34 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای 318 طرح اختصاص یافت

به گزارش تور انگلیس، تهران (پانا) - مدیر بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی گفت از ابتدای تاسیس این صندوق تا به امروز بیش از 34 میلیارد دلار منابع ارزی جهت تامین اقتصادی 318 طرح در اختیار متقاضیان قرار داده شده که تا به امروز 185 طرح به مرحله بهره برداری رسیده است.

34 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای 318 طرح اختصاص یافت

به گزارش صندوق توسعه ملی، محسن سراج زاده اظهار کرد: صندوق با هدف تأمین مالی ارزی و ریالی طرح های متقاضی تسهیلات از محل منابع خود هرساله نسبت به انعقاد قراردادهای سپرده گذاری ریالی و عاملیت ارزی با بانک های عامل خود اقدام می نماید تا از این محل و با واسطه بانک های عامل منابع مورد احتیاج فعالین مالی در اختیار آنان قرار گیرد.

وی با اشاره به جذب بیش از 70 درصد منابع سپرده گذاری صندوق به وسیله بانک های عامل و پرداخت تسهیلات به بیش از 260 هزار متقاضی، توضیح داد: در بخش سپرده گذاری ریالی از سال 1394 تا به امروز بالغ بر 72 هزار میلیارد تومان برای تأمین مالی سرمایه ثابت و سرمایه در گردش طرح های متقاضی، پرداخت نموده که از این مقدار حدود 70 درصد منابع به وسیله بانک های عامل جذب و به بیش از 260 هزار طرح متقاضی تخصیص داده شده است.

به گفته مدیر بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی، بیشترین سهم از منابع ریالی صندوق از محل قراردادهای سپرده گذاری ریالی ذیل ماده 52 قانون الحاق 2 این صندوق از سال 1394 تا به امروز مربوط به بخش صنعت و معدن با سهم حدود 55 درصد بوده است. بعلاوه حدود 20 درصد از منابع ریالی قانون مذکور نیز به طرح های ویژه صادرات محصولات صنعتی و کشاورزی تخصیص داده شده است.

وی اضافه نمود: در 11 ماهه سال 1400 تا به امروز بیش از 9هزار 500 میلیارد تومان منابع در قالب قراردادهای سپرده گذاری ریالی نزد بانک های عامل سپرده گذاری شده و حدود 1000 میلیارد تومان دیگر نیز در شرف انعقاد واقع شده است.

سراج زاده در مورد شرایط پرداخت تسهیلات از محل قراردادهای عاملیت ارزی، گفت: از ابتدای تأسیس صندوق تا به امروز بیش از 34 میلیارد دلار منابع ارزی جهت تامین مالی 318 طرح در بخش های مختلف مالی خصوصا حوزه انرژی با عاملیت بانک های طرف قرارداد در اختیار متقاضیان اینگونه تسهیلات قرارداده شده که تا به امروز 185 طرح به مرحله بهره برداری رسیده است.

مدیر بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی توضیح داد: در 11 ماهه سال 1400 نیز تا به امروز از بین طرح های ارسالی جهت تأمین مالی ارزی، 4 طرح به مبلغ حدود 790 میلیون دلار اعلام وصول شده که در مرحله تخصیص ارز قرار دارند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1370

به "34 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای 318 طرح اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "34 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای 318 طرح اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید