راهنمای خرید شش خوراکی با نام کشور های خارجی

به گزارش تور انگلیس، خبرنگاران- قیمت گوشت گوساله طبق آخرین آمار های رسمی کیلویی 23 هزار تومان از گوشت گوسفندی بیشتر است و قیمت یک کیلو گوشت ماهیچه به حدود 280 هزار تومان رسیده، اما خرید بیکن ایرلندی می تواند بیشتر تمام گردد. بسته های 250 گرمی بیکن فرانسوی را در سوپرمارکت ها تقریبا 124 هزار تومان می فروشند که به این ترتیب قیمت هر کیلو از آن تقریبا نیم میلیون تومان هزینه دارد. به جز بیکن فرانسوی الان انواع و اقسام خوراکی ها را می گردد با نام کشور های خارجی پیدا کرد.

راهنمای خرید شش خوراکی با نام کشور های خارجی

1- ترشی اسپانیایی از سرکه، زیتون سبز، زیتون سیاه، ترب سفید، گل کلم، خیارشور، ذرت، انبه، هویج، قارچ، رب گوجه فرنگی، سیر، موسیر، نمک و البته فلفل تشکیل شده است. درحال حاضر ترشی اسپانیایی را می شود از دوتا برند در بازار پیدا کرد. اولی ترشی اسپانیایی برند خوش طعم بهار است که قیمت آن در شیشه های 680 گرمی 52 هزار و 900 تومان است. آن یکی ترشی اسپانیایی برند بدر محسوب می شود که در شیشه های 650 گرمی، اما گران تر فروخته می شود؛ تقریبا 70 هزار تومان.

2- فرنچ فرایز می تواند یک نام مرموز باشد، اما درواقع همان سیب زمینی سرخ نموده است و، چون اولین بار سرباز های آمریکایی آن را در منطقه فرانسوی زبان امتحان کردند، نامش را فرنچ فرایز گذاشتند. البته بلژیکی ها اعتقاد دارند آن ها برای اولین بار سیب زمینی سرخ شده را اختراع نموده اند و شرکت باتو هم می گوید فرنچ فرایز های خودش را به شیوه بلژیکی ها درست نموده است. الان بسته های فرنچ فرایز بلژیکی را در بسته های 750 گرمی برند باتو تقریبا 50 هزار تومان می فروشند.

3- پنیر کممبر یا کامامبر یک جور پنیر فرانسوی است که قدمت آن به حدود 200 سال پیش برمی شود. این پنیر را معمولا برای تهیه کیک، ساندویچ یا دسر استفاده می نمایند که در اصل از شیر گاو ساخته شده است. برند کاله پنیر فرانسوی های کممبر را در جعبه های 200 گرمی تقریبا 110 هزار تومان می فروشد و می توانیم ارزش هر کیلو از آن را حدود 440 هزار تومان بدانیم.

4- بعد از سوسیس آلمانی و سوسیس بلغاری حالا پای بیکن های فرانسوی و ایرلندی به سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای باز شده است. معمولا در کشور های خارجی از گوشت خوک برای تهیه بیکن استفاده می شود، اما اینجا بیکن را با گوشت گوساله درست می نمایند. 250 گرم از بیکن فرانسوی برند 202 را که از 97 درصد گوشت گوساله تشکیل شده 123 هزار و 400 تومان و 250 گرم از بیکن 97 درصد گوشت گوساله ایرلندی برند کاپو را حدود 115 هزار تومان می فروشند. به این ترتیب خرید هر کیلو از بیکن های موجود در بازار گران تر از گوشت ماهیچه و سردست گوساله تمام می شود.

5- ماست ایسلندی به وسیله وایکینگ های باستانی در این کشور ساخته شده است و از ماست های آمریکایی و اروپایی غلیظ تر است. ماستی که باید غلیظ و بدون چربی باشد و پروتئین آن چند برابر ماست های دیگر است. الان ماست های ایسلندی فعلی را برند کاله راهی بازار نموده که ظرف های 400 گرمی آن را در سوپرمارکت ها 31 هزار و 500 تومان و ظرف های 900 گرمی را 69 هزار تومان می فروشند.

6- تمر هندی را به این علت جزو فهرستمان آوردیم که یادتان بندازیم الان قیمتش در پلاستیک های 250 گرمی برند فاخر به 40 هزار تومان رسیده و می توانیم قیمت هر کیلو از آن را حدود 160 هزار تومان بدانیم. یعنی گران تر از موز و خیلی از خوراکی های دیگر. البته به جز برند فاخر، تمر هندی برند شیپ هم در بقالی ها وجود دارد و در پلاستیک های 250 گرمی 31 هزار تومان فروخته می شود.

خوراکی

وزن

قیمت

ترشی اسپانیایی

تقریبا 650 گرم

52 تا 70 هزار تومان

فرنچ فرایز بلژیکی

750 گرمی

50 هزار تومان

پنیر کممبر فرانسوی

200 گرم

110 هزار تومان

بیکن ایرلندی

250 گرم

115 هزار تومان

ماست ایسلندی

900 گرم

69 هزار تومان

تمر هندی

250 گرم

40 هزار تومان

منبع: فرارو
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1539

به "راهنمای خرید شش خوراکی با نام کشور های خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید شش خوراکی با نام کشور های خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید