غذاهای محلی بارسلونا؛ از سرسئولا تا اسکالیویدا

به گزارش تور انگلیس، بارسلونا منزلگاه بعضی از برترین غذاهای جهان است که بیشتر از سبزیجات و ماهی تهیه می شوند. برای آشنایی با غذاهای این شهر با این مقاله همراه باشید.

غذاهای محلی بارسلونا؛ از سرسئولا تا اسکالیویدا

سه ماده اصلی که بدون شک در تمام غذاهای بارسلون استفاده می شوند روغن زیتون، سیر و گوجه است. خلاقیت نکته ای است که آشپزی بارسلونا را از دیگر آشپزی های شهرهای دیگر اسپانیا متمایز می نماید. به عنوان مثال کشمش و آجیل را در بشقاب های سبزیجات ترکیب می نمایند، گوشت های مختلف را در کنار هم استفاده می نمایند، یا مرغ یا گوشت قرمز را با میوه می پزند. بعلاوه آشپزی این منطقه به علت مجاورت با دریای مدیترانه شامل غذاهای دریایی نیز هست.

سرسوئلا (Sarsuela)

سرسوئلا غذایی دریایی است که از ترکیب انواع ماهی ها، خرچنگ، میگو، ماهی مرکب، صدف سیاه، صدف دو کفه ای، خارچنگ، و شاه میگو تهیه می گردد. تمام این مواد را در ظرفی از روغن زیتون، گوجه، لیمو، فلفل قرمز، ادویه و غیره تفت می دهند. بعضی به این مواد آرد و همبرگر نیز اضافه می نمایند.

سرسئولا در ماهیتابه های بزرگ، و با نان و لیمو سرو می گردد.

پا امب تومکت (Pa amb tomaquet)

نام این غذا به معنای نان و گوجه است. به نظر ساده می آید اما یکی از پرطرفدارترین و اصیل ترین غذاها در بین بومی ها است. برای تهیه نان را (به صورت تست یا ساده) را با روغن زیتون یا نمک طعم دار می نمایند سپس گوجه را روی آن می مالند. گاهی پیش از اضافه کردن گوجه از سیر برای خوش طعم تر کردن نان استفاده می نمایند.

از این غذا به عنوان میان وعده یا تاپاس (پیش غذای اسپانیایی) در کنار غذاهای دیگر در وعده های صبحانه یا شام سرو می گردد.

فیدیئودا (Fideua)

فیدیئودا به معنای میزان زیادی نودل، غذایی دریایی و شبیه به پائیا است. مواد اصلی این غذا شامل نودل، ماهی (پلیدماهی، ماهی مرکب، سپیداج وصخره ماهی) و میگو است. به طور معمول این مواد با لیمو طعم دار می شوند.

فیدیئودا را در ظرف های بزرگ سرو می نمایند.

کرما کاتالانا (Crema Catalana)

کرما کاتالانا که به کرم بروئل نیز شناخته می گردد نوعی دسر محبوب است که از کاستارد غلیظ و کارامل تهیه می گردد. این مواد را معمولا با وانیل خوش طعم می نمایند (البته از مواد مختلف دیگری چون لیمو، پرتقال و دارچین نیز استفاده می گردد). در آشپزی نو شکر را روی کرم داغ می نمایند.

کلسوتادا (Calçotada)

کلسوتادا از دیگر غذاهای محبوب و اصیل بارسلونا است که از کلکوت و سس رومسکو تهیه می گردد. کلکوت نوعی پیازچه بومی اسپانیا که هر سال آخر زمستان به عمل می آید. مردم حومه شهرها این پیازچه ها را کبابی نموده و می خورند. میانه مصرف کلکوت در سال برای هر نفر 20 عدد است.

سس رومسکو از ترکیب فندق، بادام و فلفل قرمز تهیه می گردد. این سس را با بسیاری غذاهای گیاهی استفاده می نمایند.

اسکالیویدا یا سبزیجات کبابی (Escalivvida)

اسکالیویدا غذایی بسیار قدیمی است که از بادمجان، فلفل دلمه ای، روغن زیتون و گاهی پیاز، گوجه، سیر و نمک تهیه می گردد. بادمجان را نیمسوز و دیگر مواد را کبابی می نمایند. این غذا را به عنوان تاپاس نیز سرو می نمایند.

اسکالیویدا از کلمه کاتالانیایی به معنای پختن در خاکستر می آید و اشاره به تهیه غذا بر آتش دارد.

اسکیسادا یا سالاد ماهی نمکسود (Esqueixada)

اسکیسادا نوعی سالاد دریایی است که از ماهی روغن، گوجه، پیاز، روغن زیتون، سرکه، نمک و گاهی زیتون و تخم مرغ آبپز تهیه می گردد. این غذا معمولا در تابستان سرو می گردد.

اگر دل تان می خواهد روزی به اسپانیا سفر کنید و در بارسلون به ماجراجویی بپردازید، برای انتخاب تور بارسلونا، می توانید به یاری خبرنگاران قیمت تورهای آژانس های همکار را مشاهده و مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم نموده ایم تا بتوانید به راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را مقرون به صرفه تر از همه جا برنامه ریزی کنید.

تور ترکیبی اسپانیا

منبع: کجارو / devourbarcelonafoodtours.com / whatbarcelona.com
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1389

به "غذاهای محلی بارسلونا؛ از سرسئولا تا اسکالیویدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای محلی بارسلونا؛ از سرسئولا تا اسکالیویدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید