با افزایش آب دریاچه ارومیه، هزاران فلامینگو ماندن را به مهاجرت ترجیح دادند

به گزارش تور انگلیس، هزاران فلامینگو همچنان در دریاچه ارومیه می مانند

هزاران فلامینگو با تماشا شرایط مناسب زندگی در پارک ملی دریاچه ارومیه ترجیح دادند به جای مهاجرت باز هم در کنار همین دریاچه بمانند، در ادامه این خبر خبرنگاران را همراهی کنید.

با افزایش آب دریاچه ارومیه، هزاران فلامینگو ماندن را به مهاجرت ترجیح دادند

به گفته رئیس اداره نظارت بر حیات وحش آذربایجان غربی، این فلامینگوها در سال های گذشته به آفریقای جنوبی و حاشیه خلیج فارس می رفتند اما سال جاری با توجه به شرایط مناسب محیطی و بودن غذای کافی در همین استان ماندند. این پرندگان در قسمت های مختلف پارک ملی پراکنده شده اند و بیشتر در نواحی جنوبی دریاچه فرود می آیند چون نواحی جنوبی مصب رودخانه های منتهی به دریاچه است و آب شیرین و عمق بیشتری دارد. سال جاری در فصل بهار حضور بیشمار این فلامینگوها در مصب رودها حال و هوایی خاص و متفاوت را به دریاچه داده است.

غذای کافی در تالاب های جنوب آذربایجان غربی به خصوص تالاب حسنلو و تالاب کانی باعث شده که به محل مناسبی برای زندگی و تردد فلامینگو ها تبدیل گردد. این پرنده از از تنوع زیستی پارک ملی دریاچه ارومیه است و قبل از خشکسالی دریاچه، هر سال صدها فلامینگو به این منطقه می آمدند. فلامینگو پاهای دراز، گردنی بلند و و بدنی کشیده دارد و رنگ پر و بال آن سفید و صورتی است. این پرنده به صورت دسته جمعی زندگی و مهاجرت می نماید و بیشتر از محلح حلزون و گیاهان آبی تغذیه می نماید.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1348

به "با افزایش آب دریاچه ارومیه، هزاران فلامینگو ماندن را به مهاجرت ترجیح دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با افزایش آب دریاچه ارومیه، هزاران فلامینگو ماندن را به مهاجرت ترجیح دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید