بهترین راه برای کوچک کردن شکم چیست؟

به گزارش تور انگلیس، شما نمی توانید فقط چربی های شکم تان را آب کنید، چون چربی سوزی در تمام بدن تان روی خواهد داد، از جمله دور کمر. اما می توانید برای آغاز کوچک کردن شکم تان، با کم کردن نیم تا یک کیلوگرم از چربی بدن تان آغاز کنید.

بهترین راه برای کوچک کردن شکم چیست؟

به گزارش تور انگلیس، بهداشت نیوز نوشت: کوچک کردن شکم یکی از نکته های مهم برای داشتن اندامی متناسب و زیبا است. نکته مهم این است که بدانید بهترین روش ها برای کوچک کردن شکم چیست.

  • روش های کوچک کردن شکم

هرچند احتمالا نمی توانید در عرض یک هفته به هدف کاهش وزن تان برسید (مگر اینکه قصدتان این باشد نیم یا یک کیلو از وزن تان کم کنید)، اما می توانید تفاوت هایی ببینید و مقداری از چربی های شکم تان را برای آغاز آب کنید. نتایجی که از رژیم غذایی و ورزش تان می گیرید می تواند به شما انگیزه بدهد تا ادامه دهید و در بلندمدت به هدف تان برسید، بدون اینکه دچار عوارض ناشی از رژیم های لاغری نادرست شوید.

  • برای کوچک کردن شکم، هدفی واقعی در نظر بگیرید

با مشخص هدف های واقعی و قابل دسترس خودتان را برای کوچک کردن شکم تان آماده کنید. شما نمی توانید فقط چربی های شکم تان را آب کنید، چون چربی سوزی در تمام بدن تان روی خواهد داد، از جمله دور کمر. اما می توانید برای آغاز لاغر کردن میان تنه تان، با کم کردن نیم تا یک کیلوگرم از چربی بدن تان آغاز کنید و با یاری روش های قابل تداوم، طی دوره ای طولانی تر به هدف کاهش وزن تان برسید.

اولین قدم این است که یک اندازه کالری هدف برای خود در نظر بگیرید. شما باید چند کالری کمتر از کالری سوزی روزانه تان بخورید تا بتوانید چربی بسوزانید، یعنی تقریبا 500 تا 1000 کالری کمتر. این کسر کالری اندک، به شما اجازه می دهد در فاز چربی سوزی قرار بگیرید، اما گرسنه تان نگردد و تدریجا عضلات تان را از دست ندهید.

با استفاده از یک محاسبه گر کالری مورد احتیاج می توانید مقدار کالری مورد احتیاجتان را تخمین بزنید، سپس باید از آن 500 تا 1000 کالری کم کنید.

  • برای کوچک کردن شکم، با غذاهای کم کالری خودتان را سیر نگه دارید

وقتی آغاز به کسر کالری روزانه تان می کنید، در ابتدا طبیعی است کمی احساس گرسنگی کنید، اما نباید احساس گرسنگی آزارتان بدهد. رژیم غذایی تان را با غذاهای کم کالری پُر کنید؛ غذاهایی که به ازای هر گرم، کالری اندکی دارند و می توانند شما را بیشتر سیر نمایند و امکان کنترل دریافت کالری را به شما بدهند. خیلی از این غذاها، فیبر و آب بدن تان را نیز تامین می نمایند که این نیز به سیر نگه داشتن شما یاری می نماید. سبزیجات، میوه ها و عصاره گوشت بدون چربی از مواد غذایی سالم و کم کالری اند.

  • برای کوچک کردن شکم، ورزش کنید

با انجام حرکات ورزشی به روتین هفتگی تان، هم به حفظ سلامتی تان یاری کنید و هم چربی های اضافی شکم تان را آب کنید. هر ورزشی که انجام می دهید، چه تمرین در باشگاه و چه پیاده روی تند در اطراف خانه تان، کالری می سوزانید.

اما با انجام تمرینات تناوبی پُرشدت، بیشترین میزان چربی سوزی را خواهید داشت. این تکنیک تمرینی شامل تمریناتی با شدت بالا طی دوره هایی کوتاه و متناوب می گردد که معمولا ده دقیقه تمرین و سپس یکی دو دقیقه استراحت است. تمرینات تناوبی پُرشدت، سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند، زیرا عضلات شما باید به سختی کار نمایند تا به حالت نرمال برگردند. در ضمن تمرینات تناوبی پُرشدت، بیشتر از تمرینات سنتی که سرعتی یکنواخت دارند، چربی های شکم را آب می نمایند.

بعد از اینکه بدن را گرم کردید به مدت 30 ثانیه شدت حرکات را بالا می برید، آن اندازه که در سرانجام این 30 ثانیه از نفس بیفتید، سپس به مدت 90 ثانیه با سرعت و شدت کم حرکات را انجام می دهید. این اینتروال ها را 10 تا 15 بار تکرار می کنید و سپس بدن را سرد می کنید. بین هر جلسه تمرینات تناوبی پُرشدت، باید 48 ساعت ریکاوری و استراحت داشته باشید تا تمرین زده نشوید.

  • برای کوچک کردن شکم، زیاد آب بنوشید

هر چند تمرکز بر رژیم غذایی مناسب و ورزش برای کوچک کردن شکم خیلی مهم است، اما خیلی از افراد اهمیت نوشیدن آب و مایعات فراوان را نادیده می گیرند. بدن شما باید تمام مدت هیدراته باشد. در خصوص خوردن ِ آب یا eating H 2 O چیزی شنیده اید؟ خوردن ِ آب یعنی اینکه مواد غذایی که محتوای آب زیادی دارند حتما در رژیم غذایی روزانه تان باشند، مانند هنداونه، توت فرنگی، لیمو و خیار.

  • برای کوچک کردن شکم، بیشتر پروتئین مصرف کنید

وقتی رژیم غذایی تان پُر از پروتئین است، هورمون سیری در بدن تان بیشتر ترشح می گردد و در نتیجه مدت طولانی تری سیر می مانید. اما اگر رژیم غذایی تان پروتئین کافی نداشته باشد، بیشتر به خوردن تمایل پیدا می کنید تا خودتان را سیر کنید، که نتیجه آن، نفخ و افزایش چربی شکم خواهد بود.

  • برای کوچک کردن شکم، غذاهای تصفیه شده را محدود کنید

کمتر مصرف کردن کربوهیدرات های تصفیه شده و قندها، تغییر است که واقعا قدرت ایجاد تحول در بدن تان را دارد. وقتی کربوهیدرات های کمتر تصفیه شده مصرف می کنید یعنی کمتر غذاهایی می خورید که ارزش غذایی چندانی ندارند. در عوض بیشتر سراغ غذاهایی می روید که یاری زیادی به چربی سوزی تان می نمایند.

  • برای کوچک کردن شکم، رژیم روزه متناوب بگیرید

تکنیک روزه متناوب، معروف ترین روش کاهش وزن و آب کردن چربی اطراف شکم است که شامل دوره های کوتاهی از خوردن و نخوردن می گردد. روزه متناوب این طور نیست که تصادفا از خوردن وعده های غذایی تان پرهیز کنید، بلکه باید زمانبندی های مشخصی برای وعده های تان داشته باشید. در روزه متناوب، بدن آغاز می نماید به سوزاندن چربی های انباشته شده و از این رو متابولیسم کمی بالا می رود.

  • برای کوچک کردن شکم، روزتان را با یک صبحانه پُرپروتئین آغاز کنید

ماست یونانی، اسموتی پروتئین، تخم مرغ و پوره، پروتئین های مناسبی برای صبحانه اند که می توانند تا ظهر شما را سیر نگه دارند. پروتئین، سرعت سوخت و ساز را بالا می برد و در عین حال، عضلات تان را طی کاهش وزن حفظ می نماید.

  • برای کوچک کردن شکم، از رژیم های لاغری مضر پرهیز کنید

بهترین کاری که می توانید برای کوچک کردن شکم تان انجام دهید این است که به صورت پیوسته و به آرامی چربی های شکم را آب کنید، نه فوری و سریع. سراغ رژیم های لاغری که به شما وعده کاهش وزن زیاد طی یک هفته را می دهند نروید، چون در این رژیم های لاغری، تمام گروه های غذایی حذف شده اند یا اینکه فقط اجازه خوردن دو سه غذا را به شما می دهند. این رژیم های لاغری تداوم پذیر نیستند و وزن از دست رفته تان خیلی زود برخواهد گشت.

رژیم غذایی متعادل و سالمی را با ورزش همراه کنید تا نتیجه بگیرید. سوخت و ساز شما باید با شیوه کسر کالری همواره فعال باشد تا احساس انرژی و رضایت کنید و بتوانید در بلندمدت به چیزی که می خواهید برسید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 239

به "بهترین راه برای کوچک کردن شکم چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین راه برای کوچک کردن شکم چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید