گزینشگر باید شایسته ترین افراد یک مجموعه باشد

به گزارش تور انگلیس، خبرنگاران/فارس استاندار فارس ضمن اشاره به وظایف مهم هسته گزینش، توجه به خصوصیت های گزینشگر را با اهمیت توصیف و تاکید نمود که گزینشگران باید از بین شایسته ترین افراد حاضر در یک مجموعه انتخاب و به کار گرفته شوند.

گزینشگر باید شایسته ترین افراد یک مجموعه باشد

دکتر عنایت الله رحیمی یکشنبه 15 دیماه در مراسم سالروز گزینش، با بیان اینکه وظایف گزینش خطیر است، گفت: انجام صحیح این وظایف نیازمند چارچوب هایی است که در قانون آیین نامه ها ذکر شده است.

استاندار فارس با یادآوری اینکه شاخص هایی بیش از چارچوب های رسمی در امر گزینش اهمیت دارد، گزینش را نوعی قضاوت کردن دانست و گفت: کسی که راجع به دیگران قضاوت می نماید باید فردی عادل، متعهد و خودساخته باشد و به انسانیت احترام بگذارد و شاخص های مناسب انسانی در شخصیت او رشد نموده باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی شاخص هایی که یک گزینش گر باید داشته باشد قابل رویت است و برخی پنهان در اذهان، گفت: انسان موجودی پیچیده و چند بعدی و مرکب است که ممکن است آنچه نشان می دهد با واقعیت او متفاوت باشد.

رحیمی با بیان اینکه در یک ارزیابی ظاهری گزینشگر باید از هر نظر جذاب باشد، گفت: گزینشگران باید خوش پوش ترین، خوش گفتار و رفتار ترین افراد سازمان بوده واز میان افرادی انتخاب شوند که معتمد سایر افراد و کارکنان باشد

استاندار فارس ادامه داد: گزینشگر علاوه بر اینکه به مباحث اعتقادی و دینی توجه می نماید باید تخصص هایی در قالب روانشناسی ، جامعه شناسی ، علوم اجتماعی و... نیز داشته باشد تا بتواند بر این مبنا اثر گذار بوده و افرادی را برگزیند که در آینده سازمان تاثیر مثبت داشته باشند.

وی، نیروی انسانی را اصلی ترین سرمایه هر سازمان دانست و اضافه نمود: انتخاب افراد شایسته، متعهد و متخصص برای ورود به یک سازمان بالندگی و رشد آن در آینده را تضمین می نماید و زمینه ساز ارائه خدمات ارزنده به مردم می گردد.

رحیمی به فراز و فرودها و مسائل و مشکلاتی که در امر گزینش ایجاد می گردد اشاره و گفت: همه گزینشگران تلاشگر باید پیش از هر چیز اجر خود را از درگاه خداوند طلب نمایند.

استاندار فارس با بیان اینکه رفاه معیشتی و سایر نیازمندی های کارکنان گزینش از اهمیت برخوردار است، بر توجه مسئولان امر به این موضوع تاکید و اضافه نمود: البته باید توجه داشته باشیم که هیچ سالی در 41 سال گذشته به سختی سال جاری نبوده و فشارها و تنگناهای موجود به ویژه در حوزه مالی باید مورد توجه باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 75

به "گزینشگر باید شایسته ترین افراد یک مجموعه باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزینشگر باید شایسته ترین افراد یک مجموعه باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید