بازسازی خانه: بازسازی کلاه فرنگی ارگ بم به زودی شروع می گردد

به گزارش تور انگلیس، بازسازی کلاه فرنگی، یکی از مهم ترین بناهای ارگ بم از نیمه دوم آبان امسال شروع می گردد.

بازسازی خانه: بازسازی کلاه فرنگی ارگ بم به زودی شروع می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

کلاه فرنگی یکی از مهم ترین بناهای ارگ بم محسوب می گردد که در زلزله سال 82 به طور کامل فرو ریخت. مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،اعلام کردکه با این وجود از بقایای این بنای ارزشمند بخش اندکی باقی ماند که به گفته مدیر پایگاه میراث جهانی ارگ بم این بخش کوچک نیز بسیار متزلزل است.

افشین ابراهیمی مدیر پایگاه میراث جهانی ارگ بم، روز یکشنبه 16 مهر 96، با اعلام این مطلب گفت:

کلاه فرنگی یکی از عناصر مهم معماری بخش حاکم نشین ارگ بم و در واقع بلندترین نقطه ارگ محسوب می گردد، چنانچه در گذشته رصد و دیده بانی دشت در این نقطه صورت می گرفته است. با این وجود در زلزله بم این بخش به طور کامل تخریب و بقایای اندکی که از این ساختار باقی ماند بسیار متزلزل و از هم پاشیده بود.

مدیر پایگاه میراث جهانی ارگ بم اضافه کرد:

هم اکنون با طرحی که برای بازسازی مهم ترین و بلندترین بخش حاکم نشین ارگ بم در نظر گرفته شده است، مقرر شده در مرحله نخست بخش اندک به جای مانده استحکام بخشی گردد و در ادامه نیز بازسازی کلاه فرنگی در دستور کار قرار بگیرد.

او تأکید کرد:

در حال حاضر طرح بازسازی کلاه فرنگی با آنالیز کارشناسان به انجام رسیده و پیش بینی می گردد که از نیمه دوم آبان بازسازی کلاه فرنگی به عنوان یکی از اقدامات مهم ارگ بم در دستور کار قرار گیرد.

ابراهیمی گفت:

در حال حاضر در داخل ارگ بم 15 کارگاه فعال بازسازیی وجود دارد، که بازسازی کلاه فرنگی یکی از مهم ترین فعالیت های این پایگاه به شمار می رود. بعلاوه چهار کارگاه بازسازیی نیز خارج از ارگ بم وجود دارد که اخیراً نیز بازسازی مسجد مجموعه وکیل شروع شده است.

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1396

به "بازسازی خانه: بازسازی کلاه فرنگی ارگ بم به زودی شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه: بازسازی کلاه فرنگی ارگ بم به زودی شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید