آمار کرونا در ایران 27 مرداد ، 165 بیمار مبتلا جان باختند

به گزارش تور انگلیس، به گزارش خبرنگاران، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: از دیروز تا امروز 27 مرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 247 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 255 نفر از آنها بستری شدند.

آمار کرونا در ایران 27 مرداد ، 165 بیمار مبتلا جان باختند

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید19 در کشور به 345 هزار و 450 نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 165 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 19 هزار و 804 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تا به امروز 299 هزار و 157 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

به گفته وی، 3773 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی اضافه کرد: تا به امروز دو میلیون و 887 هزار و 938 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

لاری با اشاره به استان های در شرایط قرمز کرونا گفت: استان های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در شرایط قرمز قرار دارند.

وی همچنین درباره استان های در شرایط هشدار گفت: همچنین استان های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در شرایط هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت توضیحاتی در مورد شرایط بیماری در استان کرمان ارائه داد و گفت: این استان از جمله استان هایی بود که در زمان شیوع این بیماری، به نسبت بسیاری از استان های دیگر، خیز ضعیف تری را تجربه کرد و از اسفند ماه تا اواسط خرداد ماه شاهد پایداری نسبی در موارد ابتلا و بستری ناشی از کرونا در این استان بودیم. اما متاسفانه از نیمه خردادماه یک خیز شدید در موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان صورت گرفت؛ به طوری که تعداد موارد ابتلا و بستری از 15 تیر تا اواسط مردادماه به بیشترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسید.

وی گفت: گرچه طی روزهای گذشته تا حدی از شدت ابتلا و بستری ناشی از کرونا در این استان کاسته شده، اما همچنان شرایط در اغلب شهرستان های این استان حساس، ناپایدار و نگران کننده است؛ به طوری که اکنون 11 شهرستان در شرایط قرمز و هفت شهرستان در شرایط هشدار قرار دارند.

لاری میانگین استفاده از ماسک در استان کرمان را 81 درصد اظهار داشت و گفت: بیشترین میزان استفاده از ماسک در شاغلین ادارات، موسسات و بانکهای استان و کمترین میزان در وسایل نقلیه عمومی است. همچنین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در اصناف و اماکن عمومی 86 درصد است.

وی با اشاره به اینکه از تاریخ 15 مرداد تا به امروز 80 مورد از صنوف متخلف در رعایت پروتکل های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند، اضافه کرد: در همین بازه زمانی 72 مورد از اماکن مذکور به علت عدم رعایت پروتکلها پلمب شدند. در مجموع امیدواریم با استفاده جدی تر از ماسک و رعایت پروتکل ها، شاهد خروج شهرستانهای این استان از شرایط قرمز و هشدار باشیم.

لاری گفت: فراوش نکنیم شرایط اکنون بیماری در کشورمان بازخورد نوع رفتار ما طی هفته های گذشته است؛ امیدواریم با تقویت و تداوم عزم و اراده خود در رعایت پروتکل ها و به ویژه سه اصل شست و شوی مداوم دست ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک شاهد شکست زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 518

به "آمار کرونا در ایران 27 مرداد ، 165 بیمار مبتلا جان باختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار کرونا در ایران 27 مرداد ، 165 بیمار مبتلا جان باختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید