آن هایی که هر دو دسته جایگاه در هواپیما را برای خود می گیرند، چه شخصیتی دارند؟

به گزارش تور انگلیس، جایگاه در هواپیما

در روزهای گذشته در خصوص بحث سر اینکه چه کسانی جایگاه های کنار راهرو و چه افرادی جایگاه های کنار پنجره هواپیما را ترجیح می دهند، صحبت کردیم. حالا می خواهیم به سراغ بخش دیگر جایگاه در هواپیما برویم که آن هم همواره شک و گمان داشته است. البته دسته جایگاه ها در مکان های دیگری نیز مانند سینما، ما را دچار تردید می نموده که آیا من باید دستم را روی آن قرار دهم یا شخصی که کنار من نشسته است. حالا ما خبرنگاران در ادامه این متن می خواهیم در خصوص دسته جایگاه در هواپیما صحبت کنیم. آیا این دسته برای من است؟

آن هایی که هر دو دسته جایگاه در هواپیما را برای خود می گیرند، چه شخصیتی دارند؟

مقدمه

در تمام ردیف های 3 نفره در هواپیما، تنها 4 دسته جایگاه وجود دارد و 6 دست که می خواهد روی آن قرار گیرد؛ نتیجه تعیین است، یکی باید از خود گذشتگی نموده و دسته را به شخص کناری بسپارند. آیا مسافری که در وسط نشسته، حق داشتن هر دو دسته جایگاه عقب را به عنوان جبرانی برای داشتن چنین جای ناخوشایندی، یعنی جایگاه وسط که نه به راهرو می رسد و نه به پنجره را دارد؟ آیا شما حتی در خصوص رفاه فرد در جایگاه میانی نگران هستید؟ راه مؤدبانه برای به دست آوردن دسته جایگاه در هواپیما چیست؟ چگونه باید بفهمیم که این دسته برای کیست؟

زمانی که در جایگاه وسط قرار دارید

مشاور آداب معاشرت، جو برایانت (Jo Bryant) می گوید: به عنوان یک قاعده کلی، فردی که در جایگاه کنار راهرو نشسته، دارای اختیاری برای این است که هر زمان که دلش خواست پایش را به سمت راهرو بکشد، از جایگاه بلند شود و زمانی بحث سر دسته جایگاه باشد، او باید تنها از یک دسته استفاده کند. فردی که در جایگاه کنار پنجره واقع شده است نیز نکته مثبت و مزیت نمای بیرون را علاوه بر دسته جایگاه خودش دارد. پس چه شخصی است که نه می تواند به راحتی بلند شود و نه کنار پنجره است که به بیرون نگاه کند، شخصی که در وسط قرار گرفته است.

به نظر منطقی می آید اما اگر شما حق انتخاب داشتید، کدام را برمی گزیدید؟

کارشناس زبان بدن جودی جیمز (Judy James) می گوید: اگر شخصی که در وسط نشسته تنها یک دسته را بردارد، به او حس آزار دست می دهد و به شخص کنار حس خودبینی. نتیجه گیری جیمز شگفت انگیز است و به ایده آل گرایی اصل بزرگترین خرسندی (اصل فایده مندی بیشترین خوشی و لذت برای بیشترین افراد) می پردازد. او می گوید:

تحلیل منطقی-ریاضی این است که شخصی که وسط نشسته، هیچ کدام از دسته ها را استفاده نکند و به این ترتیب حداقل دو نفر خرسند هستند!

هر شخص برای خودش؟

در سال 2016، فیلمی در شبکه های مجازی وایرال شد: مسافری در جایگاه وسط از خودش زمانی فیلم گرفته بود که به حالت تهاجمی در حال کنار زدن دست شخص کناری از روی دسته جایگاه بود، به قدری که مسافر کنار دستی، مات و مبهوت بیدار شد و شوکه زده به او نگاه کرد. این فیلم نظرات مختلفی به همراه داشت که بعضی مخالف و بعضی موافق آن بودند. سپس در ماه فوریه، فیلم جدیدی از دو وکیل که سر دسته جایگاه خود درگیری پیدا نموده بودند در جهت انگلیس به مالاگا پخش شد.

جیمز می گوید: زمانی که بحث سر بخش های کوچک هواپیما است، همه چیز به نظر بزرگ می رسد. فضا به موقعیت برمی شود و بحث سر دسته جایگاه در هواپیما بیشتر به خاط این است که چه کسی باید فرمان بردار شوند. افراد در چنین شرایط اجتماعی، قوی و غالب تر از مواقع معمولی خودشان را نشان می دهند و آن هایی که دسته جایگاه هواپیما را به شخص دیگری می دهند حس ضعیفی و دیگری حس خودمختاری خواهد داشت.

بنابراین، مسافری که هر دو دسته جایگاه را برای خود می نماید و می تواند در جایگاه تخت سلطنت بنشیند، شخص حاکم است، معمولا او دست هایش را چنان باز می نماید که این حس بیشتر نمایان شود. اما مشکل از آنجایی آغاز می شود که اشخاصی مانند آن دو وکیل که در خصوص آن ها صحبت کردیم، در یک موقعیت و با یک طرز فکر هستند و هیچ کدام از آن ها کوتاه نمی آیند.

آیا باید دسته را برای خود بخواهیم؟

برای اینکه شما هم از دسته جایگاه بهره ببرید تنها می توانید مودبانه از شخص کناری خود بپرسید که اگر ممکن است از دسته جایگاه به صورت اشتراکی استفاده کنیم و در چنین شرایطی آن ها به این موضوع توجه می نمایند و شاید بحث مودبانه و آرامی هم پیش بیاید. گیلبرت اوت (Gilbert Ott) که یک گردشگر و کارشناس سفری است که حداقل 100 پرواز در طول سال دارد اعتقادش بر این است که همه چیز بر اساس این موضوع است که چه کسی اول دسته را برای خودش می نماید، این مالکیت در حالتی بی کلام که نشانه ارجحیت است، رخ می دهد. او اینطور می گوید:

قدم اول این است که شما حاکمیتی را پایه ریزی کنید که حس اصلا فکرش را هم نکن که دسته جایگاه را به تو بدهم را القا کند. قدم دوم به دست آوردن دسته بدون هیچ رحمی و قدم سوم این است که دستان خود را تحت هر شرایطی روی دسته بگذارید؛ اگر مجبور به رفتن به سرویس بهداشتی شوید، خواهید باخت.

آیا شرایط مصالحه آمیزی وجود دارد؟

به طور کلی می توان گفت که همه چیز بهتر است مصالحه آمیز پیش برود. هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید شخصی که در وسط نشسته باید هر دو دسته جایگاه در هواپیما را برای خود کند. بعلاوه موضوعی که در اینجا مطرح می باشد این است که این دسته ها جایی برای کل دست نیستند بلکه برای استراحت آرنج روی آن هستند که به راحتی دو آرنج که برای هر دو شخص است، در آن جای می گیرند. پس زمانی که حرف از دسته جایگاه چه در هواپیما و چه در دیگر مکان های عمومی می شود می توان با خیال راحت در صورتی که تنها بخشی از آرنج خود را روی دسته بگذارید، با شخص کنارتان به راحتی هر دو از آن بهره ببرید.

منبع: telegraph.co.uk

منبع: الی گشت
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1329

به "آن هایی که هر دو دسته جایگاه در هواپیما را برای خود می گیرند، چه شخصیتی دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آن هایی که هر دو دسته جایگاه در هواپیما را برای خود می گیرند، چه شخصیتی دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید