غارهای یخی بیفیلد؛ نگینی بلورین در سواحل سوپریور

به گزارش تور انگلیس، غارهای یخی بیفیلد، از جمله جاذبه هایی است که در روزهای زمستانی و سرد سال هواداران و علاقه مندان به این پدیده را به طرف سواحل دریاچه سوپریور در شبه جزیره بیفیلد در استان ویسکانسین می کشاند. پدیده ای طبیعی که در طول تابستان غیر قابل دسترسی است و تنها به وسیله دریاچه از فاصله ای دور قابل رویت است و در پی ظهور فصل سرما و یخ بستن سطح دریاچه، امکان بازدید می یابد و به نحوی می توان گفت این پدیده خیره کننده طبیعی عروسی است که فصل زمستان به طبیعت هدیه می دهد. غار یخی دریاچه سوپریور یاد شده در 18 مایلی(28.96812 کیلومتری) غرب منطقه بیفیلد ویسکانسین واقع شده اند و به چشم انداز ای بدل شده است که نمی توان اشتیاق برای بازدید از آن را انکار نمود.

غارهای یخی بیفیلد؛ نگینی بلورین در سواحل سوپریور

غار نقره فام

به علت فعالیت یخچال های طبیعی در میلیون ها سال پیش در منطقه ویسکانسین، ماسه سنگ ها به مجسمه های صخره ای شگفت آوری بدل شدند که همین امر زمینه ساز شکل گیری و ایجاد مجموعه غارهای یخی بیفیلد در بالای دریاچه سوپریور(superior) شده است. به علت وجود سرمای هوا و حاکم بودن دمایی نزدیک به 15 درجه سانتی گراد زیر صفر، آب های که درون غار جریان دارند و گاها از روی سقف غار به طرف کف غار سرازیر می شوند دچار یخ زدگی شده، و قندیل های زیبا، جداره های یخی چشم نواز و بلورینی را پدید می آورد که چشم تمامی بازدیدنمایندگان را به خود خیره نموده و نظرها رو سمت خود متوجه می سازد. به علاوه که ورودی غار یخی دریاچه سوپریور نیز به واسطه وجود آب شارهایی که سطح آن دچار یخ زدگی شده است محصور گشته و هم چون پرده ای نقره ای بر در ورودی غار آویخته شده است.

بازدید از غار یخی بیفیلد سوپریور

با آغاز فصل سرما گردشگران از تمام نقاط دنیا خود را به منطقه یادشده می رسانند تا غار یخی دریاچه سوپریور را از نزدیک به دیدن بنشینند. هر چند که این سفر مخاطرات فراوانی دارد که نمی توان از آن چشم پوشی که بعضی از آن ها عبارتند از: خطر لغزندگی و سقوط بر روی سطح یخ زده دریاچه، ترک خوردن و شکستگی یخ ها، خطر کوه پیمایی و دسترسی به درون غارها، سرما زدگی در دمای جوی حاکم بر منطقه و... اما باز هم هستند کسانی که سالیانه منتظر فراهم شدن امکان و مقدمه سفر به این منطقه هستند و برای این بازدید لحظه شماری می نمایند.طی صحبت های شهردار منطقه ویسکانسین اگر شرایط صعود و دسترسی به غارها مهیا باشد به طور میانگین هفته 1000 بازید از غار یخی دریاچه سوپریور انجام می گردد که با می توان گفت مقدار قابل قبولی برای این منطقه با توجه به محدودیت های زمانی و مکانی دانست.عکس های فوق تنها بخشی از زیبایی های غار بیفیلد و منطقه ویسکانسین است که در قاب دوربین عکاسان نقش بسته است و شاید بتوان گفت می توانند ابزاری مناسب برای ایجاد انگیزه برای سفر به دریاچه سوپریور باشند.

منبع: همگردی
انتشار: 16 دی 1401 بروزرسانی: 16 دی 1401 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1537

به "غارهای یخی بیفیلد؛ نگینی بلورین در سواحل سوپریور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غارهای یخی بیفیلد؛ نگینی بلورین در سواحل سوپریور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید