طرز تهیه حریره بادام بدون شیر برای نوزادان و بزرگسالان

به گزارش تور انگلیس، حریره بادام در بیشتر مواقع به عنوان غذای یاریی برای نوزادان شناخته می گردد. مادران اغلب در سنین شش ماهگی آن را به بچه ها خود می دهند تا به هضم آسان غذایشان یاری نمایند. در حقیقت آن را دسری خوشمزه برای بزرگسالان هم می توان به حساب آورد. اگر روش تهیه حریره بادام را نمی دانید، تنها کافی است طرز تهیه حریره بادام را در کتاب کاله سرچ کنید. حساسیت به لبنیات مانند شیر، کوچک و بزرگ نمی شناسد و افراد را دچار حساسیت های پوستی مانند قرمزی یا خارش پوست می نماید. همراه ما باشد تا طرز تهیه حریره بادام بدون شیر را برایتان بگوییم.

طرز تهیه حریره بادام بدون شیر برای نوزادان و بزرگسالان

مواد لازم برای تهیه حریره بادام بدون شیر

  • آب یک ونیم لیوان
  • آرد برنج یک قاشق غذاخوری
  • بادام (پودر شده) نصف قاشق غذاخوری
  • عسل یا شکر به میزان لازم

طرز تهیه حریره بادام بدون شیر

1. آرد برنج را در آب سرد خیس کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه حریره بادام بدون شیر، آرد برنج را در آب سرد خیس کنید. در ادامه آن را هم بزنید تا خوب حل گردد. این کار از گلوله گلوله شدن آرد هنگام پخت، جلوگیری می نماید. علت این کار را نشاسته موجود در آرد برنج می دانند.

در ادامه بادام ها را آب ولرم برای چندساعتی خیس کنید، سپس پوست آن ها را گرفته و با یاری رنده یا مخلوط کن، خوب آن ها را پوره کنید.

نکته برای پوره کردن بادام ها

  • اگر برای درست کردن حریره بادام عجله داشتید، بادام ها را می توانید برای مدت کوتاهی در آب جوش خیس کنید.
  • در صورت داشتن فر، بادام ها را درون سینی فر بریزید و با دمای 180 درجه سانتی گراد، به مدت هفت دقیقه در فر قرار دهید. بعد از خنک شدن آن ها را با مخلوط کن آسیاب کنید.

2. طعم دهنده اضافه کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه حریره بادام، طعم دهنده ای که برای شیرین کردن این دسر انتخاب نموده اید را به همراه پوره بادام به آب اضافه کنید. با توجه به ذائقه خود می توانید از عسل، شکر یا نبات هم بهره ببرید.

3. مواد را روی شعله گاز قرار دهید

هنگامی که پوره بادام و آب را به آردبرنج خیس خورده اضافه کردید، ظرف موردنظر را روی شعله گاز قرار دهید. حرارت را زیاد کنید و مدام حریره را هم بزنید. حواستان باشد که حریره تان ته نگیرد.

وقتی حریره تان به جوش آمد، شعله آن را کم کنید و اجازه دهید که به مدت هفت دقیقه آرام آرام برای خود بجوشد. سپس آن را از روی حرارت بردارید و در ظرف های مورد نظرتان سرو کنید.

حریره بادام بدون شیر شما آماده است، نوش جان!

نکته

اگر حریره را برای نوزادتان آماده می کنید، بهتر است 20 تا 15 دقیقه جوش بخورد تا دچار دل درد نگردد.

حریره بادام بدون شیر برترین راه درمان سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن است.

فوت و فن های تهیه حریره بادام بدون شیر

حریره بادام از آن دسرهایی محسوب می گردد که هم می توان آن را برای دورهمی هایتان سرو کنید و هم به عنوان یک داروی مفید هنگام سرماخوردگی از آن بهره ببرید. بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید تا بتوانید یک دسر خوشمزه تهیه کنید.

در صورت تهیه حریره بادام بدون شیر برای نوزاد، چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

در صورت تهیه این غذای یاریی مفید برای بچه ها بهتر است، آن را از صافی رد کنید تا کامل یک دست گردد. بهتر است از طعم دهنده هایی مانند وانیل یا هل استفاده نکنید تا بچه ها تان دچار حساسیت نشوند. از آن جا که طبع آردبرنج و شیر سرد است، برای جلوگیری از بهم ریختگی معده بچه ها تان از نبات برای شیرین کردن بهره ببرید.

حریره را خیلی غلیظ نکنید. در صورت غلیظ بودن، کمی آب جوش به آن اضافه کنید.

غلظت حریره بادام باید به چه صورت باشد؟

غلظت حریره به ذائقه شما بستگی دارد، اما به صورت کلی غلظت آن مانند سوپ باید رقیق باشد.

برای پخت حریره بادام برای بزرگسالان از چه طعم دهنده هایی می توان استفاده کرد؟

پخت حریره بادام برای نوزادان محدودیت هایی را ایجاد می نماید. اما هنگام پخت حریره برای بزرگسالان می توانید از هل، وانیل و چوب دارچین هم بهره ببرید. در صورت تهیه آن برای بزرگسالان می توانید بعد از برداشتن حریره از روی گاز، به آن زرده تخم مرغ هم اضافه نموده و خوب هم بزنید. حریره را دوباره روی حرارت ملایم بگذارید و هم بزنید تا به غلظت فرنی برسد. برای تهیه فرنی با آرد برنج، می توانید طرز تهیه فرنی با آرد برنج را در کتاب کاله بخوانید.

فواید مصرف حریره بادام برای بچه ها چیست؟

مهم ترین علتی که متخصصان تغذیه کودک، این غذای یاریی را برای نوزادان پیشنهاد می دهند، جلوگیری از نرمی استخوان، کلسیم سازی و وجود مواد مغذی است. بهتر است برای رشد بهتر بچه ها مصرف آن را در رژیم غذایی شان قرار دهید.

مصرف حریره بادام برای بزرگسالان چه فایده ای دارد؟

حریره بادام هنگام سرماخوردگی برترین دارو برای فرد مریض است. حریره بادام، خس خس سینه را رفع نموده و برترین راه درمان برای گلودرد و سرفه به شمار میرود. مصرف آن در دوران سرماخوردگی سیستم ایمنی بدن شما را هم تقویت می نماید.

روش دیگر تهیه حریره بادام بدون شیر چیست؟

یکی دیگر از روش های تهیه حریره بادام بدون شیر با مایکروویو است. در این روش تمامی مواد را در کاسه قابل استفاده در مایکروویو بریزید و خوب با یکدیگر مخلو شان کنید. کاسه را به مدت 30 ثانیه با قدرت بالا در مایکروویو بگذارید تا بپزد. حواستان باشد که در این میان مواد را هم بزنید تا خوب مخلوط شوند.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 29 اسفند 1401 بروزرسانی: 29 اسفند 1401 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1571

به "طرز تهیه حریره بادام بدون شیر برای نوزادان و بزرگسالان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه حریره بادام بدون شیر برای نوزادان و بزرگسالان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید