مهاجرت به کانادا

به گزارش تور انگلیس، از جمله مواردی که باعث شده است کانادا مقصد مورد علاقه مهاجرین گردد، سیستم مالی، سلامت و درمان، سیستم آموزشی، فرهنگ، چشم انداز های بکر و زیبا و حیات وحش بی نظیر آن می باشد. در کشور کانادا فرصت ها و پتانسیل های کاری زیادی برای کارآفرینان و متخصصین حرفه ای موجود می باشد و این توانایی بیشتر در اقتصاد صنعتی کانادا ریشه دارد. کانادا به عنوان یکی از ثروتمند ترین کشور های دنیا، بالاترین استاندارد های زندگی را دارد، این در حالی است که میزان مالیات در این کشور خیلی پایین می باشد. نکته قابل توجه دیگر نرخ تورم در کانادا است که برابر با 2.3 درصد است. این کشور سعی نموده است هر ساله بر درآمد خود بیافزاید به همین دلیل هر روزه شاهد پیشرفت و توسعه مالی و کاهش نرخ بیکاری در این کشور هستیم و هر ساله صد ها و حتی هزار ها فرصت شغلی جدید در این کشور معرفی می گردد. یکی از مواردی که بیش از همه باعث شده است توجه مهاجرین به این کشور جلب گردد، سیستم آموزشی آن است. کالج و ها و دانشگاه های کانادا در سطح بین المللی از درجه علمی و اعتبار قابل ملاحظه ای بر خوردار می باشند. از طریفی کانادا دارای تحصیل نموده ترین قشر جامعه در دنیا می باشد

مهاجرت به کانادا

شرایط و مدارک مورد احتیاج برای مهاجرت به کانادا

مدارک مورد احتیاج در هر یک از برنامه های مهاجرتی متفاوت است؛ اغلب مدارکی همچون مدارک شناسایی، مدارک تحصیلی، سوابق کاری، تمکن مالی و غیره مورد احتیاج است.

هزینه مهاجرت به کانادا

هزینه مهاجرت به کانادا با توجه به شرایط و روش مهاجرتی متفاوت است. چیزی که واضح است این است که شما باید حداقل بتوانید تمکن مالی برای هزینه های زندگی یک سال خود در کانادا را ارائه دهید. این مبلغ حداقل حدود 13,000 دلار کانادا خواهد بود. علاوه بر این، باید هزینه های ویزا و اقامت را نیز در نظر داشته باشید.

هزینه زندگی در کانادا

هزینه زندگی در کانادا بسته به سبک زندگی و شهر محل اقامت متفاوت می باشد. به طور متوسط این هزینه به صورت ماهیانه بین 1000$ تا 2000$ (دلار کانادا) است. در واقع هزینه زندگی در کانادا نسبت به سایر کشورهای انگلیسی زبان همچون استرالیا بسیار پایین تر است. همان طوری که در نمودار آماری زیر هم آمده است، بالاترین بخش از بودجه مالی هر فرد یا هر خانوار در کانادا به هزینه های خرید از بازار اختصاص می یابد که مجموعا یک چهارم هزینه ها در کانادا را تشکیل می دهد.

مهاجرت به کانادا به همراه خانواده

برخی از برنامه های مهاجرتی خاصی، این امکان را به مهاجران خارجی می دهند تا بتوانند به همراه اعضای خانواده خود به کانادا مهاجرت کنند. با این وجود، اعضای خانواده ای که امکان مهاجرت را دارند، در هریک از برنامه های مهاجرتی متفاوت است. به عنوان مثال، مهاجرانی که به وسیله سیستم اکسپرس انتری کانادا اقدام می کنند، می توانند تنها همسر و فرزندان وابسته خود را نام نویسی کند؛ اما این امکان برای والدین او میسر نیست. با این حال، کانادا برنامه های اسپانسرشیپ خانواده را معرفی نموده است که به شهروندان و مقیمان دائم کانادا این امکان را می دهد که بتوانند همسر، فرزندان وابسته، والدین و پدر عظیم و مادر عظیم خود را برای مهاجرت به کانادا حمایت کنند.

دلایل مهاجرت به کانادا

چرا کشور کانادا بهترین کشور برای مهاجرت است؟ همه ما می دانیم که کشور کانادا همه ساله از سیل عظیمی از مهاجران و پناهندگان استقبال می نماید. حتی آمار و ارقام حاصله از مطالعات میدانی هم مبین این صندلی برتر این کشور می باشد. مثلا، بنا به مطالعه صورت گرفته توسط U.S News and World Report، کشور کانادا پس از آلمان، دومین کشور مهاجر پذیر دنیا رتبه بندی شده است. دلایل اساسی مهاجرت به کانادا:

  • اقتصاد پویا
  • نرخ بیکاری 2.9%
  • فرصت های کاری بالا
  • تنوع قومی
  • فرهنگ کانادایی
  • تامین اجتماعی در کانادا
  • قوانین مهاجرتی راحت

مدت زمان فرآیند مهاجرت به کانادا

مدت زمان رسیدگی به پرونده های مهاجرتی کانادا در هریک از برنامه های مهاجرتی متفاوت است. برخی از درخواست های اقامت دائم تحت سیستم جدید اکسپرس انتری کانادا، در کمتر از 6 ماه رسیدگی می شوند. این در حالی است که زمان رسیدگی در سایر برنامه های مهاجرتی ممکن است 2 سال یا بیشتر به طول انجامد.

حفظ اقامت کانادا

پس از مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت کانادا، برای حفظ ان، فرد دارنده کارت اقامت دائم کانادا باید مدت مشخصی در کشور کانادا حضور فیزیکی داشته باشد. افراد باید به مدت 2 سال در 5 سال را در کانادا حضور داشته تا بتواند پس از ان کارت اقامت دائم کانادای خود را تمدید کند. این قانون تنها یک استثنا دارد و ان اینکه اگر فرد در در یک شرکت کانادایی در خارج از کشور کاناد مشغول به کار باشد و یا برای دولت کانادا در خارج از کانادا کار کند، شامل این قانون نمیگردد و می تواند کارت اقامت دائم کانادا را تمدید کند.

اخذ پاسپورت کانادا

برای تبدیل کارت اقامت دائم کانادا به پاسپورت کانادا و یا همان سیتیزن شدن، فرد باید مدت 3 سال را در طی یک دوره 5 ساله در کانادا حضور فیزیکی داشته باشد تا بتواند پاسپورت کانادا را دریافت نماید. کانادا دارای برنامه های مهاجرتی زیادی است که در صورت واجد شرایط بودن منجر به اخذ اقامت کانادا می گردد، مانند برنامه های اکسپرس اینتری یا مهاجرت تحصیلی به کانادا و یا مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا که در بالا شرح داده شد. در برخی برنامه ها فرد متقاضی ضروری است ابتدا ویزای تحصیلی و یا کار وارد کانادا شده و پس از احراز شرایط لازم اقامت کانادا را کسب نمایید.

اقامت کانادا

هنگامی که فرد، اقامت دائم کانادا را اخذ نمود به این معنی است که تقریبا از تمامی حقوق شهروندی کانادا به جز حق رای دادن برخوردار شده است. به عنوان مثال، می تواند وام دانشجویی و یا وام خرید خانه استفاده کند، و همچنین فرزندتان خود در مدارس کانادا به شکل رایگان ثبت نام کند، و از بیمه های درمانی کشور کانادا استفاده کند ولی باید توجه داشت حفظ اقامت دائم کانادا مستلزم حضور فیزیکی حداقل 2 سال در 5 سال اول ورود به کانادا میباشد.در غیر اینصورت اقامت دائم کانادا باطل شده و دیگر امکان ورود به کانادا وجود ندارد.

راه های مهاجرت به کانادا

روشهای مهاجرت به کانادا را می توان به 5 دسته اصلی تقسیم کرد. افراد معمولا به دنبال راحت ترین راه اخذ اقامت کانادا هستند؛ برای رسیدن به آن باید روش های مهاجرت به کانادا را بشناسید و با توجه به شرایط خود متناسب ترین روش را انتخاب نمائید. این روشها شامل مهاجرت به کانادا به وسیله کار، سرمایه گذاری، تحصیل، ازدواج با تبعه کانادا و ویزای مولتی کانادا می باشد. قوانین اقامت کانادا در هر کدام از این گروه ها متفاوت است. شما برای انتخاب مناسبترین روش مهاجرتی باید اصول این روش ها را بدانید و سپس با توجه به شرایط خود مناسبترین روش را انتخاب کنید. برای مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت این کشور، برنامه های گوناگونی وجود دارند که متقاضیان اخذ اقامت کانادا به توجه به شرایط خودشان، باید یکی از آنها را انتخاب کنند، زیرا قرار دریافت در بهترین برنامه مهاجرتی، شرط اصلی موفقیت متقاضی مهاجرت به کانادا است.

شرایط اخذ اقامت کانادا

برای اخذ اقامت کانادا شما باید شرایط خاصی داشته باشید. برای اقدام به وسیله هر یک از روش هایی که در ادامه آنالیز میگردد، شرایطی خاصی مورد احتیاج است که بستگی به نوع روش مهاجرتی دارد. از مهم ترین عواملی که برای مهاجرت به کانادا دارای اهمیت است می توان به مدرک تحصیلی، سن، مدرک زبان انگلیسی، سابقه کار و میزان سرمایه اشاره کرد. برخی از این عوامل در برخی از روش ها مهمتر و در برخی دیگر کمتر اهمیت دارند. به عنوان برای مهاجرت تحصیلی به کانادا سن شما بسیار مهم است، به این صورت که هر چه از زمان دریافت آخرین مدرک تحصیلی شما کمتر گذشته باشد، شانس بیشتری برای دریافت اقامت کانادا خواهید داشت؛ در حالی که سن در روش مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا اهمیت کمتری دارد. مثال دیگر اینکه شما برای سرمایه گذاری در کانادا به سرمایه ای حدود 100 تا 250 هزار دلار کانادا احتیاج دارید، در حالی که در روش مهاجرت تحصیلی کانادا به سرمایه ای بین 10 تا 30 هزار دلار کانادا احتیاج دارید.

ویزای مولتی کانادا

نخستین گام برای ورود به کانادا به هر انگیزه خواه گردشگری و یا ملاقات از بستگان، دریافت ویزای کانادا میباشد. ویزای کانادا با عناوینی مانند ویزای مولتیپل کانادا، ویزای مولتی کانادا، و یا ویزای 5 ساله کانادا نیز شناخته میگردد. هم اکنون و بر اساس قوانین وزارت مهاجرت کانادا، تمامی ویزاهای گردشگری کانادا برای ایرانیان به شکل ویزای مولتیپل صادر می گردد. ویزای مولتیپل کانادا از نوع اقامت موقت بوده و دارنده ان میتواند در هر بار ورود به کانادا تا حداکثر 6 ماه در این کشور حضور پیوسته داشته باشد.

مهاجرت به کانادا به وسیله اسپانسرشیپ

اگر شما دارای اقامت دائم کانادا و یا سیتیزن کانادا بوده و سن شما بالای 18 سال است می توانید همسر پدر و یا مادر خود را اسپانسر نمایید و آنها هم اقامت دائم کانادا را به دست آورند. به عنوان مثال در خصوص مهاجرت به کانادا به وسیله ازدواج شما به عنوان اسپانسر کننده و همسرتان به عنوان اسپانسر شونده می بایست در هنگام ارسال مدارک به اداره مهاجرت کانادا باید مقیم (دارای کارت PR کانادا) و یا شهروند (دارای پاسپورت کانادا) کانادا باشید. همچنین شما به مدت 3 سال از زمان ورود به کانادا، متعهد به پرداخت کلیه هزینه های فرد اسپانسر شده خواهید بود.

اگر تصمیم به اخذ اقامت کانادا برای همسر و یا اقوام درجه اول خود را دارید، در ادامه شرایط لازم و مدارک و قوانین اخذ اقامت کانادا به وسیله اسپانسرشیپ به صورت کامل آنالیز شده است.

ویزای جاب افر

دولت کانادا از افراد متخصص، با مهارت و سطح بالایی که بتوانند در موقعیت های شغلی این کشور به خوبی ایفای نقش کنند، حمایت ویژه ای نموده و برای آن ها شرایطی را فراهم می نماید که به طور دائم و یا موقت بتوانند در کانادا کار کنند.این ویزا برای آن دسته از افرادی که به دنبال کار در کشور کانادا می باشند، مناسب است و با داشتن آن، دولت کانادا بهتر و بیشتر می تواند به مهاجرین جویای کار اعتماد کند.

ویزای خود اشتغالی

منظور از خود اشتغالی فردی است که سابقه کاری مرتبطی داشته باشد، علاقه مند به ماندن در کانادا باشد و همچنین تمایل به انجام فعالیت های تجاری خاصی داشته باشد. این روش برای قشر های مختلفی به کار می آید. البته باید قبل از هر اقدامی برای اخذ ویزای خود اشتغالی کانادا اطلاعات مهاجرتی به روز کانادا را آنالیز کنید. برای اینکه بتوانید دولت کانادا را برای اخذ این ویزا متفاعد کنید باید بتوانید نشان دهید که حرفه شما درآمد کافی جهت تامین زندگی تان را دارد.

ویزای اکسپرس اینتری

یکی دیگر از روش هایی که می توانید به یاری آن اقامت کشور کانادا را دریافت کنید، اکسپرس انتری است که یک روش برای ارائه درخواست ویزا و مهاجرت می باشد. با استفاده از این روش می توانید در مدت زمان شش ماه و یا حتی کمتر فرایند مهاجرتی خود را به اتمام رسانید. در این روش شما باید ثبت نام کنید و مشخصات کاملی از خود ارائه دهید. بر اساس اطلاعاتی که وارد می کنید شرایط شما رتبه بندی می گردد. اگر در رتبه بالایی قرار گرفتید برای شما دعوت نامه ارسال می گردد.

ویزای مهارت محور

ویزای Skill Trade یکی از برنامه های ویزای مهاجرتی برای افراد متخصص است که می خواهند با توجه به مهارت در حرفه خود از کشور کانادا اقامت دائم بگیرند. این ویزا به وسیله سیستم اکسپرس اینتری صورت می گیرد و برای تقاضای شغل شما باید در لیست مشاغل ارائه شده برای این نوع ویزا قرار داده باشد.

مهاجرت به وسیله پرستار خانگی

این نوع مهاجرت برای متقاضیانی است که در کانادا سابقه کار در زمینه پرستار خانگی دارند. منظور از پرستار خانگی مراقبت از افرادی است که احتیاج به خدمات پزشکی در خانه دارند. به منظور استفاده از این روش متقاضی باید دست کم دو سال سابقه کار با عنوان پرستار خانگی و یا یاری پرستار را طی چهار سال گذشته داشته باشد

ویزای گردشگری کانادا

کانادا کشوری پیشرفته و مقصدی ایده آل برای گردشگر ها، کارگران، دانش جویان و صاحبان کسب و کار از سراسر دنیا می باشد. ملیون ها گردشگر و مهاجر با اهداف و آرزوهای مختلفی به کانادا سفر می کنند. وجود فرهنگ های مختلف، سیاست های مطلوب دولت، محیط مناسب برای کار، تحصیل و تجارت و هم چنین طبیعت زیبا متناسب با اهداف و آرزوهای مختلف مهاجران می باشد. ویزای گردشگری ساده ترین روش برای سفر به کانادا می باشد. ویزای گردشگری کانادا به ویزای مولتی 5 ساله نیز معروف است که می توانید با استفاده از آن به مدت 6 ماه در کانادا اقامت داشته باشید. اخذ ویزای گردشگری کانادا احتیاجمند رعایت اصول و قوانینی است که با انجام آن ها می توان در کوتاه ترین زمان ممکن و با صرف هزینه ای معقول این ویزا را کسب کرد. اخذ ویزای گردشگری کانادا فرایند ای طولانی و سختی دارد.

ویزای کارآفرینی و ثبت شرکت

کانادا کشوری است که از لحاظ مالی در رتبه های برتر دنیا قرار گرفته است و دارای تورم بسیار پایین است. از این رو فرصتی عالی و طلایی را برای افرادی فراهم می نماید تا کسب و کار خود را خارج از کشور هم گسترش دهند و به وسیله اخذ ویزای کانادا، برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند. آیا کارآفرین یا صاحب کسب و کاری هستید که می خواهید کسب و کار خود را در کانادا گسترش دهید؟ بله، درست حدس زده اید. کانادا مقصد خوبی برای توسعه کسب و کارتان است. ویزا کارآفرینی کانادا این فرصت را برای شما فراهم می نماید. این ویزا برای جذب کارآفرینان در سراسر دنیا طراحی شده است تا به کانادا آمده و رویای خود را دنبال کنند. دولت کانادا هم بودجه و سرمایه کافی را در اختیار آنها می گذارد و آنها را حمایت می نماید. کارآفرینانی که حائز شرایط ویزای کارآفرینی هستند، یک سری از مراحل قانونی را باید طی کنند و سپس کسب و کار خود را راه اندازی کنند. با اخذ این ویزا، دولت کانادا به کارآفرینان ویزای اقامت دائم هم اعطاء می نماید. کانادا به دنبال مهاجرینی است که می خواهند سرمایه خود را وارد این کشور کنند و آغاز به کسب و کار کنند و بر خلاف برنامه های مهاجرتی کشورهای دیگر، برای سرمایه گذاری و کارآفرینی، اقامت موقت به افراد نمی دهد، بلکه پس از مدتی، در صورت حائز شرایط بودن، به آنها اقامت دائم اعطاء می نماید. کارآفرینان واجد شرایط می توانند پس از اخذ تأییده از سوی دولت کانادا، به این کشور مهاجرت کنند. بر اساس بانک دنیای، کانادایی ها تقریبا از بالاترین نرخ استاندارد زندگی برخوردار هستند. از این رو علاوه بر داشتن کسب و کار خود، می توانید رفاه و کیفیت زندگی خوبی هم داشته باشید.

ویزای تحصیلی کانادا

کشور کانادا آموزش محور بوده و برای یادگیری و آموزش اهمیت خاصی قائل است و سیستم آموزشی آن در بالاترین سطح کیفی قرار گرفته است و همچنین نرخ جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین است، این موضوع موجب شده تا افراد زیادی برای ادامه تحصیل کشور کانادا را برگزینند . علاوه براین، هزینه ها تحصیلی و کسب علم در این کشور بسیار اندک بوده و همین مسئله باعث شده که هر ساله داوطلبین زیادی به منظور اخذ ویزای تحصیلی را به خود جلب کند . با داشتن ویزای تحصیلی کانادا این امکان وجود دارد که تا انتها اعتبار ویزای تان بدون وجود هیچ گونه محدودیتی به کانادا سفر کنید. درواقع زمانی که با درخواست شما مبنی بر تحصیل در کانادا موافقت شد ویزای کوتاه مدتی برای شما صادر می گردد که به محض حضور شما در کانادا ویزای تحصیلی شما صادر می گردد. افرادی که قصد ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه ها و یا مدارس کانادا را دارند ، بایستی این را مد نظر داشته باشند که دولت کانادا یاری هزینه های متعددی را به منظور تسهیل تحصیل دانشجویان و دانش آموزان در نظر گرفته است که آگاهی از جزییات آن خالی از لطف نیست.

ویزای سرمایه گذاری کانادا

مهاجرت به کانادا به وسیله سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کانادا ایده آل ترین روش برای برای تضمین اقامت دائم در کانادا است. ویزای سرمایه گذاری کانادا روش های مختلفی دارد که بهترین روش آن سرمایه گذاری در استان کبک است. ویزای سرمایه گذاری کانادا امکان اقامت دائم را برای شما فراهم می نماید. هدف از ویزای سرمایه گذاری جذب سرمایه خارجی، ایجاد کسب و کار و یاری به رشد مالی کانادا می باشد. رشد مالی کانادا به وسیله سرمایه گذاری و کار آفرینی می باشد. این ویزا به ویزای طلایی نیز معروف است از این جهت که اخذ این ویزا کار چندان سختی نیست. سرمایه گذاری در کانادا به وسیله سرمایه گذاری در استان کبک به سرمایه 2 میلیون داری احتیاج دارد. شرایط مورد احتیاج برای اخذ ویزای سرمایه گذاری چیست؟ برای مهاجرت به کانادا به وسیله ویزای سرمایه گذاری فقط کافی است شرایط ساده زیر داشته باشید: حداقل سن 18 سال داشتن حداقل 2 سال سابقه مدیریتی با مستندات داشتن حداقل سرمایه 2 میلیون دلاری یا معادل آن

منبع: اینترنت
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 837

به "مهاجرت به کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت به کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید