سرفه های اومیکرون تا چند روز خطرناک است؟

به گزارش تور انگلیس، یک متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه سرفه هم جزو علائم و هم جزو عوارض ناشی از ابتلا به سویه اُمیکرون محسوب می گردد، گفت: این سرفه ها تنها تا 10 روز نشانه علائم بیماری بوده و احتمال انتقال ویروس به وسیله آن ها وجود دارد.

سرفه های اومیکرون تا چند روز خطرناک است؟

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا جانبخش با اشاره به علامت شاخص سرفه در مبتلایان سویه نو اُمیکرون، گفت: سرفه در این بیماری هم جزو علائم است و هم جزو عوارض محسوب می گردد.

وی اضافه نمود: اغلب مبتلایان به اُمیکرون علائم سرفه را دارند که تا مدتی پس از بیماری هم ماندگار است.

جانبخش اعلام کرد: در 10 روز ابتدای ابتلا، این سرفه ها علائم بیماری است و در این مدت امکان انتقال ویروس به وسیله این سرفه ها به افراد دیگر وجود دارد.

این متخصص بیماری های عفونی گفت: پس از گذشته 10 روز ماندگاری سرفه ها جزو عوارض ناشی از این بیماری است و خطری برای دیگران ندارد.

جانبخش درخصوص خطرات این عارضه گفت: در صورتی که فرد در کنار سرفه، تنگی نفس و کاهش سطح اکسیژن نداشته باشد، این سرفه ها برای فرد خطرناک نبوده و تنها نشانه التهاب نای است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: در صورتی که افراد در کنار سرفه تنگی نفس یا افت سطح اکسیژن خون دارند، باید به پزشک مراجعه نموده تا مقدار درگیری ریه ها تعیین گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1382

به "سرفه های اومیکرون تا چند روز خطرناک است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرفه های اومیکرون تا چند روز خطرناک است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید