حسینی: رقابت 300 دانشجو در مسابقه ملی فناوری نانو آغاز شد ، از رقابت علمی تا راه اندازی کسب وکاری نانویی

به گزارش تور انگلیس، مدیر دبیرخانه مسابقه ملی فناوری نانو از آغاز این رقابت بین 300 دانشجو در 21 حوزه امتحانی خبر داد.

حسینی: رقابت 300 دانشجو در مسابقه ملی فناوری نانو آغاز شد ، از رقابت علمی تا راه اندازی کسب وکاری نانویی

حسینی مدیر دبیرخانه مسابقه ملی فناوری نانو در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران درباره این مسابقه ملی بیان نمود: این مسابقه یک رویداد دانشجویی است که هرساله ستاد توسعه فناوری نانو با همراهی بنیاد ملی نخبگان برگزار می شود.

وی ادامه داد: با توجه به ماهیت فناوری نانو که میان رشته ای است برای ثبت نام دانشجویان محدودیت رشته ای وجود ندارد و دانشجویان هر رشته می توانستند در این رویداد شرکت کنند. دهمین دوره مسابقه ملی فناوری نانو قرار بود سال گذشته برگزار شود، اما به دلیل شرایط کرونایی لغو شد.

حسینی با اشاره به برگزاری مرحله نخست مسابقه ملی نانو بصورت مجازی برای 4562 و راهیابی 300 نفر آن ها به مرحله دوم گفت: برگزاری مرحله دوم این مسابقه که صبح امروز به صورت حضوری از ساعت 10:30 آغاز شد را به گونه ای ترتیب دادیم که شرکت کنندگان در مراکز استان خود امتحان دهند. درحقیقت بررسی کردیم که هر شرکت کننده از کدام استان است و در مراکز استان آن ها حوزه های امتحانی تدارک دیدیم بنام مثال حوزه امتحانی در برخی مراکز استانی تنها دو شرکت کننده دارند.

مدیر دبیرخانه مسابقه ملی فناوری نانو با بیان اینکه 300 شرک کننده مسابقه در 21 حوزه امتحانی به رقابت می پردازند، شرح داد: نتایج نهایی این مرحله مهرماه 1400 اعلام و جوایز در دو دسته به برگزیدگان اعطا می شود.

حسینی نام کرد: در دسته اول 10 نفر نخست مسابقه معرفی و صاحب جایزه می شوند، در دسته دوم جوایز تنها به دانشجویان مقطع کارشناسی برگزیده جهت تشویق و ترغیب انگیزه آن ها اعطا خواهد شد.

وی شعار مسابقه ملی فناوری نانو را از رقابت علمی تا راه اندازی کسب وکار نانویی دانست و گفت: جوایز رقابت علمی مدال های طلا (نفرات اول تا سوم)، نقره (نفرات چهارم تا ششم) و برنز (نفرات هفتم تا دهم) است و جوایز نقدی دبیرخانه به ترتیب از 5 میلیون تومان آغاز می شود همراه با 3 میلیون تومان گرنت آزمایشگاهی.

به گفته وی، برای مقطع کارشناسی جوایز از 3 میلیون تومان آغاز می شود و میزان گرنت آن ها هم کمتر است.

حسینی یادآور شد: شرکت کنندگان مسابقه ملی فناوری نانو مجوز حضور و شرکت در رقابت نانواستارتاپ (برنامه حمایتی دولتی که از ایده تا تولید محصول را حمایت می کند.) را کسب می کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1131

به "حسینی: رقابت 300 دانشجو در مسابقه ملی فناوری نانو آغاز شد ، از رقابت علمی تا راه اندازی کسب وکاری نانویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسینی: رقابت 300 دانشجو در مسابقه ملی فناوری نانو آغاز شد ، از رقابت علمی تا راه اندازی کسب وکاری نانویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید