مشاهده در ارتفاع 350 متری و سکوی دیگری در ارتفاع 450 متری و یک پلکان شیشه ای منحصر بفرد که به سمت یک سکوی مشاهده بسیار مرتفع تر با کف شیشه ای بالا می رود و مناسب افراد پر دل و جرات می باشد.

مرکز ملی هنر / The National Art Center

مرکز ملی هنر که به ژاپنی Kokuritsu Shin-Bijutsukan خوانده می گردد، یکی دیگر از موزه های کلاس دنیای شهر توکیو می باشد. این موزه از جاذبه های گردشگری توکیو فوق العاده که در یک ساختمان شیشه ای منحنی شکل در منطقه روپونگی Roppongi نهاده شده، در سال 2007 افتتاح شده است و از آن موقع تا کنون، بخاطر کلکسیون دائمی بیش از 600 نقاشی خود که اکثرا متعلق به قرن بیستم هستند، آوازه ای فوق العاده کسب نموده است. در این موزه آثار مهمی از هنر مدرن وجود دارند؛ بعلاوه نمایشگاه های دائمی برگزار می شوند و موزه بعلاوه شامل یک رستوران و یک فروشگاه نیز هست. موزه دیگری که ارزش بازدید دارد، موزه هنر موری Mori Art Museum می باشد که در طبقه بالای برج روپونگی هیلز موری Roppongi Hills Mori واقع شده است؛ این موزه بخطر نمایشگاه های دائمی از آثار هنری معاصر از سرتاسر دنیا مشهور است.

تئاتر کابوکی زا Kabuki-za

شهر توکیو جایگاه تعدادی از تئاتر های فوق العاده می باشد؛ اما هیچ کدام معروفیت تئاتر تاریخی کابوکی زا Kabuki-za در منطقه شلوغ Ginza که اجراهای سنتی نمایش های مشهور کابوکی در آن برگزار می شوند را ندارند. اجراهای این تئاتر که براساس فرم تئاتری قرون وسطایی و اغلب است و شامل پایکوبی و آواز می باشند، به همان مقدار که بین ژاپنی ها محبوب هستند، برای گردشگران نیز محبوبیت دارند. نمایش های درام و کمدی اجرا شده در این تئاتر، بخاطر هنر نمایشی و بصری غنی، به آسانی قابل درک می باشند. فضای داخلی تئاتر که معمولا تمامی ظرفیت 2500 صندلی آن پر می گردد، بسیار صمیمی است و از آنجا که دیدنگران غذای خود را به همراه می آورند یا از رستوران های متعدد این تئاتر خریداری می نمایند، بیشتر شبیه به دورهمی های خانوادگی به نظر می آید تا یک صحنه نمایش. اجراها ممکن است ساعت ها طول بکشند و دیدنگران می توانند تا زمانی که تمایل داشته باشند (یا تا زمانی که تحمل آن را داشته باشند)، تئاتر را در سفر به توکیو دیدن نمایند و به نظر می رسد هیچ کس از رفت و آمد دیدنگران یا صدای خنده ها و تشویق های آنها نمی رنجد.

بهترین محل اقامت برای بازدید آسان از نقاط دیدنی توکیو

بهترین منطقه توکیو برای اقامت در سفر به توکیو ، مرکز این شهر می باشد که تا بهترین جاذبه های گردشگری آن مانند قصر امپراطوری Imperial Palace، به مقدار یک پیاده روی، فاصله دارد و در نزدیکی ایستگاه قطار سریع السیر توکیو نیز می باشد. هتل هایی که در این بخش به شما معرفی می گردند، هتل هایی هستند که در این منطقه قرار دارند و برای اقامت بسیار مناسب می باشند:

هتل های لوکس و گران قیمت :

هتل Mandarin Oriental که در بالاترین طبقه یک برج اداری در منطقه مالی توکیو نهاده شده است، منظره های عالی از شهر را در اختیار میهمانان خود قرار می دهد. هتل دیگری که منظره های عالی، اما این بار از سواحل توکیو، دارد، هتل Conrad Tokyo می باشد که بخاطر نزدیک بودنش به منطقه خرید گینزا Ginza و فروشگاه ها و رستوران های آن مشهور است. اما بهترین منظره های شهر، متعلق به هتل Palace Hotel Tokyo می باشند که بالکن های اتاق های آن رو به باغ های قصر امپراطوری Imperial Palace باز می شوند.

هتل های شیک با هزینه میانه :

هتل Hotel Ryumeikan Tokyo در نزدیکی قصر امپراطوری Imperial Palace و مشرف به ایستگاه فوق العاده توکیو با آجر های سرخ و سبک رنسانس آن و بعلاوه نزدیک به بهترین فروشگاه ها و رستوران های شهر توکیو واقع شده است. هتل Hotel Niwa Tokyo که در شمال قصر امپراطوری Imperial Palace و در مجاورت استادیوم بیسبال شهر توکیو نهاده شده است، یک انتخاب خوب دیگر با هزینه میانه است؛ این هتل نیز در نزدیکی مراکز حمل و نقل عمومی و مراکز خرید واقع شده است. هتل Courtyard Tokyo Ginza یک هتل خانوادگی فوق العاده است که به مقدار یک پیاده روی پنج دقیقه ای با منطقه خرید گینزا Ginza فاصله دارد.

هتل خوب با هزینه مناسب :

هتل Hotel Comsoleil Shiba Tokyo که تنها چند دقیقه از برج مشهور توکیو Tokyo Tower و پارک شیبا Shiba Park فاصله دارد، خدمات خود را در ازای هزینه ای کاملا منطقی به میهمانان ارائه می نماید. این هتل بخاطر نزدیک بودن به مونوریل سریع السیر هاندا Haneda، راه ارتباطی مستقیم به فرودگاه بین المللی توکیو، محبوبیت دارد. هتل های Hotel Mystays Asakusa-bashi و Hotel Yanagibashi نیز هتل های مناسب با هزینه های مناسب هستند که هر دو آنها به جاذبه های خانوادگی و محبوب شهر مانند موزه ملی طبیعت و علم National Museum of Nature and Science و برج مشهور اسکای تری Tokyo Skytree در سفر به توکیو نزدیک می باشند.

منبع: همگردی
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1540

به "سفر به توکیو ، بهترین جاذبه های گردشگری مرکز ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به توکیو ، بهترین جاذبه های گردشگری مرکز ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید