وقتی هوشمندی شبکه دو تقویم را دور می زند!

به گزارش تور انگلیس، تهران (پانا) - مقارن شدن شب یلدای 1400 با روز میانی هفته یعنی سه شنبه یک بدشانسی برای دست اندرکاران برنامه های تلویزیونی بود اما شبکه دو سیما پیروز شد با دقت نظر از شامگاه پنجشنبه گذشته برترین بهره برداری ممکن را صورت بدهد.

وقتی هوشمندی شبکه دو تقویم را دور می زند!

شب یلدا برای شبکه های مختلف تلویزیونی یک فرصت ویژه است تا آنچه را در چنته دارند رو نمایند و قابلیت های سرگرم سازی، آگاهی بخشی و اثرگذاری عوامل خود را به رخ بکشند. وقتی به جبر تقویم، فردای شب یلدا یک روز تعطیل نیست و کارمندان که بخش بزرگی از بینندگان را تشکیل می دهند مجبورند از ساعتی به بعد به رختخواب بروند، تلویزیون درصد قابل توجهی از مخاطبان خود را از دست می دهد و به بیان دقیق تر، تمام برنامه هایی که برای شب یلدا تدارک دیده از اولین دقایق بامداد به بعد برای آن بخش خاص از مردم، نادیده باقی می ماند.

هرچند که چندسالیست شبکه های مجازی فرصت تماشای چندباره و خارج از ساعت پخش را برای بیننده فراهم می نمایند، اما تماشای برنامه شب یلدا در همان شب خاص لطف دیگری دارد. در این میان، اقدام شبکه دو سیما در شامگاه پنجشنبه 2 دی ماه، شایسته و درخور توجه بود.

ساعت 21 پنجشنبه برنامه احوالپرسی، با دعوت از یک بازیگر کمدی محبوب، رضا شفیعی جم و یک خواننده با قطعات موسیقی شاد و یلدایی، به نوعی با بینندگانی همراهی کرد که پنجشنبه را برای یک دورهمی کوچک خانوادگی انتخاب نموده بودند تا با فراغ بال و آسودگی خیال ناشی از تعطیلی آدینه کنار هم به خوشی سر نمایند.

در این قسمت از برنامه، گفت وگوی جالب و سراسر نشاطی با شفیعی جم صورت گرفت و پاس کاری او با عروسک برنامه نیز لحظات شاد و سرخوشانه ای را خلق کرد. حامد محضرنیا، خواننده جوان موسیقی پاپ در این برنامه، هم به اجرای یک قطعه شب یلدایی پرداخت و هم دو قطعه شاد دیگر را به مخاطبان هدیه کرد.

لطف پخش برنامه یلدایی با یکی دو شب تأخیر از شبکه های مختلف سیما در این است که دیگر مخاطب را برای انتخاب شبکه سردرگم نمی نمایند و از همین رو پیغام های مختلف برنامه نیز به شکل کامل تری به بیننده منتقل می گردد.

جا دارد سایر برنامه سازان تلویزیون نیز در بزنگاه های این چنینی دست و پای خود را تنها به خاطر شرایط تقویمی نبندند و ایده های خوب برنامه سازی خود را صرفا در همان یک شب خاص که شاید همانند سال جاری مقارن با یک روز میانی هفته باشد، خرج ننمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1289

به "وقتی هوشمندی شبکه دو تقویم را دور می زند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی هوشمندی شبکه دو تقویم را دور می زند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید