ببینید ، علائم کبد چرب که از آن بی خبرید

به گزارش تور انگلیس، کبد یکی از اندام های حیاتی ماست که اگر به درستی از آن مراقبت نگردد، می تواند باعث بروز مسائل خطرناکی برای بدن گردد. کبد چرب یکی از بیماری هایی است که در اثر چاقی و تجمع چربی در کبد ایجاد می گردد و اگر به آن توجه نگردد، منجر به از کار افتادن این عضو حیاتی در بدن خواهد شد.

ببینید ، علائم کبد چرب که از آن بی خبرید

به گزارش خبرنگاران، بزرگ شدن عروق خونی زیر سطح پوست می تواند نشانه ای از بیماری کبد چرب باشد. به طور دقیق تر این موضوع می تواند به این معنی باشد که فرد مبتلا به کبد چرب غیر الکلی است که شکل تهاجمی این بیماری سیروز یا زخم پیشرفته کبد است که اگر درمان نگردد می تواند منجر به تجمع مایع در شکم، تورم وریدهای مری، گیجی، خواب آلودگی و مشکل در تکلم، سرطان کبد و نارسایی آن در مرحله پایانی گردد.

در آخر منجر به از کار افتادن کبد خواهد شد. عواملی وجود دارد که می تواند خطر ابتلا به سیروز را افزایش دهد که شامل اضافه وزن یا چاقی، مقاومت به انسولین، قند خون بالا که نشانه پیش دیابت یا دیابت نوع 2 است، سطوح بالای چربی به ویژه تری گلیسیرید در خون است.

عوامل خطرناک برای بیماری کبد چرب در هر مرحله عبارتند از کلسترول بالا، سطح بالای تری گلیسیرید در خون، سندروم متابولیک، چاقی، سندروم تخمدان پلی کیستیک، دیابت نوع 2، کم کاری تیروئید، غده هیپوفیز کم کار.

هرچه سن شما بالاتر باشد، احتمال ابتلا به این بیماری بیشتر است بنابراین برای کاهش خطر، پزشکان توصیه می نمایند افراد، رژیم غذایی سالم و متعادل و وزن مناسبی داشته باشند و بیشتر ورزش نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 مهر 1401 بروزرسانی: 15 مهر 1401 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1497

به "ببینید ، علائم کبد چرب که از آن بی خبرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، علائم کبد چرب که از آن بی خبرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید