بافت تاریخی خمینی شهر، حفاظت و بازسازی می گردد

به گزارش تور انگلیس، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، فریدون اله کمک مدیرکل استان روز 21 مهرماه در حاشیه این بازدید، گفت: پیشینه تاریخ شهرنشینی در شهرستان خمینی شهر براساس اسناد و مدارک علمی به بیش از سه هزار سال قبل می رسد.

بافت تاریخی خمینی شهر، حفاظت و بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او اضافه نمود: این شهر تاریخی در دوران پیش از اسلام و سپس در دوران اسلامی محور تحولات فرهنگی و تمدنی فراوانی در فلات مرکزی ایران بوده است، لذا حفاظت از این دستاوردها، گام ارزشمندی در راستای حفاظت از پیشینه تاریخی فلات مرکزی ایران به شمار می رود.

اله کمک تأکید کرد: خوشبختانه در سال های گذشته با جلب مشارکت مردم و مدیران محلی توانسته ایم نه تنها در خمینی شهر بلکه در سایر مناطق استان به حفاظت از میراث فرهنگی، توسعه گردشگری و ترویج صنایع دستی بپردازیم، با این وصف در بازدید امروز از حمام های تاریخی شمس آباد، اسفریرز، دستگرد و در سید مقرر شد تا با مشارکت اداره اوقاف شهرستان نسبت به سامان دهی و ایجاد کاربری لازم پس از بازسازی کامل مجموعه، اقدام گردد.

او توضیح داد: در ادامه برنامه سفر به خمینی شهر، از مساجد ملاحسن و ملاحیدر نیز بازدید و مقرر شد با مشارکت هیئت امنای این مساجد، کار بازسازی آن ها، پائیز سال جاری و پیش از آغاز فصل بارندگی انجام گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 545

به "بافت تاریخی خمینی شهر، حفاظت و بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بافت تاریخی خمینی شهر، حفاظت و بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید