کشف ابزارهای مختلف از دوران انسان های اولیه

به گزارش تور انگلیس، محققان به تازگی آثاری را از انسان های اولیه پیدا نموده اند که کوشش این موجودات برای توسعه ابزار و فناوری های زمان گذشته را نشان می دهد.

کشف ابزارهای مختلف از دوران انسان های اولیه

به گزارش خبرنگار ، کشف تکه هایی از جمجمه در میان سنگ های مختلف باعث شده تا راه جدیدی برای کسب اطلاع از جزئیات زندگی کهن به روی دانشمندان باز گردد. این جمجمه ها باعث شدند تا دانشمندان ایده اولیه مبنی بر استفاده از یک ابزار در گزشته را کنار بگذارند. بر اساس کشفیات جدید انسان های اولیه از آن چه تا به امروز معین شده بود دانش و فهم بیشتری داشته اند و از فناوری خاص کهن بهره می بردند.

یک محقق با نام سیلشی سماو که در مرکز بین المللی تحقیقات بر روی تکامل انسان فعالیت دارد اخیرا به همراه همکاران خود پیروز به کشف دو جمجمه از انسان های اولیه در گونا شدند. یکی از این جمجمه ها متعلق به 1.26 میلیون سال پیش و دیگری به 1.5 میلیون سال پیش تعلق دارد. این دو جمجمه نیز در کنار ابزار های سنگی پیدا شده اند.

یک محقق از دانشگاه کانکتیکات در این باره گفته است: این کشف یک اتفاق بسیار مهم است چرا که ما حالا مطلعیم که انسان های اولیه اولین کسانی بودند که آثار باستانی امروز را ساخته اند و مالکین اصلی این آثارند. این شخص که خود در بخشی از فعالیت های گروه مذکور نقش داشته در ادامه صحبت های خود گفت: حالا ما می توانیم اطلاعات دقیق تری از فناوری روز آن ها و ابزارشان را در اختیار داشته باشیم.

لازم به ذکر است که این انسان های اولیه از مغز های عظیمی برخوردار بودند و همیشه سعی داشتند ابزار مختلفی را بسازند. این نسل از انسان ها سازنده اولین نمونه های چکش و تبر بودند. اکتشافات جدید نشانگر آن است که این افراد ابتدا از سنگ های تکه تکه شده استفاده کردند و پس از دست یابی و ساخت تبرها، استفاده از ابزار قدیمی بین آن ها کمتر شده، مدارک نشان می دهد که استفاده از هر دو ابزار و فناوری در آن موقع وجود داشته است.

محقق مذکور در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: نه تنها اکتشافات باعث شد بدانیم از چه ابزاری استفاده می کردند، بلکه متوجه شدیم که در آن موقع تفاوت فیزیک بدن بین بانوان و آقایان بسیار متفاوت بوده چرا که اندازه جمجمه پیرتر بسیار عظیم تر از دیگری بود در حالی که جفت جمجمه ها به کلی بالغ بودند. همچنین با توجه به دندان این موجودات می توان فهمید که تنوع خوراک در آن موقع بسیار بالا بوده و این افراد برای جویدن اجسام سفت آماده بودند. انتظار می رود آن ها برای مثال تخم مرغ را به صورت خام و درسته می جویدند و می خوردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 256

به "کشف ابزارهای مختلف از دوران انسان های اولیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف ابزارهای مختلف از دوران انسان های اولیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید