شخصیت شناسی فصل ها ، ارتباط فصل مورد علاقه و شخصیت شما

به گزارش تور انگلیس، حتما تا حالا به این موضوع دقت نموده اید که در بعضی فصول سال، احساس بهتری دارید. مثلا شادتر هستید و زندگی را راحت تر می گیرید. درست است که درصد زیادی از مردم، سبزی و طراوت بهار را دوست دارند و روزهای آفتابی و دمای معتدل را ترجیح می دهند ولی در کنار آنها، کم نیستند افرادی که روزهای گرم طولانی تابستان را ترجیح می دهند. کسانی که عاشق پاییز یا شب های سرد اما آرام زمستان می شوند. به طور خلاصه، هر کس فصل مورد علاقه خودش را دارد . و این موضوع گاهی اوقات تحت تأثیر ماه تولد یا خاطرات خوش کودکی است. بد نیست بدانید که انتخاب هر یک از این فصل ها به عنوان فصل مورد علاقه، چیزهای زیادی را در خصوص شخصیت ما آشکار می نماید. این مطلب از سرویس سبک زندگی در مجله خبرنگاران را به شخصیت شناسی فصل ها و نکات جالب درباره ارتباط فصل مورد علاقه و شخصیت را با ما بخوانید.

شخصیت شناسی فصل ها ، ارتباط فصل مورد علاقه و شخصیت شما

چه عواملی بر ترجیح یک فصل تاثیر می گذارند؟

به بیان بهتر سوال این است که چرا حس می کنیم برخی از فصول بیشتر از بقیه حال ما را خوب می نمایند؟ آیا روانشناسی شخصیت زنان و مردان می تواند این ترجیحات فصلی را شرح دهد؟ بنا بر تحقیقاتی که در خصوص روانشناسی شخصیت زنان و مردان و ترجیحات فصلی وجود دارد ، محققان به این نتیجه رسیده اند که عوامل مختلفی مانند تغییر فصل، بالا و پایین رفتن دما و کم و زیاد شدن مقدار نور می تواند بر روحیه و رفتار انسان ها تأثیر بگذارد.

پس اگر حالتان در برخی فصل ها به مقدار کافی خوش نیست، به خودتان زیادی خرده نگیرید. چون بدن شما کار خودش را می نماید و احتمالا وقتی حواستان نیست از فاکتورهای زیادی تاثیر می گیرد. از طرف دیگر نتایج یک مطالعه که به تازگی اجرا شده است، تأیید می نماید که سال، ماه، روز و ساعتی که ما در آن متولد می شویم ، بر شخصیت بزرگسالی ما تاثیر می گذارد.

بیشتر بخوانید:

شخصیت شناسی فصل ها بر اساس ماه تولد

از نظر روانشناسی شخصیت افرادی که در ماه های بهار و تابستان به جهان آمده اند بیش از حد دارای مزاج های مثبت بوده و بیشتر دچار تغییرات سریع خلق و خو می شوند. از طرف دیگر، افرادی که در فصل زمستان به جهان آمده اند، دارای مزاج های تحریک پذیر هستند. علاوه بر این ها مکانی که در آن زندگی می کنیم، آب و هوای معمول آن منطقه و بعلاوه تجربیات گذشته ما می توانند در انتخاب ما تأثیر بگذارند.

به عنوان مثال، اگر در کودکی از گذراندن اوقات فراغت در تابستان و خارج از منزل لذت می برده اید و خاطرات خوبی از این فصل داشته اید، احتمالا وقتی به دوران بزرگسالی قدم می گذارید، عاشق تابستان خواهید شد. در ادامه خصوصیات مشترک علاقه مندان به یک فصل خاص را بیان خواهیم کرد.

شخصیت شناسی فصل ها (ارتباط شخصیت افراد با فصل مورد علاقه)

روانشناسی شخصیت مربوط به فصل بهار

وقتی بهار با روزهای نه چندان کوتاه و شب های نه چندان طولانی جای زمستان می گیرد، منظره ها سبزتر شده و دوباره گل ها ظاهر می شوند این فصل به خاطر آغاز تازه، حسابی پرطرفدار است.

از نظر روانشناسی شخصیت اگر ترجیح شما هم فصل بهار است و از بین همه فصول، آن را بیشتر دوست دارید در خصوص شخصیتتان یاید بگوییم شما یک فرد اصیل و همواره در پی تجربه های تازه هستید. شما فردی بسیار خونگرم و دوست داشتنی هستید و احتیاج به توجه اطرافیان به ویژه عزیزان خود دارید.

رواشناسی شخصیت افراد علاقه مند به فصل تابستان

با رسیدن فصل تابستان روزها طولانی تر ، گرم تر و روشن تر می شوند و احتمالا در پی آن پوست شما در معرض آفتاب سوختگی قرار می گیرد، ولی اگر با این حال ترجیح می دهید روزهای طولانی تری داشته باشید و حس می کنید وقت بیشتری برای انجام کارها و سرگرمی دارید یا به بیان دیگر، در این فصل در برترین حالت خود هستید، شما یک فرد تابستانی به حساب می آیید.

همان طور که تابستان گردابی از انرژی است ، احتمالا شما هم نمی توانید لحظه ای متوقف شوید. از نظر روانشناسی شخصیت شما عاشق این هستید که از کنج عزلت خود خارج شوید ، حرکت کنید ، سفر بروید، مردم را ببینید و از فضای باز لذت ببرید. شخصیت شناسی فصل شما این است که بیش از آن که درون گرا باشید، فردی شوخ طبع ، خوش بین و خوش فکر هستید.

بیشتر بخوانید:

روانشناسی شخصیت افراد در فصل پاییز

پاییز با رنگ های مجذوب کننده و خیره نماینده نارنجی ، قهوه ای و قرمز با آب و هوای خنک تر از تابستان توصیف می گردد. اگر عاشق این فصل سراسر زیبایی هستید، شخصیتی آرام ، عاشقانه و خلاق دارید. با این حال ، خلق و خوی شما مدام در حال تغییر است. شما منبع آرامش برای خودتان و اطرافیانتان به حساب می آیید و همواره در پی آرامش در زندگی خود هستید.

بیشتر بخوانید:

روانشناسی و شناخت ویژگی افراد علاقه مند به فصل زمستان

دوست دارید در سرما و در زیر روسری و کلاه گرم خود پناه بگیرید. یا اینکه در زیر پتو جلوی یک فیلم خوب با یک نوشیدنی گرم ، به خواب زمستانی بروید. زمستان قطعا فصل شماست. شما خیلی دوست ندارید از منطقه راحتی خود خارج شوید. ما می توانیم شما را فردی درونگرا و دارای شخصیتی آرام توصیف کنیم.

نکته: همانطور که گفتیم عوامل زیادی در انتخاب یک فصل به عنوان فصل مورد علاقه دخیل هستند اما شما می توانید با تحلیل شخصیت خودتان به شناخت بیشتری در خصوص روحیاتتان برسید. اگر به این مباحث علاقمند هستید پیشنهاد می کنیم مقاله ارتباط میان روانشناسی شخصیت و افسردگی زمستانی را هم بخوانید.

منبع: safe365

منبع: افق کوروش
انتشار: 31 خرداد 1401 بروزرسانی: 31 خرداد 1401 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1420

به "شخصیت شناسی فصل ها ، ارتباط فصل مورد علاقه و شخصیت شما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شخصیت شناسی فصل ها ، ارتباط فصل مورد علاقه و شخصیت شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید