زیباترین آبشارهای جهان که چشمان را خیره می نمایند

به گزارش تور انگلیس، دیدنی آب هایی که از ارتفاعات بلند و چشمگیر به سمت زمین سرازیر می شوند در کنار صخره ها و جنگل هایی که این آبشارها را احاطه نموده اند، علاقه مندان به طبیعت را از این همه عظمت و شکوه به وجد می آورد. در این مقاله از مجله خبرنگاران با شما زیباترین آبشارهای جهان را دیدن می کنیم.

زیباترین آبشارهای جهان که چشمان را خیره می نمایند

رزرو بلیط، هتل و تور در خبرنگاران

1. آبشار اومفانگ تی لر سو (Thi Lor Su Waterfall)، تایلند

بسیاری از طبیعت گردان معتقدند این آبشار زیباترین آبشار تایلند است که در حیات وحش منطقه اومفانگ واقع شده است. گرچه بازدید از این منطقه بسیار سخت است و احتیاج به پیاده روی طولانی و حداقل قایق سواری به مدت 3 ساعت دارد، اما زیبایی و عظمت منظره ها آن به زحمت پیمودن این جهت می ارزد.

2. آبشار میلت (Mealt Falls)، اسکاتلند

منظره ها سرسبز و فرهنگ پرجنب وجوش دو مولفه ای است که اسکاتلند را به یکی از زیباترین کشورهای جهان تبدیل نموده است. منظره اطراف آبشار میلت که ارتفاع آن به 100 متر می رسد، صخره ای و سرسبز است و نظر هر بیننده ای را به خود جلب می نماید.

3. آبشار یوسیمیتی (Yosemite Falls)، کالیفرنیا

پارک ملی یوسیمیتی نخستین پارک ملی آمریکا است که با وجود قله ها و آبشارهایی نظیر آبشار یوسیمیتی یکی از زیباترین پارک های ملی آمریکا محسوب می گردد. بیش از 200 گونه گیاهی و جانوری در این پارک وجود دارد که منظره ها بی نظیری به آن بخشیده است. آبشار یوسیمیتی با ارتفاع 739 متر بیستمین آبشار بلند جهان است که سبب معروفیت این پارک ملی شده است. این آبشار که از زیباترین آبشارهای جهان است، روزانه گردشگران زیادی را برای بازدید به این منطقه می کشاند.

4. آبشار کائتور (Kaieteur Falls)، گویان

آبشار کائتور با ارتفاع 741 متر در کشور گویان در آمریکای جنوبی بزرگ ترین آبشار قطره ای در جهان است. آب در آبشارهای قطره ای به صورت کاملا عمودی ریزش دارد. این آبشار بزرگ که ارتفاع آن به چهار برابر ارتفاع آبشار نیاگارا می رسد در بستر رود پوتارو قرار گرفته است. جنگل های انبوه با گونه های متنوع گیاهی و جانوری اطراف آبشار کائتور را احاطه نموده است. قدم زدن در پارک ملی کائتور و بازدید از آبشار خارق العاده آن برنامه گردشگرانی است که به کشور گویان سفر می نمایند.

5. آبشار تمورون (Temurun Waterfall)، مالزی

آبشار تمورون در مجموع الجزایر لنکاوی در مالزی واقع شده است. ارتفاع این آبشار به 40 متر می رسد و در قسمت پایین آن حوضچه ای واقع شده است که گردشگران در آن آبتنی می نمایند. آبشار تمورون مرتفع ترین آبشار لنکاوی به شمار می آید. بیشترین بازدید از این منطقه در اواخر تابستان که میزان آّب آبشار در بیشترین حد خود است صورت می گیرد. در طول جهت میمون ها، پروانه ها و سنجاب های زیادی را خواهید دید که به مجذوب کنندهیت منظره این منطقه می افزایند.

6. آبشار کاسکاتا دل مارمور (Marmore Falls)، ایتالیا

آبشار کاسکاتا دل مارمور را رومی های باستان در حدود 271 سال پیش از میلاد ساخته اند. این آبشار با ارتفاع 165 متر تا امروز بلندترین آبشار ساخت دست بشر در جهان به شمار می آید و به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری منطقه اومبریا در مرکز ایتالیا شناخته می گردد. نویسندگان و شاعران زیادی در خلق آثارشان از این آبشار الهام گرفته اند.

7. آبشار مانتایوپن (Mantayupan Falls)، فیلیپین

آبشار مانتایوپن بلندترین آبشار در سبو، جزیره ای گرجهتی در فیلیپین است که افراد محلی و گردشگران زیادی را به سوی خود فرا می خواند. دسترسی به این آبشار راحت است و حوض بزرگ آبی که در پایین آن واقع شده است محل خوبی برای کمپینگ، ماهیگیری و سرگرمی مسافران و حتی افراد محلی محسوب می گردد.

8. آبشار سلیالاندفوس (Seljalandsfoss)، ایسلند

این آبشار با ارتفاع 60 متر در بلندترین نقطه ریزشگاه خود، در کنار ساحل جنوبی ایسلند واقع شده است و از مهم ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری این کشور محسوب می گردد. هر سال گردشگران و عکاسان زیادی از سراسر جهان برای بازدید از آبشار سلیالاندفوس که در بین شهر سلفوس و آبشار اسکگوافوس قرار گرفته به این منطقه سفر می نمایند. غار کوچکی در پشت آبشار وجود دارد که گردشگران در آن قدم می زنند و صحنه ریزش آبشار را از پشت آن تماشا می نمایند. سلیالاندفوس یکی از زیباترین آبشارهای جهان و از معدود آبشارهای جهان است که به بازتماشامایندگان این امکان را می دهد در پشت آن قدم بزنند و منظره مجذوب کننده آن را از پشت ببینند.

9. آبشار والامن (Wallaman Falls)، استرالیا

آبشار والامن آبشاری قطره ای و مرتفع ترین آبشار استرالیا است که با ارتفاع 340 متر در پارک ملی Girringun واقع شده است. رنگین کمانی که در قسمت پایین آبشار و در قطرات آبی که در فضاست شکل می گیرد به معروفیت این آبشار افزوده است.

10. آبشار ال لیمون (El Limón Waterfall)، جمهوری دومینیکن

این آبشار با ارتفاع 40 متر در میان کوه های سیرا د سامانا و در منظرهی از جنگل های بارانی و سرسبز، درختان و صخره ها احاطه شده است. گردشگران و افراد محلی در استخر طبیعی زیر آبشار شنا می نمایند و از ریزش آب و فضای مطبوع این آبشار لذت می برند. در اطراف آبشار ال لیمون رستوران ها و مکان هایی برای استراحت وجود دارد که می توان مزه غذاهای روستایی دومینیکن را در آنها چشید و از صنایع دستی آنجا به عنوان سوغات سفر خریداری کرد.

11. آبشار هاواسو (Havasu Falls)، آریزونا

هاواسو به معنی مردمان آب های سبز-آبی است. آبشار هاواسو با ارتفاع 16 متر در میان منظره ها شگفت انگیز پارک ملی گرند کانیون قرار گرفته است. دسترسی به این آبشار و روستای کنار آن تنها با کوهنوردی و اسب سواری امکان پذیر است. یکی از شگفتی های آبشار هاواسو که از زیباترین آبشارهای جهان محسوب می گردد، این است که دمای آب آن در طول سال یکسان و 21 درجه سانتی گراد است.

12. آبشار راین (Rhine Falls)، سوئیس

آبشار راین با پهنای 150 متر و ارتفاع 23 متر در شهر شفوزان در شمال سوئیس واقع شده است. این آبشار که شکل گیری آن به عقیده زمین شناسان به 17 هزار سال پیش می رسد از قدیمی ترین آبشارهای جهان است. نکته جالب درباره این آبشار این است که ماهی ها نمی توانند از آن بالا بروند.

13. آبشار سکومپول (Sekumpul Waterfall)، اندونزی

جزیره بالی که به زیبایی و شگفت انگیزی طبیعت خود مشهور است، مقصد گردشگری بسیاری از طبیعت دوستان از سراسر جهان است. آبشار سکومپول با ارتفاع حدود 80 متر از 7 آبشار تشکیل شده و در دل جنگل های انبوه استوایی، منظره ای بی نظیر پدید آورده است. برای دسترسی به این آبشار یک سفر سه ساعته ضروری است اما قطعا ارزش آن را دارد که قدم بزنید و خود را به این آبشار تماشای برسانید.

14. آبشار ایگواسو (Iguazu Falls)، برزیل و آرژانتین

سالانه بیش از میلیون ها بازتماشاماینده از آبشار ایگواسو تماشا می نمایند. این آبشار نعلی شکل که در مجموع از 275 آبشار بزرگ و کوچک تشکیل شده، در رود ایگواسو در مرز برزیل و آرژانتین واقع شده است. ارتفاع آبشارهای ایگواسو از 30 تا 82 متر متغیر است. وسعت این آبشار سه برابر آبشار نیاگارا در آمریکای شمالی است. در دو سوی این آبشار در هر دو کشور برزیل و آرژانتین پارک های ملی وجود دارد که با گونه های متنوع گیاهی و جانوری منظره های زیبا و شگفت انگیز را به وجود آورده اند.

15. آبشار Monasterio de Piedra، اسپانیا

این آبشار آرام و بی نظیر یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری اسپانیا محسوب می گردد. در اطراف آن پارکی ایجاد شده که با وجود رستوران ها، کافه ها و مراکز اقامتی این منطقه را به مکانی عالی برای لذت بردن از منظره ها طبیعی، استراحت و مدیتیشن تبدیل نموده است.

16. آبشار Dunns River Falls، جامائیکا

جامائیکا به خاطر نوع طبیعت، سواحل زیبا و آفتاب درخشانش از جزایر سرگرمیی محبوب جهان به شمار می آید. آبشار Dunns River Falls یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری این جزیره است که گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می نماید. آب این آبشار سرد و مطبوع است و اطرافش را نیز جنگل های بارانی احاطه نموده است.

17. آبشار Strbacki Buk، بوسنی و هرزگوین

آبشار Strbacki Buk یکی از تماشای ترین آبشارهای اروپا است که بیشتر برای سرگرمیاتی همانند قایقرانی مشهور شده است. ارتفاع این آبشار 25 متر است و اطراف آن با جنگل های انبوه احاطه شده است.

18. آبشار طلایی (Golden Waterfall)، تایوان

آبشار طلایی به علت داشتن رنگ نارنجی که ناشی از سنگ های معدنی در این منطقه است، یکی از جاذبه های تماشای کشور تایوان به شمار می آید. این آبشار صخره ای غول پیکر از فاصله دور طلایی به نظر می رسد، به ویژه پس از بارش باران شدید منظره ای خیره نماینده ایجاد می نماید. آبشار طلایی تایوان که به نظر بسیاری از گردشگران از زیباترین آبشارهای جهان است، یکی از عجیب ترین عجایب طبیعی جهان را رقم زده است.

19. آبشار توگلا (Tugela Falls)، آفریقای جنوبی

آبشار توگلا با ارتفاع 948 متر دومین آبشار مرتفع جهان است که در آفریقای جنوبی واقع شده است. این آبشار که در کوه دراکنبرگ در پارک ملی رویال ناتال ریزش دارد، منظره ای تماشای و شگفت انگیز را به بازتماشامایندگان عرضه می نماید.

20. آبشار جاگلا (Jägala Waterfall)، استونی

آبشار جاگلا با ارتفاع 8 متر و پهنای 50 متر بزرگ ترین آبشار استونی است. این آبشار در تمام فصول سال تماشای است اما فصل زمستان برترین زمان برای بازدید از آن محسوب می گردد. رودخانه جاگلا در ماه های زمستان یخ می زند و سراسر آبشار جاگلا با قندیل های بزرگ پوشیده می گردد. این منظره زمستانی در سراسر جهان کم نظیر است.

21. آبشار آکاکا (Akaka Falls)، هاوایی

زیبایی های هاوایی، یکی از زیباترین سواحل جهان تمام نشدنی است. آبشار آکاکا با ارتفاع 134 متر در ساحل هیلو هاوایی در پارک ایالتی آکاکا واقع شده است. با پیاده روی در جنگل های بارانی و سرسبز می توانید خود را به این آبشار تماشای و خیره نماینده برسانید.

22. آبشار کریمل (Krimml Waterfalls)، اتریش

آبشار کریمل در زالتسبورگ اتریش یکی از زیباترین آبشارهای جهان و از محبوب ترین مقاصد گردشگری در اروپاست و سالانه حدود 400 هزار بازتماشاماینده را به سوی خود جلب می نماید. ارتفاع این آبشار 385 متر است و تقریبا در هر ثانیه به میزان 1500 گالن ریزش آب دارد. منظره ها کم نظیر و شگفت انگیز، این مکان را به یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری اتریش تبدیل نموده است.

23. آبشار ویکتوریا (Victoria Falls)، زامبیا و زیمبابوه

آبشار باشکوه ویکتوریا در رودخانه زامبزی در مرز زامبیا و زیمبابوه در جنوب آفریقا واقع شده است. این آبشار با ارتفاع 108 متر و عرض 1700 متر به عنوان عریض ترین آبشار جهان شناخته می گردد. منظره آبشار بزرگ ویکتوریا اعجاب انگیز و نفس گیر است. بومیان منطقه این آبشار را به نام موسی اوآ تونیا به معنای مه خروشان می خوانند.

24. آبشار بن گیوک (Ban Gioc Waterfall)، ویتنام

مجموعه آبشار صخره ای بن گیوک با ارتفاع 30 متر در منطقه ای دورافتاده در شمال ویتنام و در نزدیکی مرز چین واقع شده است. آب این آبشار به دره ای بزرگ و سرسبز می ریزد. آبشار بن گیوک با عرض حدود 1000 متر، چهارمین آبشار بزرگ جهان به شمار می آید.

25. آبشار آنجل (Angel Falls)، ونزوئلا

آبشار آنجل با ارتفاع 979 متر عنوان بلندترین آبشار جهان را به خود اختصاص داده است. این آبشار در جنگل های انبوه پارک ملی کانایما در جنوب شرقی ونزوئلا واقع شده است. آب این آبشار از کوهی بزرگ و بسیار مرتفع به نام کوه شیطان فرو می ریزد. از آنجا که آبشار آنجل در دل جنگل انبوه قرار گرفته، از آسمان بهتر دیده می گردد.

26. آبشار برنی (Burney Falls)، کالیفرنیا

آبشار چشمگیر برنی در رودخانه کریک پارک ایالتی کالیفرنیا واقع شده است. این آبشار به عنوان هشتمین عجایب جهان مشهور است. گرچه ارتفاع این آبشار تنها 40 متر است اما منظره ای خیره نماینده دارد. آبشار برنی یک مقصد کوهنوردی ایدئال و گوهری پنهان در دل طبیعت آمریکاست که باید آن را ببینید.

27. آبشار اسکگوافوس (Skógafoss)، ایسلند

این آبشار با ارتفاع 60 متر در نزدیکی خط ساحلی جنوب ایسلند واقع شده است و از زیباترین آبشارهای جهان به شمار می آید. آبشار اسکگوافوس یک مقصد گردشگری تابستانی محبوب و یکی از خیره نماینده ترین نقاط طلوع آفتاب در جهان است. در رودخانه ای که در پایین آبشار جریان دارد ماهی های زیادی زندگی می نمایند و از این نظر می تواند برای ماهیگیری ایدئال باشد. اگر در یک روز آفتابی برای بازدید از این آبشار بروید، رنگین کمان بزرگی در آنجا خواهید دید.

28. آبشار تاوارو (Tavoro Falls)، فیجی

آبشار تاوارو یکی از زیباترین جاذبه های توریستی جزیره فیجی در جنوب اقیانوس آرام است. جزیره فیجی با سواحل زیبای شنی، صخره های مرجانی، جنگل های انبوه و در مجموع طبیعتی منحصربه فرد مقصد گردشگری محبوب برای گذراندن تعطیلات به شمار می آید.

29. آبشار اوزود (Ouzoud Waterfall)، مراکش

آبشار اوزود با ارتفاع 110 متر در مراکش واقع شده است. این آبشار باشکوه در دل کوهی صخره ای جای گرفته است. در روزهای آفتابی همواره رنگین کمانی بزرگ در این منطقه دیده می گردد. در اطراف این آبشار کافه ها، رستوران ها و مکان هایی برای استراحت گردشگران در نظر گرفته شده است.

30. آبشار لانگفوس (Langfoss Waterfall)، نروژ

آبشار لانگفوس با ارتفاع 612 متر پنجمین آبشار بلند نروژ است که مقصد کوهنوردی بسیاری از طبیعت دوستان به شمار میرود. این آبشار بزرگ در کنار کوه های صخره ای پوشیده از درختان سرسبز منظره ای فوق العاده را به وجود آورده است.

31. آبشار کوانگ سی (Kuang Si Waterfall)، لائوس

آبشار کوانگ سی یکی از زیباترین آبشارهای جهان است که بسته به زمان سال رنگ های مختلفی دارد. در فصل گرما و کم بارش رنگ آن آبی است و در فصل پربارش به رنگ سبز تیره درمی آید. گردشگران خود را با دوچرخه، موتورسیکلت یا ون که هزینه مقرون به صرفه قیمتی دارد، به این آبشار می رسانند. شنا در حوضچه پایین آبشار لذت بردن از این مکان تماشای را دوچندان می نماید.

32. آبشار تورک (Torc Waterfall)، ایرلند

آبشار تورک با ارتفاع 20 متر در پارک ملی کیلارنی ایرلند واقع شده است. گرچه ارتفاع این آبشار زیاد نیست اما طبیعت سرسبز اطراف آن همانند زمردی سبز می درخشد. ایرلند با غذاهای متنوع و عالی خود مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران از سراسر جهانست.

33. آبشار لا فورتونا (La Fortuna Waterfall)، کاستاریکا

بازتماشامایندگان قدم زنان جهتی را در جنگل گرجهتی طی می نمایند تا به آبشار لا فورتونا برسند. ارتفاع این آبشار 70 متر است و آب آن به رودخانه سبز مایل به آبی فورتونا می ریزد. گردشگرانی که برای بازدید از این آبشار می آیند با شنا در رودخانه لحظات خوشی را در سفر به کاستاریکا تجربه می نمایند.

34. آبشار شیرایتو (Shiraito Falls)، ژاپن

شاید ژاپن بیشتر با شکوفه های گیلاس شناخته می گردد، اما این کشور آبشارهای زیبایی نیز دارد. آب آبشار شیرایتو ژاپن همانند نخ ابریشمی سفید توصیف می گردد. این آبشار با ارتفاع 20 متر منظره ای فوق العاده را در کوه های صخره ای به وجود آورده است. اگر فصل پاییز را برای بازدید از آبشار شیرایتو انتخاب کنید، درختانی که به رنگ قرمز، زرد و نارنجی درآمده اند زیبایی کم نظیری را به چشمان شما عرضه می نمایند.

35. آبشار نیاگارا (Niagara Falls)، نیویورک و کانادا

در لیست زیباترین آبشارهای جهان قطعا آبشار نیاگارا جایگاه ویژه ای دارد. آبشار نیاگارا در مرز آمریکا و کانادا با داشتن بیش از 8 میلیون بازتماشاماینده در طول سال یکی از پربازدیدترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری کل جهان به شمار می آید. این آبشار از سه آبشار نعل اسب (واقع در کانادا)، آبشار آمریکایی و آبشار نقاب عروس (واقع در آمریکا) تشکیل شده است. آبشارهای نیاگارا با ارتفاع 53 متر در بلندترین مکان، بالاترین سرعت جریان را در میان تمام آبشارهای جهان دارند. این آبشار در زمان اوج میزان آب، در هر ثانیه بیش از 700 هزار گالن آب ریزش دارد.

36. آبشار تورتوم (Tortum Waterfall)، ترکیه

آبشار تورتوم با ارتفاع 48 متری بزرگ ترین آبشار ترکیه است که مقصد گردشگری مطلوبی به شمار میرود. برترین زمان برای بازدید از این آبشار، فصل تابستان است که برف کوه ها آب می گردد و ریزش آبشار به بیشترین میزان خود می رسد.

37. آبشار اراوان (Erawan Waterfall)، تایلند

آبشار اراوان در پارک ملی به همین نام در تایلند واقع شده است. ویژگی منحصربه فرد این آبشار این است که از 7 لایه جدا تشکیل شده که در هر لایه تالابی با آبی شفاف و سبزرنگ به وجود آورده است. طول کلی آبشار اراوان بیش از 1500 متر است و شنا کردن در تالاب های آن حس بی نظیری به گردشگران می بخشد.

38. آبشار ماداکاری پورا (Madakaripura Waterfall)، اندونزی

آبشار ماداکاری پورا در اندونزی با ارتفاع 200 متر لقب آبشار جاودان را از آن خود نموده است. بازتماشامایندگان برای رسیدن به این آبشار از جهتی عبور می نمایند که آب ریزش دارد و حتما باید چتر همراه خود داشته باشند.

منبع: علی بابا
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1398

به "زیباترین آبشارهای جهان که چشمان را خیره می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین آبشارهای جهان که چشمان را خیره می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید