متقاضیان مسکن ملی بخوانند

به گزارش تور انگلیس، خبرنگاران : معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از واریز وجه اولیه مسکن ملی از سوی 34 هزار متقاضی در شهرهایی که بنیاد مسکن وظیفه احداث مسکن ملی را برعهده دارد اطلاع داد.

متقاضیان مسکن ملی بخوانند

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی: جواد حق شناس آخرین شرایط اجرای طرح اقدام ملی مسکن را که توسط و یا با نظارت آن بنیاد احداث خواهد شد، اعلام نمود.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: 182877 نفر از متقاضیان در شهرهایی که بنیاد مسکن وظیفه احداث مسکن ملی را برعهده دارد، درخواست مسکن داشتند که فرم ج آنها سبز بود. از این تعداد، 44000 نفر تایید نهایی شده، مدارک را بارگذاری و فرم های مربوطه را تکمیل نموده و به عنوان تایید شده نهایی پذیرفته شدند.

حق شناس اضافه کرد: تا به امروز 34000 نفر واریز اولیه وجه را که معادل 40 میلیون تومان است انجام دادند. از تعداد افرادی که واریز وجه کردند برای 11000 نفر با وجود کوشش های سازمان ملی زمین ومسکن هنوز زمینی تخصیص نیافته است. درعین حال، 21349 نفر مشخص تکلیف شدند که در پروژه ها به شکل انفرادی و گروهی زمین دریافت نموده و خود اقدام به ساخت می نمایند و یا بنیاد مسکن خود برای ساخت واحدها اقدام خواهد نمود.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شرح داد: از 21349 نفری که مشخص تکلیف شدند، کار احداث 1198 وحد در قالب 23 پروژه در زمین های بنیاد مسکن و احداث 5554 واحد در قالب 29 پروژه در زمین های راه و شهرسازی، شروع شده است. همچنین زمین حدود 9000 نفر نیز به شکل انفرادی و یا گروهی تحویل شده است که این افراد باید برای دریافت پروانه و ساخت اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: آورده اولیه متقاضیان 40 میلیون تومان به اضافه 100 میلیون تومان تسهیلات بانکی است. در عین حال، طی 18 ماه متقاضیان باید بر اساس نرخی که سازندگان اعلام می نمایند نسبت به تکمیل سایر مبالغ خود که قیمت تمام شده یک واحد مسکونی ملی است اقدام نمایند که این رقم توسط سازندگان فصل به فصل به متقاضیان اعلام خواهد شد.

حق شناس در مورد میانگین قیمت تمام شده هر واحد مسکن ملی، گفت: اعلام نهایی قیمت ها به طور دقیق امکانپذیر نیست. همچنانکه وزارت راه و شهرسازی نیز اعلام نموده است، نرخ پایه ای که توسط سازندگان و انبوه سازان اعلام می گردد ملاک عمل خواهد بود و با توجه به افزایش قیمت مصالح از ابتدای سال تا به امروز، قیمت هر متر واحد آپارتمانی که احداث خواهد شد بیش از 3 میلیون تومان برآورد می گردد که البته باز هم این رقم نهایی نیست.

وی یادآور شد: هر پروژه ای از مسکن ملی، مستقلا بنا بر موقعیت، مکان، دسترسی، تعداد طبقات، سطح زیربنا و توپوگرافی متفاوت خواهد بود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 709

به "متقاضیان مسکن ملی بخوانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متقاضیان مسکن ملی بخوانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید