خوشمزه ترین غذاهای اتریشی

به گزارش تور انگلیس، معرفی غذاهای اتریشی

اتریش زمانی مقر امپراتوری هابسبورگ بود و قلمرو این امپراتوری از غرب به فرانسه و از شرق به روسیه می رسید. به همین علت آشپزی امروزه اتریش ترکیبی از غذاهای کشورهای مختلف اروپایی است. در این مطلب قصد داریم خوشمزه ترین غذاهای اتریشی را به شما معرفی کنیم که بسیار محبوب و پرطرفدار هستند. در سفر به اتریش و شهرهایی مثل وین می توانید این غذاهای خوش طعم و لذیذ را امتحان کنید. با خبرنگاران همراه باشید.

خوشمزه ترین غذاهای اتریشی

تافل اشپیتز | Tafelspitz

یکی دیگر از غذاهای اتریشی تافل اشپیتز است که با استفاده از فیله گوشت گاو یا گوساله بخارپز تهیه می گردد. اگر به غذاهای گوشتی علاقه دارید پیشنهاد می کنیم در سفر به اتریش این غذا را حتما امتحان کنید. برش های گوشت پخته شده را معمولا همراه با سبزیجاتی مثل سیب زمینی، هویج و ترب کوهی سرو می نمایند. تافل اشپیتز در سرتاسر اتریش محبوب و پرطرفدار است و به ویژه در پاییز و زمستان بیشتر مصرف می گردد.

گولاش اتریشی | Austrian Goulash

گولاش در واقع یک غذای مجارستانی است اما وارد آشپزی اتریش شده و امروزه به یکی از محبوب ترین غذاهای اتریشی تبدیل شده است. در سفر به اتریش و به ویژه شهر وین در منوی بیشتر رستوران ها این غذا را خواهید دید. گولاش یک نوع خوراک است که از گوشت گاو یا گوسفند به همراه گوجه، پیاز و پاپریکا تهیه می گردد. اتریشی ها تغییراتی در این غذا به وجود آورده اند و گولاش را معمولا همراه با کوفته ای خوشمزه از سیب زمینی و سبزیجات و …. سرو می نمایند.

اشتردول سیب | Apple Strudel

یکی دیگر از غذاهای اتریشی که امروزه در سرتاسر جهان محبوبیت پیدا نموده اشترودل است. امروزه اشترودل بخشی از آشپزی کشورهای اروپای شرقی است و در سرتاسر جهان هم سرو می گردد. در سفر به اتریش می توانید اشترودل سیب را در اغلب شیرینی فروشی ها، نانوایی ها، کافه ها و رستوران ها پیدا کنید. اشترودل با خمیری شیرینی ترد و سبکی تهیه می گردد که به صورت لایه لایه روی هم قرار می گیرند و داخلش هم با سیب، شکر، کشمش، لیمو، دارچین و … پر می گردد. اشتردول داغ و تازه در کنار یک فنجان قهوه خوش عطر صبحانه و میان وعده ای بی نظیر در وین خواهد بود.

مارچوبه | Spargel

اگر در فصل بهار به اتریش و شهر وین سفر می کنید پیشنهاد می کنیم حتما مارچوبه های بهاری اتریش را امتحان کنید. مارچوبه های سبز و سفید بخشی مهم از آشپزی اتریش هستند و در بسیاری از غذاهای اتریشی از مارچوبه استفاده می گردد. اتریشی ها مارچوبه را در کنار انواع غذاهای گوشتی مثل مرغ، ماهی و استیک سرو می نمایند. بعلاوه مارچوبه ها را به صورت جداگانه و به عنوان یک پیش غذا یا میان وعده خوشمزه هم سرو می نمایند که بسیار خوشمزه و خوش طعم است. مارچوبه سفید را با کمی کره، لیموی تازه و گاهی پنیر و جعفری سرو می نمایند و در بیشتر کافه ها و رستوران ها می توانید آن را سفارش بدهید.

سالاد سیب زمینی | Erdäpfelsalat

سالاد سیب زمینی را شاید در کشورهای دیگر هم پیدا کنید اما مطمئنا این غذا به سبک اتریشی طعم و مزه دیگری دارد. برخلاف بیشتر سالادهای سیب زمینی، در نسخه اتریشی از سس مایونز استفاده نمی گردد و در عوض سرکه سفید به آن اضافه می نمایند. در بعضی رستوران ها گاهی آب مرغ یا گوشت هم به سالاد اضافه می نمایند تا طعم بیشتری داشته باشد. سالاد سیب زمینی یکی از محبوب ترین غذاهای اتریشی است و در کنار شنیتسل، مارچوبه و … ترکیبی عالی و خوشمزه به وجود می آورد.

شیرینی مربایی | Powidltascherl

این شیرینی های خوشمزه و لذیذ مختص اتریش هستند و در بیشتر شهرها به فروش می رسند. البته در کشورهای نزدیک و همسایه مثل چک هم ممکن است این شیرینی را ببینید اما باید بدانید که جزئی از آشپزی اصیل و غذاهای اتریشی به حساب می آیند. داخل این شیرینی ها مربای آلو و گاهی خود آلو قرار داده می گردد و روی آن هم با پودر قند، گردوی خرد شده و .. تزئین می گردد. در بیشتر رستوران و کافه های اتریش و وین می توانید این شیرینی خوشمزه را همراه با یک فنجان قهوه یا چای سفارش بدهید.

کیزرشمارن | Kaiserschmarrn

احتمالا تا الان متوجه شده اید که در غذاهای اتریشی دسر جایگاه ویژه ای دارد. اتریشی ها عاشق دسر هستند و انواع مختلفی از دسر و شیرینی دارند که همگی خوشمزه هستند. یکی از محبوب ترین دسرهای اتریشی همین کیزرشمارن است. ظاهرا امپراتور اتریش، فرانتز جوزف عاشق این دسر بوده و به همین علت آن را پنکیک امپراتور هم می نامند. پنکیک ها را بعد از آماده شدن تکه تکه می نمایند، روی آن پودر قند می پاشند و همراه با سیب، مربا، کشمش و گردو و خامه سرو می نمایند.

سوسیس وینی | Viennese Sausage

یکی دیگر از غذاهای اتریشی نوعی سوسیس به نام ورسترل (würstels) است. اتریشی ها عاشق این سوسیس هستند و به عنوان ناهار، شام و میان وعده آن را مصرف می نمایند. در شهرهای مختلف مثل وین می توانید غرفه ها و اغذیه فروشی های سیاری را ببینید که به فروش این سوسیس مشغولند. این سوسیس ها بسیار خوش طعم و پرمزه هستند و همراه با نان یا سیب زمینی سرخ شده سرو می شوند. سوسیس ورسترل در بسیاری از غذاهای اتریشی هم استفاده می شوند و انواع پیتزا، خوراک و غذاهای مختلف با استفاد از این سوسیس خوشمزه آماده می گردد.

شنیتسل | Schnitzel

شنیتسل را خیلی از ما تا به حال امتحان نموده ایم، اما شاید هیچ کس نمی داند که خاستگاه اصلی این غذای خوشمزه کشور اتریش است! شنیتسل غذای ملی اتریش به شمار میرود و این غذا را به تمام کشورهای جهان صادر نموده است. همان طور که می دانید برای تهیه شنیتسل، فیله مرغ را به پودر سوخاری آغشته می نمایند و بعد سرخ می نمایند. در سفر به اتریش می توانید در تمام رستوران ها و اغذیه فروشی های سیار وین این غذای خوشمزه را پیدا کنید. شنیتسل با این که غذای ساده ای است اما یکی از خوشمزه ترین غذاهای اتریشی است و کمتر کسی پیدا می گردد که عاشق آن نباشد.

منبع: tripsavvy.com

منبع: الی گشت
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1345

به "خوشمزه ترین غذاهای اتریشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشمزه ترین غذاهای اتریشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید