کدام سفارت ها راحت تر ویزای شینگن می دهند؟

به گزارش تور انگلیس، شینگن در اصطلاح به منطقه ای در اروپا اطلاق می گردد که 26 کشور حاضر در آن احتیاج به پاسپورت و باقی محدودیت های مرزی برای تردد اتباع خود را حذف نموده و از این جهت به منزله کشوری واحد به شمار می آیند. کشورهای عضو منطقه شینگن هر اندازه در قبال اتباع خود و عبور مرور مرزی آنها سهل می گیرند، در قبال اتباع کشورهایی که برای ورود به این حوزه احتیاج به ویزا دارند، سخت گیر هستند. بر همین اساس، با توجه به این که کشورهای مطرح اروپایی زیادی، به عضویت این منطقه درآمده اند، ویزای شینگن از ارزش و اعتبار بالایی در سراسر جهان برخوردار است. در این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران به طور ویژه به این موضوع که کدام سفارت ها راحت تر این ویزا را می دهند؟ خواهیم پرداخت، با ما در ادامه همراه باشید.

کدام سفارت ها راحت تر ویزای شینگن می دهند؟

اخذ ویزای شینگن

برای ورود به منطقه شینگن احتیاج به ویزای شنگن (Schengen Visa) دارید. این ویزا ورود به 26 کشور عضو این پیمان را جواز می دهد و دارنده این ویزا خواهد توانست برای مدت زمان و شرایطی معین به هریک از کشورهای عضو پیمان شینگن سفر کند. کشورهای عضو شینگن عبارتند از: اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس و لیختن اشتاین، 26 کشور عضو پیمان شینگن محسوب می شوند.

ماهیت و هدف از سفر متقاضی مشخص کننده نوع و مدت زمان ویزای شنگن خواهد بود. به بیان دیگر اینکه هدف از سفر شما شرکت در توری گردشگری است یا انجام فعالیتی تجاری و یا صرفا توقف چند ساعته در یکی از کشورهای عضو اتحادیه، نوع ویزا و مدت اعتبار آن را مشخص خواهد نمود.

ویزای شینگن می تواند توسط هر یک از کشورهای عضو این پیمان صادر گردد و با رعایت بعضی قوانین، دارنده آن می تواند در مدت زمان اعتبار ویزا بدون مشکل در هر یک از کشورهای منطقه شینگن تردد نماید.

ویزای شینگن برای ایرانیان و کشورهای سخت گیر در این زمینه

ویزای شینگن در بین ایرانیان نیز هواداران زیادی دارد و بسیاری از شهروندان ایرانی هر ساله به دلایل گوناگون از جمله تفریح و گردش درخواست خود را برای اخذ ویزای شینگن ارائه می کنند. در سال های اخیر به علل گوناگون به ویژه مسائل سیاسی، صدور ویزای شینگن برای ایرانی ها با سخت گیری های زیادی روبرو شده و بسیاری از این درخواست ها هم معمولا رد می گردد. نکته امید بخش در این رابطه این است که دریافت ویزای شینگن به وسیله سفارت بعضی کشورها تا اندازه ای راحت تر بوده و احتمال بیشتری دارد.

یکی از روش های شناسایی کشورهای سخت گیر در زمینه صدور ویزای شنگن آنالیز نرخ ریجکت ویزا توسط سفارت کشورهای عضو است. جالب است بدانید که در سال 2018 کشور مالت بیشترین آمار ریجکت ویزای شینگن را به خود اختصاص داده و بعد از آن کشورهای بلژیک، پرتغال و فرانسه در رده های بعدی سخت گیری قرار گرفته اند. البته ذکر این نکته ضروری است که این آمار فقط مربوط به متقاضیان ایرانی ویزای شینگن نبوده و یک آمار بین المللی است.

از سوی دیگر، کشور مبدا که متقاضی از آنجا درخواست خود را برای ویزا ارسال می کند نیز در ریجکت یا قبول شدن درخواست موثر است. مثلا متقاضیان این ویزا در کشورهای نیجریه، عراق، گینه، کنگو و الجزایر بالاترین میزان ریجکت ویزا را به خود اختصاص داده اند.

با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی، کشورهای فرانسه، اتریش، آلمان و هلند سخت ترین شرایط اخذ ویزای شینگن را برای ایرانیان وضع نموده اند. فرانسه برای متقاضیان که ویزا اولی هستند (تا به حال سفر خارجی نداشته اند) به طور کلی ویزا اعطا نمی نماید. کشور آلمان، به دلیل اعلام بیش از حد پناهندگی از سوی ایرانیان، شرایط اعطای ویزای شینگن آلمان به متقاضیان ایرانی را به شدت سخت نموده، به طوری که اگر دعوت نامه نداشته باشید شانس دریافت ویزای این کشور برای شما صفر خواهد بود. برای دریافت ویزای شینگن اتریش و هلند نیز، باید مدارک اقتصادی قوی به سفارت ارائه کنید.

راحت ترین کشور ها و سفارت ها برای دریافت ویزای توریستی

اگر تصمیم دارید به صورت گروهی به منطقه شینگن سفر کنید، کشورهای مجارستان و سوئیس هم به اعتبار آژانس مسافرتی که شما از طرف آن ها اقدام می کنید، به شما به راحتی اخذ ویزای شینگن اعطا می کنند کشورهای ایتالیا، سوئیس و فرانسه جزو بهترین سفارت ها برای ویزای گروهی شینگن هستند و شرایط بهتری برای اعطای ویزای توریستی شینگن به متقاضیان ایرانی وضع نموده اند

نکته اینجا این است که افراد برای اخذ ویزای شینگن باید با مشاوران و کارشناسان و افراد با تجربه در این زمینه مشورت کنند و بهترین و آسان ترین راه چاره را انتخاب کنند. یکی از نکات بسیار مهم در زمینه اخذ ویزای شینگن آن است که افراد باید به تمامی جزئیات مربوط به این موضوع آگاهی و احاطه کامل داشته باشند و باید بدانند این ویزا مختص به کار و تفریح می باشد و هیچگاه نمیتوان از آن برای اقامت طولانی استفاده کرد و باید ضمن سفر به اعتبار ویزا توجه بسیار ویژه داشت.

همانطور که پیشتر گفتیم اخذ ویزای شینگن به وسیله سفارت بعضی کشورها تا حدی راحت تر است ولی در نهایت این شرایط پرونده متقاضی خواهد بود که بیشترین تاثیر را در ریجکت یا تایید درخواست او می گذارد. سفارت کشورهای اروپایی در ایران قوانین نانوشته ای هم دارند که توجه به آنها برای اخذ ویزا ضروری است. به عنوان مثال تجربه نشان داده که برای اخذ ویزای شینگن از سفارت فرانسه، سابقه سفر متقاضی بسیار مهم بوده و به طور معمول درخواست ویزای متقاضیانی که سابقه سفر به حوزه شینگن را در گذشته ندارند ریجکت می گردد. مثال دیگر در خصوص سفارت اسپانیا است که برای ویزا دادن به افراد مجرد سخت گیری خیلی زیادی دارد و در بیشتر موارد درخواست ویزای این افراد را رد نموده است.

تجربه عملی ما در این زمینه نشان می دهد سفارت کشور ایتالیا از جمله سفارت های شینگن به حساب می آید که نسبت به سایر کشورها سخت گیری کمتری برای اعطای ویزای شینگن به ایرانی ها دارد. البته معنی این جمله این نیست که به راحتی پیروز به اخذ ویزای شینگن ایتالیا شوید ولی در صورتی که مدارکتان کامل باشد و پرونده ای قوی تشکیل داده باشید احتمال اخذ ویزای شینگن به وسیله سفارت ایتالیا از سفارت سایر کشورها بیشتر خواهد بود. دقت کنید که این موضوع ثابت نیست و این احتمال وجود دارد که در آینده سفارت کشورهای دیگر از شرایط راحت تری برای دریافت ویزا برخوردار باشند.

کشور کوچک و دوست داشتنی ایسلند همچون 3 سال گذشته بهترین کشور اروپایی برای اخذ ویزای شینگن است. نرخ رد درخواست ویزا از این کشور در سال 2017 تنها 0.96% بوده است. به بیان دیگر از 7610 فرم ارسال شده به سفارت های ایسلند تنها 73 مورد رد شده و باقی درخواست ها ویزا شده اند. بنابراین می توان از ایسلند به عنوان راحت ترین کشور اروپایی برای دریافت ویزای شینگن نام برد.

کشور فنلاند یکی دیگر از کشورهای بسیار زیبای اسکاندیناوی که شفق های قطبی اش سالانه مسافران زیادی را به سمت خود می کشاند. سفارت فنلاند بعد از ایسلند بهترین کشور برای دریافت ویزای شینگن است که سخت گیری کمتری در حوزه ریجکت ویزا دارد.

ویزای شینگن کدام کشور ارزان تر است؟

هزینه اخذ ویزای شینگن به دو بخش تقسیم می گردد: هزینه مشخص وقت سفارت شینگن و هزینه اخذ ویزای شینگن اگر خود برای مشخص وقت سفارت شینگن اقدام نموده باشید، علاوه بر هزینه ترجمه مدارک باید در روز ارائه مدارک و انگشت نگاری بسته به سفارت بین 60 تا 85 یورو به همراه داشته باشید. اما همچنین می توانید برای مشخص وقت سفارت و تکمیل فرم آنلاین درخواست ویزای شینگن (به زبان انگلیسی) و باقی مدارک هزینه ای را به آژانس و یا کارگزار خود پرداخت نمایید.

البته همان گونه که می دانید مشخص وقت سفارت های اروپایی در شرایط فعلی یکی از معضلات موجود برای متقاضیان ایرانی است. اطلاع از اولین وقت سفارت موجود مستلزم ارتباطات نزدیک با سفارت و چک کردن مداوم سایت خواهد بود. از سوی دیگر تکمیل مدارک به ویژه فرم آنلاین درخواست ویزای شینگن یکی از مشخص کننده ترین عوامل در سرنوشت ویزا شما خواهند بود. بنابراین باید در تکمیل فرم و مدارک لازم برای دریافت ویزای شینگن نهایت دقت را داشته باشید.

ویزاویزا توریستی

منبع: الی گشت
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 825

به "کدام سفارت ها راحت تر ویزای شینگن می دهند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام سفارت ها راحت تر ویزای شینگن می دهند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید