چرا حساسیت های فصلی هر سال بدتر می شوند؟

به گزارش تور انگلیس، در فاصله سال های 1990 تا 2018 گرده گل 21 درصد افزایش یافته که بیشترین افزایش در تگزاس و غرب میانه بوده است.

چرا حساسیت های فصلی هر سال بدتر می شوند؟

اگر جزو آن حدود 36 میلیون نفر در ایالات متحده اید که حساسیت فصلی دارند، این خبر برایتان خوشایند نخواهد بود.

طبق مطالعه ای که اخیرا انجام گرفت، در حال حاضر، فصل گرده افشانی نسبت به سال 1990، بیست روز زودتر شروع می گردد و 21 درصد گرده بیشتری به همراه دارد.

پژوهشگران دریافته اند بحران تغییرات اقلیمی در طولانی تر شدن این فصل نقش چشمگیری دارد و در افزایش اندازه گرده گل تاحدی موثر است.

پروفسور ویلیام اندرگ پس از انتشار پژوهش خود در بهار گذشته در مجموعه مقالات آموزشگاه ملی علوم، گفت: این پیوند قوی میان گرمای هوا و فصل گرده افشانی مثال روشنی از آثار تغییرات اقلیمی بر سلامت مردم سراسر ایالات متحده است.

طولانی شدن فصل حساسیت و حجم گرده بیشتر بر اختلال هایی همانند ورم غشاء مخاطی بینی، ورم ملتحمه و آسم اثرگذار است. آسیب پذیرترین اقشار بچه ها، سالمندان و افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای اند.

به علاوه، افزایش انتشار گازهای گلخانه ای می تواند علائم افراد مبتلا به آسم و بیماری های ریوی را تشدید کند.

به گزارش نهاد غیرانتفاعی کلیمیت سنترال (Climate Central)، فشار فصل طولانی تر حساسیت و افزایش اندازه گرده بیشترین سنگینی را بر جمعیت های آسیب پذیر از جمله جوامع کم عایدی و اقلیت ها وارد می نماید.

توصیه پزشکان درباره اجابت مزاج روزانه چیست؟

یک پژوهش دیگر، میان افزایش دما و میزان دی اکسیدکربن موجود در جو با فراوری گرده در هر یک از انواع گیاهان ارتباطی یافته است.

البته مطالعه سال 2021 نخستین تحلیل فرایند گرده افشانی و اثر تغییرات اقلیمی در مقیاس قاره ای بود.

پژوهشگران دانشکده علوم زیست شناختی دانشگاه یوتا داده های 60 ایستگاه گرده شماری در سراسر ایالات متحده و کانادا را بین سال های 1990 تا 2018 گردآوری کردند. این ایستگاه های تحت مدیریت اداره ملی آلرژی اطلاعات اندازه گرده ها و قارچ های انگلی را جمع آوری می نمایند.

در مجموع، اندازه گرده در دوره 28 ساله مطالعه شده تا 21 درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش در تگزاس و ناحیه غرب میانه مشاهده شد. گرده درختان نسبت به گیاهان کوچک بیشتر افزایش یافته است.

فصل گرده افشانی اکنون حدود سه هفته زودتر از اوایل دهه 90 شروع می گردد. محققان معتقدند گرمایش جهانی بر فنولوژی گیاهان [تقویم درونی گیاه که تنظیم نماینده چرخه زندگی آن است] اثر می گذارد و موجب می گردد فصل گرده افشانی آن ها جلو بیفتد.

پژوهشگران برای یافتن ارتباط میان افزایش حجم گرده و بحران اقلیمی فرایند حدود 24 مدل آب وهوایی را آنالیز کردند.

آنان دریافتند که تغییرات اقلیمی به تنهایی عامل نیمی از افزایش طول فصل گرده افشانی و حدود هشت درصد از افزایش حجم گرده ها است. دوره های مطالعه شده به دو قسمت سال های 1990 تا 2003 و سال های 2003 تا 2018 تقسیم شدند. پژوهشگران دریافتند در دوره اخیر، بحران تغییرات اقلیمی بر حجم گرده ها اثر فزاینده ای دارد.

این مقاله به روز شده است و اولین بار آن در فوریه 2021 منتشر شد.

منبع: فوت و فن / independentpersian.com
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1469

به "چرا حساسیت های فصلی هر سال بدتر می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا حساسیت های فصلی هر سال بدتر می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید