تعطیلی هزاران شرکت مهندسی با اجرای شیوه نامه نو مهندسی

به گزارش تور انگلیس، عضو سازمان نظام مهندسی گفت: با ابلاغ شیوه نامه تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی در آینده نزدیک شاهد تشدید صوری کاری در حوزه نظام مهندسی کشور خواهیم بود.

تعطیلی هزاران شرکت مهندسی با اجرای شیوه نامه نو مهندسی

خبرنگاران - حسین رفیعی گفت: به تازگی اعلام شده در راستای افزایش کیفیت ارائه خدمات مهندسی در اجرای ماده 14 و 15 آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، شیوه نامه تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی طراح و ناظر ابلاغ شده است، اما با اجرای این اقدام شاهد تشدید صوری کاری در حوزه نظام مهندسی خواهیم بود.

به گفته عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان تدوین این شیوه نامه برمبنای واقعیت های موجود جامعه مهندسی نبوده و اجرای آن باعث تعطیلی هزاران شرکت مهندسی شده است.

اواخر اسفند سال گذشته، وزیر سابق راه و شهرسازی، شیوه نامه تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی طراح و ناظر را به تمامی مدیران راه و شهرسازی استان های سراسر کشور ابلاغ کرد.

در پی آن تمامی اشخاص حقوقی طراح و ناظری را که دارای پروانه اشتغال معتبر بودند، ملزم کرد که تا خاتمه خرداد 1400 فرصت دارند شرایط خود را با این شیوه نامه مطابقت دهند، اما این مهلت برای هماهنگی شرکت ها با این شیوه نامه، از همان ابتدا باعث اعتراض بخش اعظمی از مهندسان طراح و ناظر شد، چرا که به گفته آن ها امکان تطابق در این فاصله زمانی کوتاه برای آن ها میسر نبود.

خبرنگاران مالی راه و شهرسازی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1371

به "تعطیلی هزاران شرکت مهندسی با اجرای شیوه نامه نو مهندسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی هزاران شرکت مهندسی با اجرای شیوه نامه نو مهندسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید