موافقت سران اتحادیه اروپا با اعمال تحریم های جدید علیه ترکیه

به گزارش تور انگلیس، سران اتحادیه اروپا موافقت خود را با اعمال تحریم های جدید علیه کشور ترکیه اعلام کردند.

موافقت سران اتحادیه اروپا با اعمال تحریم های جدید علیه ترکیه

با ما سفر کنید و با بلیط ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا بامداد امروز (آدینه) به وقت تهران در نشستی که هم اکنون در حال برگزاری است، با اعمال تحریم های بیشتر علیه ترکیه موافقت کردند.

منابع دیپلماتیک اروپایی می گویند که افزایش تحریم های اتحادیه اروپا علیه آنکارا، مربوط به عملیات حفاری است که ترکیه در شرق مدیترانه انجام می دهد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

نشست دو روزه اتحادیه اروپا در رابطه با برگزیت، بحران کرونا و روابط با ترکیه از صبح روز پنجشنبه 20 آذر (10 دسامبر) در بروکسل شروع شده است.

رهبران اتحادیه اروپا در ماه اکتبر به ترکیه هشدار دادند تا عملیات اکتشاف در آب های مورد اختلاف و مناقشه در شرق مدیترانه را متوقف کند و در غیر این صورت با تبعات جدی روبرو خواهد شد.

اقدام ترکیه در ماه نوامبر در بازگرداندن کشتی اکتشافی خود موجب کاهش تنش ها شد ولی مقام های اروپایی و دیپلمات ها گفته اند که مسائل گسترده تری مثل لیبی، سوریه و روسیه و اقتدارگرایی در ترکیه، موجب تشدید مواضع سیاسی اتحادیه اروپا شده است. اتحادیه اروپا می گوید فعالیت های اکتشافی ترکیه در آب های مورد مناقشه با یونان و قبرس ادامه یافته است.

آلمان که ریاست فعلی اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، امیدوار است بین آتن و آنکارا میانجیگری کند ولی به ترکیه نسبت به از سرگیری فعالیت های اکتشافی در مدیترانه هشدار داده است.

فرانسه و مجلس اروپا اعلام نموده اند که الان وقت مجازات ترکیه است. ترکیه نیز گفت و گوهای اتحادیه اروپا درباره تحریم را رد نموده و گفته است این اقدامات سازنده نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 744

به "موافقت سران اتحادیه اروپا با اعمال تحریم های جدید علیه ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت سران اتحادیه اروپا با اعمال تحریم های جدید علیه ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید