7 رسمی که فقط در ترکیه می توان دید

به گزارش تور انگلیس، مانند تمام شهر های عظیم که فرهنگ به خصوص خود را دارند،عظیمترین شهر ترکیه استانبول هم به علت تلفیق رسوم قدیمی و سبک زندگی مدرن رسوم عجیب و غریب خود را دارد. فرقی نمی کند که سنتی ترکی باشد که با مرنیته ترکیب شده یا رسمی تازه است که وارد فرهنگ ترک ها شده است، تمام این رسوم برای کسی که در ترکیه زندگی نمی کند جالب است. در ادامه با مجله خبرنگاران همراه باشید.

7 رسمی که فقط در ترکیه می توان دید

طبل زن رمضان

رمضان یک مناسبت بسیار عظیم است که نه تنها به وسیله مسلمانان ترکیه بلکه تمام مسلمانان دنیا آن را گرامی می دارند. بعد از روزه گرفتن از سحر تا غروب آفتاب به مدت یک ماه، این مناسبت در روز آخر با جشنی سرانجام می یابد. در زمانی که ساعت های زنگ دار وجود نداشته اند مردم به روشی برای فهمیدن زمان بیدار شدن برای خوردن سحری لازم داشتند. پس هر محله طبل زن خود را داشت که در خیابان به راه می افتاد و با کوفتن بر طبل خود اهالی محل را بیدار می کرد. هنوز هم این طبل زن ها وجود دارند و در محله ها راه می فرایند و مردم را بیدار می نمایند. طبل زن ها انتظار دارند تا مردم به آن ها انعام بدهند و در برخی مواقع مردم آن ها را به خانه هایشان راه می دهند تا از آن ها با یک وعده غذای گرم تشکر نمایند. (خرید مقرون به صرفه بلیط تهران انکارا و بلیط انکارا تهران)

پیشگو ها

یک رسم خیلی شایع بین دختران جوان در ترکیه که عاشق هستند و یا قلبشان شکسته است، رفتن نزد پیشگو است. پیشگوها درمانگر های محبوب همه هستند زیرا همان چیزی را به شما می گویند که می خواهید بشنوید. این پیشگوها در سرتاسر ترکیه در کافه هایی به خصوص مانند قهوه خانه ملکلر (mlekler kahvesi) در بیغلو (Beyoglu) پیدا می شوند. اما اگر فال بسیار خوب و دقیقی می خواهید از یکی از افراد محلی سوال کنید که به احتمال زیاد شخصی بسیار خوب را می شناسد که فقط با وقت قبلی کار می نماید. بلیط تهران ازمیر را مقرون به صرفه بخرید.

جشن ختنه شدن

ختنه شدن برای پسرهایدر ترکیه بسیار عمل مهمی است و زمانی که روزش فرا می رسد انتظار جشنی عظیم به همراه هدایایی ازطرف خانواده شان و لباسی مخصوص را دارند. البته خود فرایند ختنه شدن اصلا برایشان خوشایند نیست ولی فرآیندی است که برای تبدیل شدن به مرد باید آن را پشت سر بگذارند. و همین هم علت جشن گرفتن این عمل است. لباس مخصوصی که به پسرها داده می گردد شامل یک شنل، کلاه و یک عصا می باشد.

جشنواره کشکک (keskek festival)

کشکک یک خوراک سنتی است که از گندم و جویی که قبل از پخت آسیاب می شوند درست می گردد. در استانبول جشنواره کشکک بسیار معمول است و در محله هایی که بیشتر سنتی هستند برای مناسبت های مذهبی و یا حتی عروسی ها با همکاری همسایه ها آماده می گردد. از آنجایی که این مراسم یک مراسم عمومی است اندازه خیلی زیادی کشکک باید آماده گردد پس اگر در حال گذر از خیابانی در ترکیه تعداد خیلی زیادی دیگ دیدید اصلا تعجب نکنید. ممکن است در یک مقاله در روزنامه ببینیند که نوشته شده است ، یک تن کشکک در تنها یک ساعت آماده شده است. با این وجود می گردد تصور کرد که جشن کشکک چقدر در ترکیه محبوب است. بلیط تهران استانبول را می توانید از سایت خبرنگاران تهیه کنید.

برای خرید بلیط هواپیما می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1110

به "7 رسمی که فقط در ترکیه می توان دید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 رسمی که فقط در ترکیه می توان دید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید